شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۲۲:۵۳

اخبار

دکتر توفیق: همراهی بخش صنعت و معدن برای کارهای تحقیقاتی و پژوهشی افزایش می یابد

دکتر توفیق: همراهی بخش صنعت و معدن برای کارهای تحقیقاتی و پژوهشی افزایش می یابد
معاون آموزش ، ‌پژوهش و فناوری وزارت صنعت ، معدن و تجارت گفت : واحدهای تولیدی می توانند از سال 95 حدود 10 درصد از مالیات ابرازی را صرف کارهای تحقیقاتی بکنند و حتما با مراکز آموزشی و پژوهشی دارای مجوز از وزارت علوم قرار داد ببندند.

به گزارش روابط عمومی صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک(صحا)، علی اصغر توفیق در مراسم امضای تفاهم نامه دو جانبه همکاری آموزشی ، پژوهشی و فناوری بین وزارت صنعت ،‌معدن و تجارت و دانشگاه پیام نور افزود : همچنین در بخش معدن هم قانونگذار اجازه داده است که 10 درصد از سود دولتی را با عقد قرارداد با مراکز آموزشی و پژوهشی صرف کنند.

وی اضافه کرد : بخش تجارت کمی عقب افتاده است و دانشکده های بازرگانی و مدیریت ظرفیتها و توانایی هایی دارند که روی آن هم باید کار شود.

معاون وزی صنعت ،‌معدن و تجارت هدف از امضای این تفاهم نامه را توسعه ارتباطاتد صنعت  با مراکز آموزشی و دانشگاه پیام نور عنوان کرد و گفت : ارتباط صنعت و دانشگاه در حال شکل گیری است و ما با وزارت علوم توافق کردیم که بگوییم با هم شریک هستیم و درهمکاری و ارتباط صنعت و دانشگاه یک قدم پیش رفته ایم.

توفیق افزود : حدود 30 درصد GDP  و 30 درصد اشتغال کشور  در بخش صنعت کشور است و این در حالی است که سالانه تعداد زیادی دانشجو فارغ التحصیل می شوند  که بخشی خود کارآفرینی می کنند و بخشی را نیز صنعت باید اشتغال ایجاد کند.

وی اضافه کرد : نخبگان کشور باید زمینه اشتغال را ایجاد کنند و ما در وزارتنخانه باید این زمینه را فراهم کنیم.

توفیق ادامه داد: ما با دانشگاههای مختلف کشور ارتباط داریم و کار خوبی که انجام شده این است که برای ارتقای اساتید باید فعالیتی خارج از سیستم آموزشی انجام شود و در این سو وزارت صنعت ،‌معدن و تجارت باید زمینه را فراهم کند.

در ادامه رییس دانشگاه پیام نور نیز گفت : این دانشگاه آمادگی برگزاری کلاسهای آموزشی در کنار صنایع را برای کلیه کارکنان دولت ، اصناف و برگزاری دوره های کارآفرینی مورد نیاز صنعت را دارد.

علی اصغر رستمی ابوسعیدی اضافه کرد : آموزشهای میان رشته ای مورد توجه هست و هدایت پایان نامه های دانشجویان در جهت نیاز صنعت و معدن و تجارت و آموزشهای الکترونیکی از جمله محور هاست.

به گفته رستمی دانشگاه پیام نور با 4 هزار نفر عضو هیات علمی و 540 واحد و مرکز می تواند قدم خوبی در همکاریها بردارد.

در این مراسم همچنین معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم گفت : سیاست کلان دو مجموعه وزارت علوم و وزارت صنعت ، معدن و تجارت به هم گره خورده است و از آنجا که مبنا بر کارآفرین کردن دانشگاههاست راهی نداریم جز اینکه دانشگاه با حوزه تقاضا مرتبط شود .

احمدی افزود : R&D  های زیادی در دانشگاه هست که هم تحقیقات کتابخانه ای بود و هم صنعت بهره ای نمی برد و الان این فضا آماده شده و کمک  می کند که ضریب تعاملات علمی و توسعه صنعتی و اقتصادی مسیر درستی را به جلو ببرد.

۱۹ بهمن ۱۳۹۴ ۰۹:۳۷
شاتا |

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

  • نشانی: تهران، خیابان شهید بهشتی، خیابان احمد قصیر ،خیابان دوم(پژوهشگاه)، پلاک 21 
  • شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته
  • تلفن: 3 - 88748060(021) نمابر: 88748040(021)
  • صندوق پستی : 14155 - 1333 تهران | ایران

در شبکه های اجتماعی به ما بپیوندید