یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۴:۵۵

اخبار

بازدید دو روزه مهندس وطن دوست از ظرفیت‌های صنایع استان یزد

بازدید دو روزه مهندس وطن دوست از ظرفیت‌های صنایع استان یزد
عضو هیات مدیره و مدیر فنی و اعتباری صندوق حمایت از صنایع پیشرفته در جریان سفری دو روزه به یزد، از ظرفیت های فناورانه وصنایع پیشرفته این استان بازدید کرد.

 

به گزارش روابط عمومی صحا، مهندس حمید وطن دوست عضو هیات مدیره و مدیر فنی و اعتباری صندوق حمایت از صنایع پیشرفته در جریان سفری دو  ظرفیت های

فناورانه وصنایع پیشرفته این استان بازدید کرد.

 مهندس وطن دوست در جریان این سفر طی نشستی با مهندس صادقیان رییس سازمان صمت این استان درخصوص ظرفیت‌های این استان و خدمات صندوق

.حمایت از صنایع پیشرفته به گفت‌وگو پرداخت

صمت استان یزد

در این نشست که با حضور معاونت‌های صنایع، بازرسی و بازرگانی صنعت و معدن استان یزد برگزار شد، حمایت از شرکت‌های صنایع پیشرفته و چالش‌های پیش روی شرکت‌های متقاضی تسهیلات، سرمایه در گردش و حضور در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی، خرید و راه‌اندازی خطوط جدید تولیدی شرکت‌ها، بازاریابی فروش و از همه مهمتر موضوع ضمانتنامه‌ها مورد بحث و بررسی حاضرین قرار گرفت.

گردهمایی معرفی صندوق حمایت از صنایع پیشرفته

در این سفر همچنین گردهمایی معرفی صندوق حمایت از صنایع پیشرفته با حضور صنعتگران، شرکتهای دانش بنیان، شرکتهای فن‌آور، تشکل ها و تعدادی از مدیران دستگاههای اجرایی اقتصادی استان با حضور  مهندس وطن دوست عضو هیات مدیره صندوق صحا برگزار شد.

معرفی صحا در یزد

طی این نشست، مهندس وطن دوست ضمن تشریح خدمات و حمایت های صندوق حایت از صنایع پیشرفته،ۀ به تشریح شرایط و مراحل بهره مندی از خدمات حمایتی صحا پرداخت.

همچنین در این سفر عضو هیات مدیره صحا و هیات همراه به اتفاق مدیرکل صنعت، معدن وتجارت استان یزد و همکاران از شرکت «کاوش داده پردازان سفیر» تولیدکننده دوربین مداربسته، دستگاه ضبط دیجیتالی تصاویر، NVR, DVRسوییچ شبکه لایه دسترسی، پچ کورد و پیگتیل و جامپر فیبر نوری بازدید کردند. 

شرکت «کاوش داده پردازان سفیر»

 

 مهندس وطن‌دوست همچنین از شرکت «مهندسی توسعه جذب خورشید انرژی گهر» تولیدکننده موتورسیکلت برقی، اسکوتر، موتورسیکلت برقی غیراز اسکوتر، دوچرخه معمولی، انواع اسکوتر برقی، دوچرخه برقی پدالی بازدید کرد.

این شرکت که در شهرک صنعتی یزد واقع است، با میزان سرمایه گذاری ثابت 8640  میلیون ریال برای 45 نفر بصورت مستقیم اشتغالزایی داشته است.

شرکت مهندسی توسعه جذب خورشید انرژی گهر

 

بازدید مهندس حمید وطن دوست عضو هیئت مدیره و مدیر فنی و اعتباری صندوق حمایت از صنایع پیشرفته و هیات همراه به اتفاق معاون اداره کل صمت یزد و همکاران از شرکت «مبین پیشرو تجهیز ایساتیس» دیگر بخش این سفر استانی بود.

«مبین پیشرو تجهیز ایساتیس» که در شهرک صنعتی مهریز واقع است، تولیدکننده ابزار دستی صافکاری، دستگاه نقطه جوش صافکاری مقاومتی، چراغ های  LEDدار و انواع میز و نیمکت فلزی است که با میزان سرمایه گذاری ثابت 65950 میلیون ریال برای  42نفر اشتغال مستقیم داشته است.

مبین پیشرو تجهیز ایساتیس

 

مهندس حمید وطن دوست و هیات همراه در تداوم این سفر از شرکت «پترواکتان ایساتیس» نیز بازدید کردند.

این شرکت که در شهرک صنعتی مهریز قرار دارد، تولیدکننده رزین پلی استر غیراشباع ایزوفتالیک، رزین پلی استر غیراشباع ترفتالیک، رزین های آلکید به اشکال ابتدایی، رزین پلی استر غیراشباع ارتوفتالیک و رزین هموپلیمر اکریلیک که با میزان سرمایه گذاری ثابت 22100 میلیون ریال به فعالیت تولیدی خود ادامه می دهد.

