یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۱:۴۶

اخبار

مشکل اصلی صنایع کشور کمبود نقدینگی است

مشکل اصلی صنایع کشور کمبود نقدینگی است
وزیر صنعت ، معدن و تجارت گفت : عمده مشکلات صنایع کشور کمبود نقدینگی است و با اینکه پرداخت تسهیلات از سوی بانک ها در سال گذشته 50 درصد نسبت به سال قبل افزایش داشته اما باز با مشکلاتی مواجه هستیم.

به گزارش صندوق حمایت ازز صنایع الکترونیک به نقل از شاتا مهندس محمدرضا نعمت زاده طی سفر به شهر کاشان و دیدار با امام جمعه این شهر اضافه کرد: بانک های کشور به دلیل اینکه سالهاست سرمایه شان افزایش نداشته، توان پرداخت بیش از تسهیلات فعلی را ندارند و به همین دلیل باید منابع خارجی را هم به کمک منابع داخلی بیاوریم.
وی به کاهش 50 درصدی صادرات نفت اشاره کرد و گفت: جهت اقتصادی کشور مثبت است و رشد منفی را پشت سر گذاشته، به گونه ای که در سال گذشته تا حدود شش درصد رشد صنایع و 10 درصد رشد معادن را در کشور داشته ایم.
نعمت زاده همچنین اظهار داشت: از یک ماه قبل در کشور کارگروه های تسهیل امر تولید در استانها زیر نظر استاندار تشکیل شده و دولت با تصویب این کارگروها در استانها درصدد حل سریعتر مسایل است.
20 درصد ارزش افزوده در صنعت خودروسازی است
محمدرضا نعمت زاده در جمع مدیران شرکت سایپا کاشان از صنعت خودروسازی به عنوان یکی از صنایع مهم کشور یاد کرد و اظهار داشت: اولویت این وزارتخانه توسعه صنعت خودروسازی است.
وی گفت : 20 درصد از ارزش افزوده در بخش صنعت خودروسازی کشور است.
وزیر صنعت ، معدن و تجارت با تاکید بر اینکه باید مجموعه خودروسازان به ارتقای محصولات خود در این بخش بیفزایند، افزود: در مقوله خودروسازی صرفا باید با دید رقابت پذیری و صادراتی به کیفیت و قیمت ها نگاه کرد.
نعمت زاده با اشاره به چشم انداز 1404 کشور تاکید کرد: تولید خودرو در سال گذشته به سه میلیون دستگاه رسید.
وی از گروه خودروسازی سایپا به عنوان یکی از گروه های عمده در صنعت خودروسازی کشور نام برد و گفت: باید در سایپا اصلاحات ساختاری صورت گیرد.
نعمت زاده با تاکید بر کاهش هزینه ها و لزوم حضور قطعه سازان در مجموعه سایپا کاشان گفت: حضور قطعه سازان در این مجموعه موجب کاهش هزینه ها و جلوگیری از ترافیک و حمل و نقل می شود.
وی همچنین بر کاهش زمان مطالعات انجام شده در اجرای طرح های صنعتی تاکید کرد و گفت: طولانی شدن زمان مطالعات، کیفیت محصولات را بالا نمی برد.
وی ارتقای محصولات و رضایتمندی بیشتر مشتریان را از سوی خودروسازان خواستار شد.

کشور نیاز به سرمایه گذاری بخش خصوصی دارد
نعمت زاده همچنین در آیین آغاز عملیات اجرایی منطقه ویژه اقتصادی کاشان اظهار داشت: هدف و سیاستهای دولت و مجلس این است که بخش دولتی در فعالیتهای اقتصادی سرمایه گذاری نکند بلکه با تهیه زیرساختها، بخش خصوصی را برای سرمایه گذاری حمایت کند.
وی بر سیاست دولت مبنی بر حرکت کشور به سمت صنعتی شدن تاکید کرد و افزود: با انتخاب صحیح و مناسب فعالیت های اقتصادی می توان اشتغالزایی را تا چندین برابر افزایش داد.
وزیر صنعت ایجاد منطقه ویژه اقتصادی کاشان را زمینه ای برای بوجود آوردن اشتغال، توسعه فناوری، استقلال ملی و خودکفایی برشمرد.

نعمت زاده با اشاره به وسعت زمین در نظر گرفته شده، بر ایجاد منطقه ویژه اقتصادی کاشان در چند سال تاکید کرد و گفت: زیر ساخت های اولیه برای فاز اول در این طرح، نیمه دوم سال جاری آماده خواهد شد.
وی تصریح کرد: این منطقه می تواند به مرکزی برای ایجاد اشتغال، درآمدو توسعه صادرات تبدیل شود.
وزیر صنعت،معدن و تجارت با اشاره به ظرفیت تولید سالانه 200 هزار خودرو در شرکت سایپا کاشان، یادآور شد: تولید سالانه این شرکت در حال حاضر به 100 هزار خودرو می رسد.
وی افزود: منطقه ویژه اقتصادی کاشان قابلیت ایجاد صنایع قطعه سازی خودرو را دارد و این منطقه می تواند به بندر خشک تبدیل و موجب توسعه صنایع متوسط و بزرگ شود.
منطقه ویژه اقتصادی کاشان با زمینی به وسعت یک هزار و 500 هکتار در 30 کیلومتری کاشان در حوالی شهر مشکات در بزرگراه کاشان - قم - تهران واقع شده است.
فاصله 130 کیلومتری این منطقه تا تهران، واقع شدن صنایع مهم کشور در نزدیکی این منطقه، مجاورت شهرهای بزرگ، اتصال به بزرگراههای اصلی کشور، دسترسی به راه آهن سراسری، وجود انرژی، نیروی انسانی و نزدیکی به مراکز سیاسی، اقتصادی و تجاری کشور از جمله مزایای منطقه ویژه اقتصادی کاشان است.
در این سفر همچنین  بلوار حرم راوند کاشان در آیینی با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت به بهره برداری رسید.

 

۲۴ خرداد ۱۳۹۴ ۲۰:۱۰

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

  • نشانی: تهران، خیابان شهید بهشتی، خیابان احمد قصیر ،خیابان دوم(پژوهشگاه)، پلاک 21 
  • شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته
  • تلفن: 3 - 88748060(021) نمابر: 88748040(021)
  • صندوق پستی : 14155 - 1333 تهران | ایران

در شبکه های اجتماعی به ما بپیوندید