یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۲۲:۰۰

اخبار

نادری‌منش: عملکرد صحا افزایش سه‌برابری نسبت به سال ۱۴۰۱ داشته است

صنایع پیشرفته، نادری منش
مدیرعامل صندوق حمایت از صنایع پیشرفته ضمن تاکید بر اینکه با توجه به عملکرد سه برابری در سال جاری پیش‌بینی می‌شود درآمد صندوق نیز در سال آینده ۳ برابر افزایش داشته باشد، اظهار داشت: با توجه به گسترش ماموریت‌ها و نوع ارائه خدمات صندوق حمایت از صنایع پیشرفته، این صندوق نیازمند تغییری در ساختار مخصوصاً در حوزه نیروی انسانی است.
به گزارش روابط عمومی صحا، مجمع بودجه صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته عصر یکشنبه با حضور نمایندگان مجمع عمومی این صندوق در محل وزارت صنعت، معدن و تجارت برگزار شد.
 
مهندس محسن نادری‌منش مدیرعامل صندوق حمایت از صنایع پیشرفته در این مجمع با اشاره به تنوع‌بخشی افزایش میزان ریالی اعطای تسهیلات به بنگاه‌های صنایع پیشرفته در سال‌های گذشته، اظهار داشت: تامین مالی طرح‌های پیشران ملی مانند موتور هواپیما و قطارهای سریع السیر از ماموریت‌هایی است که وزارت صمت بر عهده صندوق حمایت از صنایع پیشرفته گذاشته و به دلیل اینکه سقف اعطای تسهیلات محدود است، استفاده از بازارهای سرمایه را اخیراً برای پیشبرد این هدف آغاز کرده‌ایم.
 
وی افزود: لازمه ارائه خدمات کارشناسی ایجاد شبکه‌ای از کارگزاری‌هاست که سال آینده طراحی مدلی برای این خدمت در دستور کار صندوق است.
 
مهندس نادری‌منش با تاکید بر اهمیت بیمه‌های تخصصی در حوزه صنایع پیشرفته تصریح کرد: ورود به تکنولوژی‌های جدید نیازمند بهره‌مندی از بیمه‌های تخصصی است و همکارانمان در صحا در حال طراحی مدلی برای ارائه این خدمات نیز هستند که امیدواریم تا مجمع سال آینده این خدمت را به تصویب برسانیم.
 
مدیرعامل صندوق حمایت از صنایع پیشرفته با تاکید بر اینکه هدف‌گذاری این صندوق بنگاه‌های صنعتی پیشرفته‌ای هست که وارد بازار شده‌اند و نیازمند توسعه محصول و فروش هستند، خاطرنشان کرد: سه نوع بسته با هدف متوسط‌سازی بنگاه‌های کوچک و بزرگ کردن بنگاه‌های متوسط پیش بینی شده که تامین مالی هر کدام از آنها جداگانه صورت می‌گیرد.
 
نادری‌منش در تشریح عملکرد صندوق در سال‌های گذشته، تصریح کرد: در سال ۱۴۰۰ تعداد تسهیلات ارائه شده ۶۵ مورد، در سال ۱۴۰۱ تعداد ۱۰۵ مورد و در سال ۱۴۰۲ تاکنون ۳۰۰ مورد تسهیلات اعطا شده که رشد سه برابری نسبت به سال قبل را نشان می‌دهد.
 
نادری‌منش افزود: در ۹ ماهه ابتدایی سال جاری حدود ۱۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به متقاضیان اعطا شده و این در حالی است که تعهد صندوق در مجمع سال گذشته میزان ۱۰۰۰میلیارد تومان بوده است.
 
مدیرعامل صندوق حمایت از صنایع پیشرفته تاکید کرد: با توجه به عملکرد سه برابری در سال جاری پیش‌بینی می‌شود درآمد صندوق نیز در سال آینده ۳ برابر افزایش داشته باشد.

 

انتهای پیام/

لینک کوتاه: https://www.airdfh.ir/u/18b

۱۶ بهمن ۱۴۰۲ ۰۹:۵۱

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

  • نشانی: تهران، خیابان شهید بهشتی، خیابان احمد قصیر ،خیابان دوم(پژوهشگاه)، پلاک 21 
  • شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته
  • تلفن: 3 - 88748060(021) نمابر: 88748040(021)
  • صندوق پستی : 14155 - 1333 تهران | ایران

در شبکه های اجتماعی به ما بپیوندید