شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۲۰:۳۵

اخبار

وطن دوست: صحا سال آینده به اولین حامی مالی صنایع پیشرفته تبدیل خواهد شد

صنایع پیشرفته، صحا
عضو هیات مدیره صحا گفت: در سال جاری صندوق صنایع پیشرفته اگر اولین حمایت کننده شرکت‌های فناور و صنایع پیشرفته نباشد قطعاً دومین صندوق در این زمینه است و در تلاشیم که با ارتقای این جایگاه در سال آینده به اولین مجموعه مالی حمایتگر صنایع پیشرفته تبدیل شویم.

به گزارش روابط عمومی صحا مهندس حمید وطن دوست مدیر فنی و اعتباری و عضو هیئت مدیره صندوق حمایت از صنایع پیشرفته در جریان سفر به مشهد مقدس با اعضای اتاق بازرگانی مشهد دیدار کرد.

وطن دوست در این نشست با اشاره به تحول در رویکردها و عملکردهای صندوق و ثمرات آن گفت: در سال ۱۴۰۰ گردش مالی صندوق چیزی حدود ۱۷۰ تا ۱۸۰ میلیارد تومان بود ولی اکنون این رقم به بالای ۱۸۰۰ میلیارد تومان در سال رسیده است.
 
وی افزود: همچنین در سال ۱۴۰۰ نرخ توزیع منابع بین تهران و شهرستان‌ها ۸۰ درصد به ۲۰ درصد بود و این بدان معناست که ۸۰ درصد منابع صرف صنایع پایتخت می‌شد ولی امسال این میزان به ۶۰ درصد در تهران و ۴۰ درصد در بقیه استان‌ها رسیده است.
 
مدیر فنی و اعتباری صحا با تاکید بر اینکه در راستای سیاست تمرکز زدایی تعداد دفاتر استانی صندوق به ۱۳ دفتر استانی به هدفگذاری استان‌های دارای صنایع فناور و پیشرفته رسیده است، خاطرنشان کرد: رویکرد به ما افزایش تعامل با بخش‌های مختلف است و در سال جاری حدود ۹۰۰ درخواست تسهیلات داشتیم که این رقم در تاریخ صندوق رقم بزرگی محسوب می‌شود.
 
وی با اشاره به سه اولویت مهم وزارت صنعت معدن و تجارت، گفت: تعدادی از هواپیماهای مسافربری به دلیل مشکل تامین قطعات زمین گیر هستند و حمایت از شرکت‌های فعال در این زمینه جزو مسئولیت‌هایی است که این وزارتخانه بر عهده صندوق حمایت از صنایع پیشرفته گذاشته است.
 
وی با اشاره به هوشمندسازی معادن به عنوان دیگر ماموریت محول به صندوق خاطرنشان کرد: حمایت از صنایع میکروالکترونیک یکی از رسالت‌های اصلی ماست که در این حوزه نیز باید خدمات حمایتی داشته باشیم حوزه هوش مصنوعی نیز یکی دیگر از حوزه‌های مهم حمایتی صندوق صنایع پیشرفته است‌.
 
وطن دوست مشکل نگهداشت نیروهای زبده و کارآزموده صنعتی را یکی از معضلات کشور قلمداد کرده و گفت: حمایت از فناوری این شرکت‌ها و این نیروها و حفظ این نخبگان جزو ماموریت‌های صندوق صنایع پیشرفته است.
 
عضو هیات مدیره صحا حمایت از صادرات شرکت‌های دانش بنیان را دیگر مسئولیت محوله این صندوق دانسته و گفت: این را به طور قطع می‌توانیم بگوییم که در سال جاری صندوق صنایع پیشرفته اگر اولین حمایت کننده شرکت‌های فناور و صنایع پیشرفته نباشد قطعاً دومین صندوق در این زمینه است و در تلاشیم که با ارتقای این جایگاه در سال آینده به اولین مجموعه مالی حمایتگر صنایع پیشرفته تبدیل شویم.
 
مدیر فنی و اعتباری صحا گسترده بودن چتر حمایتی این صندوق را مزیت آن نسبت به سایر صندوق‌های حمایتی دانسته و اظهار داشت: از زنجیره ایده تا تولید محصول و صادرات هر شرکتی که فناور باشد مورد حمایت این صندوق قرار می‌گیرد.
 
وطن دوست به انواع خدمات حمایتی صندوق اشاره کرده و گفت: مدل اول حمایتی ارائه تسهیلات است که اکنون به میزان ۲۵ میلیارد تومان اعطا می‌شود و در سال آینده این رقم افزایش خواهد یافت.
 
وی افزود: صدور ضمانتنامه‌های حسن انجام کار، پیش پرداخت و تعهد انجام کار انواع ضمانتنامه‌هایی است که این صندوق انجام می‌دهد و مورد تایید بسیاری از ارگان‌ها و سازمان‌ها نیز هست.
 
عضو هیات مدیره صحا ادامه داد: انجام خدمات لیزینگ و اعزام تورهای صنعتی مدیران و فناوران پروژه‌های دانش بنیان و صنایع پیشرفته از دیگر خدماتی است که به شرکت‌ها ارائه می‌شود.
 
انتهای پیام/

 

للینک کوتاه: https://www.airdfh.ir/u/18h

۱۵ اسفند ۱۴۰۲ ۰۹:۵۳

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

  • نشانی: تهران، خیابان شهید بهشتی، خیابان احمد قصیر ،خیابان دوم(پژوهشگاه)، پلاک 21 
  • شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته
  • تلفن: 3 - 88748060(021) نمابر: 88748040(021)
  • صندوق پستی : 14155 - 1333 تهران | ایران

در شبکه های اجتماعی به ما بپیوندید