پترواکتان ایساتیس

 

بازدید مهندس حمید وطن دوست عضو هیئت مدیره و مدیر فنی و اعتباری صندوق حمایت از صنایع پیشرفته و هیات همراه به اتفاق معاون اداره کل صمت یزد و همکاران از شرکت طب افزار الماس دیگر بخش این سفر بود.

 

طب افزار الماس

این شرکت با تولید ماسک جراحی و اتاق عمل، ماسک یکبار مصرف پزشکی، نخ و سوزن جراحی(بخیه) و با میزان سرمایه گذاری ثابت 68500 میلیون ریال با اشتغالزایی مستقیم برای 50 نفر در شهرک صنعتی مهریز به فعالیت تولیدی می پردازد.

عضو هیات مدیره صحا و هیات همراه همچنین به اتفاق مدیر کل صنعت،معدن وتجارت و همکاران از شرکت «سنوپارس» تولید کننده انواع کودپاش، گاو آهن چرخشی، بیل مکانیکی، مینی لودر، بیل بکهو، با سرمایه گذاری 43469 میلیون ریال و اشتغالزایی برای ۲۰ نفر در شهرستان تفت بازدید کردند.
 
در این بازدید درخصوص نحوه بهره‌مندی این شرکت از تسهیلات صحا بحث و تبادل نظر شد.

 

سنوپارس

 این شرکت با تولید ماسک جراحی و اتاق عمل، ماسک یکبار مصرف پزشکی، نخ و سوزن جراحی(بخیه) و با میزان سرمایه گذاری ثابت 68500 میلیون ریال با اشتغالزایی مستقیم برای 50 نفر در شهرک صنعتی مهریز به فعالیت تولیدی می پردازد.
 
عضو هیات مدیره صحا و هیات همراه همچنین به اتفاق مدیر کل صنعت،معدن وتجارت و همکاران از شرکت «سنوپارس» تولید کننده انواع کودپاش، گاو آهن چرخشی، بیل مکانیکی، مینی لودر، بیل بکهو، با سرمایه گذاری 43469 میلیون ریال و اشتغالزایی برای ۲۰ نفر در شهرستان تفت بازدید کردند.
 
در این بازدید درخصوص نحوه بهره‌مندی این شرکت از تسهیلات صحا بحث و تبادل نظر شد.
 

ابتکار صنعت تابان

همچنین عضو هیات مدیره و مدیر فنی و اعتباری صندوق حمایت از صنایع پیشرفته از مجتمع «صنایع لاستیک یزد» بازدید کرد.
این مجتمع از دیرباز رویکرد دانش‌محور و نوآوری را در کار و تولید محصولات خود قرار داده و همواره محصولات باکیفیت این شرکت با پشتوانه دانش فنی روز دنیا به بازارهای داخلی و خارجی عرضه شده است. تولید لاستیک هوشمند از جدیدترین دستاوردای این شرکت است.
 
در این بازدید ظرفیت های این شرکت تولیدی و همچنین خدماتی صندوق حمایت از صنایع پیشرفته مورد بحث و مذاکره قرار گرفت.

 

صنایع لاستیک یزد

 

بازدید از شرکت فرنام الکترونیک یزد دیگر مقصد بازدید مهندس وطن دوست بود. شرکت صنایع فرنام الکترونیک رایان با نام تجاری فرنام الکترونیک در سال 1398 فعالیت خود را در زمینه تولید لامپ های ال ای دی و پنل های سقفی آغاز کرده و با استفاده از استراتژی استفاده از فناوری به روز شروع به راه اندازی خطوط مونتاژ بردهای الکترونیکی و سپس با راه اندازی خطوط تولید پنل های لمسی هوشمند در جهت پیشبرد هدف خود قدم نهاده است.

  فرنام

در این سفر همچنین مهندس وطن دوست از شرکت القاالکترونیک تولیدکننده کوره القایی، ماشین ریخته‌گری، یوک، کویل، کابل آب گرد، ماشین شارژ، انواع پیشگرم غبارگیر و ... بازدید کرد.

القا الکترونیک

 

 مهندس حمید وطن دوست عضو هیات مدیره صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته در جریان این سفر با محمدرضا صباغیان بافقی نماینده مردم یزد، ابرکوه، بافق، خاتم و مهریز در مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت‌وگو کرد.
 
