یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۹:۵۱

اخبار

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت کار در نشست مشترک با مدیرعامل صحا عنوان کرد: بهره‌مندی از ظرفیت صندوق حمایت از صنایع الکترونیک برای اشتغال متخصصان

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت کار در نشست مشترک با مدیرعامل صحا عنوان کرد:  بهره‌مندی از ظرفیت صندوق حمایت از صنایع الکترونیک برای اشتغال متخصصان
نشست مشترک صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک(صحا) با معاونت توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی صبح امروز در محل صحا برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی صحا، در این نشست دکتر علی وحدت رئیس هئیت مدیره و مدیرعامل صحا، دکتر عیسی منصوری معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مهندس ابطحی مدیر ملی توسعه رسته فناوری اطلاعات طرح تکاپو، افسانه منصف عضو هیئت مدیره و جمعی از مدیران صحا حضور داشتند.

 دکتر منصوری معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این نشست با تاکید بر اینکه صحا با توجه به انباشت تجربه و اطلاعاتی که از شرکت‌های فعال صنایع الکترونیک کشور دارد، می‌تواند نقشه راه این صنعت را مشخص کند، گفت: باید بررسی کنیم که فعالیت بخش خصوصی در چه گرایش‌هایی از صنایع الکترونیک بیشتر است و در عین حال تاکید شود این گرایش ظرفیت توسعه زیادی دارد و کشور هم در آن مزیت نسبی داشته و توان ورود به بازار جهانی را دارد.

 معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی درخصوص مهم‌ترین وظایف صندوق حمایت از صنایع الکترونیک در اشتغال‌زایی افزود: نباید صندوق را فقط به‌عنوان محلی برای اعطای وام درنظر بگیریم زیرا این منابع محدود است. بنابراین صحا باید بررسی کند که کدام رشته در صنعت الکترونیک بیشترین بهره‌وری و فرصت شغلی را برای کشور ایجاد خواهد کرد. همچنین باید مشخص کرد که نگاه استراتژیک کشور به کدام سمت است و سپس براساس این نگاه اولویت‌های اشتغال را اعلام کنیم.

دکتر منصوری درخصوص ارتباطات خارجی شرکت‌ها و نقش توسعه صحا برای صنایع الکترونیک نیز گفت: باید در کشور شرکت‌های بزرگ را تقویت ایجاد کنیم و برای دستیابی به این هدف باید با شرکت‌های صاحب برند دنیا ارتباطات خوبی داشته باشیم. از این‌رو برای حضور در بازارهای جهانی باید منابعی را به شرکت‌ها تخصیص داد. اگر صندوق بتواند این نقش توسعه‌ای را در حوزه صنعت الکترونیک به‌خوبی ایفا کند گام اساسی در این حوزه برداشته است زیرا در کشور کسی متولی این موضوع نیست و البته باید برنامه‌ریزی‌های مختلفی برای انجام این کار انجام شود. ضمن‌اینکه با تقویت این شرکت‌های بزرگ، شرکت‌های کوچک نیز رشد پیدا می‌کنند که به رونق کسب‌وکار و ایجاد اشتغال کمک فراوانی می‌کند.

به گفته وی صندوق حمایت از صنایع الکترونیک از موثرترین نهادها در توسعه صنایع الکترونیک در کشور؛ در جهت توسعه این صنایع و اشتغال متخصصان می تواند نقش آفرینی کند.

وی درخصوص نقش صندوق حمایت از صنایع الکترونیک در طرح‌های اشتغال و کارورزی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: مهم‌ترین بخش طرح اشتغال، توسعه فعالیت‌های پراشتغال است. در این ارتباط پس از اعلام گرایش‌های دارای اولویت حوزه الکترونیک از سوی صحا، وزارتخانه نیز برنامه‌های خود را اعلام می‌کند تا همکاری‌ها در این زمینه آغاز شود.

دکتر منصوری در پایان با تاکید بر اینکه صنایع الکترونیک، پیشران صنایع دانش بنیان است، تصریح کرد: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در کنار صحا به عنوان یکی از تاثیرگذارترین نهادها در توسعه صنایع الکترونیک در کشور و توسعه اشتغال متخصصان خواهد بود.
۷ اسفند ۱۳۹۶ ۱۵:۱۹

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

  • نشانی: تهران، خیابان شهید بهشتی، خیابان احمد قصیر ،خیابان دوم(پژوهشگاه)، پلاک 21 
  • شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته
  • تلفن: 3 - 88748060(021) نمابر: 88748040(021)
  • صندوق پستی : 14155 - 1333 تهران | ایران

در شبکه های اجتماعی به ما بپیوندید