جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۵:۱۹

اخبار

با حمایت صحا صورت گرفت: تولید بومی محصولات الکترونیکی خودروهای سنگین و تجاری

با حمایت صحا صورت گرفت:  تولید بومی محصولات الکترونیکی خودروهای سنگین و تجاری
یک شرکت ایرانی با کمک تسهیلات صحا اقدام به تولید برخی محصولات الکترونیکی خودروهای سنگین و تجاری کرد.

به گزارش روابط عمومی صحا، تولید قطعات برای خودروهای تجاری مانند اتوبوس و مینی‌بوس نظیر تابلوهای راهنمای درون اتوبوسی (نمایشگرهای LED)، مبدل‌های ولتاژ، آمپلی‌فایرهای داخل کابین خودروهای سنگین و اتوبوس و مدارات صوتی اعلان مسیر از جمله محصولات مورد حمایت صحا از شرکت بهروش مدار پویا است.

 

از جمله محصولات مورد حمایت این شرکت فناور، آمپلی‌فایر یا همان تقویت‌کننده صوتی است که به‌گونه‌ای طراحی‌شده که به کاربر این امکان را می‌دهد از قابلیت‌هایی مانند میکس و ترکیب کانال‌های صدا، رقص‌نور صوتی استفاده کند. همچنین این محصول، قابلیت تنظیم "Trebble" و "Bass" و نیز تنظیم پارامترهای اکو را دارد.

محصول دیگر این شرکت کانورتر است، از مبدل‌های ولتاژ (کانورتر) برای تأمین ولتاژ ۱۲ ولت از ولتاژ ۲۴ خودروهای سنگین استفاده می‌شود. تابلو مسیر وکیومی اتوبوس بین‌شهری، برنامه‌ریزی نمایشگر با استفاده از دستگاه کنترل از راه دور مادون‌قرمز، تابلو داخلی دیجیتال دو نمایشگر اتوبوس‌های بین‌شهری و سیستم گویا اعلام ایستگاه در اتوبوس‌های شهری نیز از دیگر محصولات این شرکت است.

 

ارائه اطلاعات شامل ساعت، تاریخ (هجری و قمری و میلادی)، دمای داخل و خارج خودرو، مناسبت‌های تقویم، اوقات شرعی، پیام‌های ضروری و نیز تبلیغات به مسافرین وسائط حمل‌ونقل عمومی برون‌شهری وظیفه اصلی این سیستم است. این اطلاعات هم به فارسی و هم لاتین با چند فونت متنوع نمایش داده می‌شود. علاوه بر این، انواع چراغ‌های سیگنال پشت خودرو شامل ترمز، راهنما، دنده‌عقب و چراغ شب در این نمایشگر LED قابل‌مشاهده است.

 

شهرام سام مدیرعامل شرکت بهروش مدار پویا، با اشاره به اینکه این شرکت مجهز به دانش فنی کاملاً بومی و تولید CKD تمامی محصولات است، در رابطه با بازار مصرف محصولات شرکت گفت: هدف و بازار اصلی محصولات، شرکت‌های داخلی سازنده یا واردکننده اتوبوس، مینی‌بوس، میدل‌باس هستند. در مرحله بعد خودروهای حمل‌ونقل عمومی که به دلایلی تاکنون این نوع تجهیزات را نصب نکرده‌اند و یا نیاز به تعویض آن‌ها دارند، از مشتریان ما هستند.

وی در رابطه با تسهیلات صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک(صحا) گفت: بدون کمک صحا تولید محصول برای ما بسیار سخت بود، زیرا برای پیشبرد کار نیاز به سرمایه داشتیم و کارفرما هم مبلغی برای پیش‌پرداخت در اختیار شرکت قرار نداده بود، درنتیجه نیاز به حمایت مالی داشتیم.

مدیرعامل این شرکت اضافه کرد: با اسناد و مدارکی که به صندوق ارائه کردیم توانستیم سرمایه برای شروع کار را تأمین کنیم و به‌راحتی توانستیم تسهیلات را دریافت کنیم و با کمک کارشناسان صحا فرآیند تکمیل و دریافت اطلاعات با دقت بسیار و شفافیت پروسه طی شد و مشکل خاصی وجود نداشت.

وی در رابطه با توجیه اقتصادی فعالیت‌های این شرکت گفت: تولید قطعات برای خودروهای تجاری مانند اتوبوس و مینی‌بوس از عمده فعالیت‌های ماست. به خاطر اینکه این محصولات در ایران ساخته می‌شود نیاز است که تزیینات داخلی و قطعاتی که داخل اتوبوس به‌کاربرده می‌شود با فرهنگ ایرانی ساخته و طراحی شود، بنابراین لازم است یک شرکت ایرانی بتواند براساس فرهنگ ایرانی و مدل اتوبوسی که در بازار عرضه می‌شود طراحی مناسبی ارائه دهد.

سام با بیان اینکه این محصولات چیزی نیست که بتوانیم عیناً از چین وارد و روی اتوبوس نصب‌کرده و توقع داشته باشیم جواب بگیریم، خاطرنشان کرد: بسیاری مواقع نیاز است که در این محصولات زبان فارسی وجود داشته باشد و با توجه به اینکه تیراژ این درخواست کم است شرکت‌های بزرگ خارجی روی این مورد سرمایه‌گذاری نمی‌کنند و شرکت‌های داخلی باید این مشکلات را حل کنند.
۱۲ اسفند ۱۳۹۶ ۲۱:۰۳

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

  • نشانی: تهران، خیابان شهید بهشتی، خیابان احمد قصیر ،خیابان دوم(پژوهشگاه)، پلاک 21 
  • شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته
  • تلفن: 3 - 88748060(021) نمابر: 88748040(021)
  • صندوق پستی : 14155 - 1333 تهران | ایران

در شبکه های اجتماعی به ما بپیوندید