در این دیدار مهندس وطن دوست ضمن اشاره به لزوم ارتقای رتبه این استان در حوزه صنایع پیشرفته و تسریع در اعطای مجوز دانش بنیان به شرکت‌های فناور استان یزد، تصریح کرد: استان یزد کمتر از یک درصد از سهم شرکت‌های دانش بنیان کل کشور را به خود اختصاص داده و رتبه شانزدهم کشوری را دارد و این جایگاه به دلیل ظرفیت‌های سرشار مردمی و طبیعی این استان ظرفیت ارتقای بیشتری دارد.

 

نشست مهندس وطن دوست با نماینده یزد در مجلس

 
وطن دوست ضمن تاکید بر لزوم همکاری بیشتر بانک‌های استان یزد با شرکت‌های تولیدی تصریح کرد: اکنون توجه به شرکت‌های دانش بنیان و فناور بعنوان شاخصی برای پیشرفت استان‌ها محسوب می‌شود.
 
عضو هیئت مدیره صندوق حمایت از صنایع پیشرفته به میزان عملکرد این صندوق در استان یزد اشاره کرده و گفت: در سال ۹۹‌مبلغ ۲ میلیارد و هشتصد میلیون تومان به دو شرکت یزدی اعطا شد و در سال ۱۴۰۰ مبلغ ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به یک شرکت استان یزد اعطا شد.
 
وی افزود: بعد از استقرار تیم مدیریتی جدید در سال ۱۴۰۱ چهار شرکت یزدی به میزان ۱۹ میلیارد تومان مورد حمایت قرار گرفتند و در ۹ ماهه ابتدایی سال جاری ۱۴ شرکت با ۱۳۰ میلیارد تومان به عنوان شرکت‌های دریافت کننده تسهیلات از صندوق حمایت از صنایع پیشرفته ثبت شده و ۹ شرکت نیز به مبلغ ۱۴۴ میلیارد تومان درخواست تسهیلات داده‌اند که در مرحله بررسی قرار دارند.
 
عضو هیئت مدیره صندوق حمایت از صنایع پیشرفته در همین زمینه افزود کل عملکرد صندوق در سال ۱۴۰۰، ۱۷۰ میلیارد تومان بوده ولی امسال ۱۷۰ میلیارد تومان وام و ضمانتنامه برای شرکت‌ها مصوب کرده‌ایم و این افزایش ۱۰ برابری به یکباره به وجود نیامده و حاصل همت همه بوده که همکاری نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی نیز در این زمینه قابل تقدیر است.
 
وطن دوست با تاکید بر اینکه جهش ۱۰ برابری میزان تسهیلات اعطایی به شرکت‌های صنایع پیشرفته استان یزد حاصل زحمات صنعت و معدن استان یزد و نماینده صندوق صنایع پیشرفته در این استان است، گفت: برنامه صندوق صنایع پیشرفته این است که تا جای ممکن از شرکت‌های صنایع پیشرفته استان یزد حمایت کند و سفرهای استانی کارشناسان صندوق حمایت در صنایع پیشرفته برای افزایش چتر حمایتی از شرکت‌ها ادامه خواهد داشت.
 
مدیر فنی و اعتباری صحا صدور ضمانتنامه تا سقف ۱۰۰ میلیارد تومان و اعطای تسهیلات تا سقف ۲۵ میلیارد تومان را از مهم‌ترین خدمات سهام شرکت‌های صنایع پیشرفته عنوان کرد و گفت: تنها شرایط اعطای تسهیلات و ضمانتنامه به شرکت‌ها از سوی صندوق حمایت از صنایع پیشرفته داشتن توجیه فنی و اقتصادی است و برخی محدودیت‌هایی که بانک‌ها برای اعطای خدمات وضع می‌کنند در ردیف محدودیت‌های صندوق حمایت از صنایع پیشرفته نیست.
 
وطن دوست با اشاره به اینکه این عدم محدودیت‌هایی که در اعطای تسهیلات نسبت به بانک‌ها وجود دارد موجب استقبال شرکت‌ها از تسهیلات صندوق صنایع پیشرفته شده و اکنون بیش از ۲۵۰ طرح در بررسی داریم، اظهار داشت: هدف گذاری صندوق حمایت از صنایع پیشرفته حمایت ۲۰۰۰ میلیارد تومانی از شرکت‌ها تا انتهای سال جاری است و تمام تلاش ما این است که این رقم تا پایان سال تحقق یابد.
 
انتهای پیام/

 

لینک کوتاه خبر: https://www.airdfh.ir/u/186

۱۱ دی ۱۴۰۲ ۰۷:۰۲
Loading

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

  • نشانی: تهران، خیابان شهید بهشتی، خیابان احمد قصیر ،خیابان دوم(پژوهشگاه)، پلاک 21 
  • شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته
  • تلفن: 3 - 88748060(021) نمابر: 88748040(021)
  • صندوق پستی : 14155 - 1333 تهران | ایران

در شبکه های اجتماعی به ما بپیوندید