یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۲۰:۰۶

اخبار

مهندس نادری منش خبر داد

۱۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات در سال ۱۴۰۲ به صنایع پیشرفته اعطا شد

تسهیلات،صنایع پیشرفته،نادری منش
­مدیرعامل صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته از ارائه تسهیلات هزار و دویست میلیارد تومانی صندوق به صنایع پیشرفته خبر داد و گفت: تسهیلات پرداختی، ۲۰ درصد بیش از هدفگذاری است.
به گزارش روابط عمومی صحا، مهندس  محسن نادری منش در گفت‌وگو با خبرنگار تحریریه صنعت خبرگزاری صدا و سیما با بیان اینکه تسهیلات صندوق به صنایع پیشرفته‌ای تعلق می‌گیرد که عضو بخش خصوصی یا تعاونی باشد گفت: امسال به صنایع پیشرفته در زمینه فناوری اطلاعات و ارتباطات و نرم افزار‌های کامپیوتری ۱۷ درصد، الکترونیک، کنترل، لیزر، فوتونیک، مواد و مخابرات ۲۵ درصد، تجهیزات پیشرفته ساخت، تولید آزمایشگاهی ۱۰ درصد، مواد پیشرفته فلزات و محصولات مبتنی بر فناوری شیمیایی ۱۶ درصد، فناوری‌های زیستی ۲ درصد، فناوری‌های نانو و محصولات پیشرفته ۳ درصد، هوافضا ۵ درصد، تجهیزات پیشرفته ساخت و تولید آزمایشگاهی ۱۴ درصد و خودکارسازی (اتوماسیون) پیشرفته و سامانه‌های هوشمند ۸ درصد تسهیلات اعطا شده است.

 

 
وی به هدفگذاری افزایش سه برابری ارائه تسهیلات صندوق به بنگاه‌های بخش خصوصی از سال ۱۴۰۰ اشاره کرد و افزود: ارائه تسهیلات صندوق از حدود ۱۱۰ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۰ به ۳۲۰ میلیارد در سال ۱۴۰۱ افزایش یافته است. 
 
نادری منش با اشاره به برنامه ریزی برای ارائه تسهیلات هزار میلیارد تومانی در سال ۱۴۰۲، گفت: خوشبختانه امسال هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به متقاضیان اعطا شد که ۲۰ درصد بیش از هدفگذاری تعیین شده است.
 
وی اضافه کرد: سال ۱۴۰۰ تعداد تسهیلات ارائه شده ۶۵ مورد، در سال ۱۴۰۱ تعداد ۱۰۵ مورد و در سال ۱۴۰۲ تاکنون ۳۰۰ مورد تسهیلات اعطا شده که رشد سه برابری نسبت به سال قبل را نشان می‌دهد.
 
مدیرعامل صندوق حمایت از صنایع پیشرفته گفت: با توجه به عملکرد سه برابری در سال جاری پیش‌بینی می‌شود درآمد صندوق نیز در سال آینده ۳ برابر افزایش یابد. 
 
ایجاد شبکه‌ کارگزاری‌ها برای ارائه خدمات کارشناسی
 
مدیرعامل صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته با اشاره به تنوع‌بخشی افزایش میزان ریالی اعطای تسهیلات به بنگاه‌های صنایع پیشرفته در سال‌های گذشته، گفت: تامین مالی طرح‌های پیشران ملی مانند موتور هواپیما و قطار‌های سریع السیر از ماموریت‌هایی است که وزارت صمت بر عهده صندوق حمایت از صنایع پیشرفته گذاشته و به دلیل اینکه سقف اعطای تسهیلات محدود است، استفاده از ظرفیت بازار سرمایه برای تامین مالی طرح‌ها را اخیراً آغاز کرده‌ایم.
 
 
نادری منش افزود: لازمه ارائه خدمات کارشناسی ایجاد شبکه‌ای از کارگزاری‌هاست که سال آینده طراحی مدلی برای این خدمت در دستور کار صندوق است.
 
وی با تاکید بر اهمیت بیمه‌های تخصصی در حوزه صنایع پیشرفته؛ گفت: ورود به فناوری‌های جدید نیازمند بهره‌مندی از بیمه‌های تخصصی است و همکارانمان در صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته (صحا) در حال طراحی مدلی برای ارائه این خدمات نیز هستند که امیدواریم تا سال آینده این خدمت را به تصویب برسانیم.
 
نادری‌منش با اشاره به اینکه هدفگذاری این صندوق، بنگاه‌های صنعتی پیشرفته‌ای است که وارد بازار شده‌اند و نیازمند توسعه محصول و فروش هستند، گفت: سه نوع بسته با هدف متوسط‌سازی بنگاه‌های کوچک و بزرگ کردن بنگاه‌های متوسط پیش‌بینی شده که تامین مالی هر کدام از آنها جداگانه صورت می‌گیرد.

 

انتهای پیام/

لینک کوتاه: https://www.airdfh.ir/u/18c

۱۷ بهمن ۱۴۰۲ ۲۳:۲۵

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

  • نشانی: تهران، خیابان شهید بهشتی، خیابان احمد قصیر ،خیابان دوم(پژوهشگاه)، پلاک 21 
  • شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته
  • تلفن: 3 - 88748060(021) نمابر: 88748040(021)
  • صندوق پستی : 14155 - 1333 تهران | ایران

در شبکه های اجتماعی به ما بپیوندید