یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۹:۲۴

اخبار

افتتاح دفتر استانی صحا و بازدید مهندس نادری منش از واحدهای فناور استان همدان

صنایع پیشرفته، صحا، نادری منش، صنایع غذایی سحر، ایمپلنت دندانی
مدیرعامل صندوق حمایت از صنایع پیشرفته یکشنبه 19آذرماه به منظور افتتاح دفتر نمایندگی این صندوق در استان همدان و همچنین بازدید از واحدهای صنایع پیشرفته این استان به همدان سفر کرد.
به گزارش روابط عمومی صحا، مهندس محسن نادری منش مدیرعامل صندوق حمایت از صنایع پیشرفته یکشنبه 19آذرماه به منظور افتتاح دفتر نمایندگی این صندوق در استان همدان و همچنین بازدید از واحدهای صنایع پیشرفته این استان به همدان سفر کرد.

 

در ابتدای این سفر یکروزه طی نشستی در استانداری اصفهان که با حضور استاندار و فعالین صنعتی این استان برگزار شد، تفاهم‌نامه سه جانبه همکاری میان صندوق حمایت از صنایع پیشرفته، استانداری همدان و اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان همدان به امضای طرفین رسید.

 نادری منش:  تولید موتور هواپیما و زنجیره سیلیکون به عنوان طرح های ملی جزو اولویت‌های صحا است

 
مدیرعامل صندوق حمایت از صنایع پیشرفته در این تشست با بیان اینکه برنامه داریم طی دو سال آینده سرمایه صندوق به ۲۰ همت برسد، گفت: نیاز صنایع پیشرفته کشور چیزی حدود ۲۰۰ همت در سال است که بخشی از بازارهای سرمایه تأمین می‌شود و سهم حوزه صنعت نیز ۲۰ همت می‌تواند جوابگوی نیازها، به همراه تأمین مالی سایر بازارها باشد.
نادری منش
وی افزود: سهم صنایع پیشرفته در صنعت کشور حدود چهار درصد است که نسبت به هدفگذاری ۲۰ درصدی دیده شده در درازمدت خیلی عقب است و باید تلاش جدی شود. سهم صنایع پیشرفته در GDP کشور زیر یک درصد است و صادرات صنایع پیشرفته کشور هم زیر یک درصد است که عقب‌تر از اهدافی است که برای اقتصاد کشور دیده شده است.
 
نادری منش افزود: صندوق حمایت از صنایع پیشرفته باید تأمین مالی مناسبی داشته باشد به طوری که از سال ۱۴۰۰ توانستیم هر ساله ضمانت‌نامه‌ها را چند برابر کنیم و امسال بر روی ۱۰۰۰ مورد تسهیلات هدفگذاری کردیم که در ۹ ماهه امسال توانستیم این هدف را محقق کنیم و بیش از ۱۲۰۰مورد تسهیلات مصوب داریم.
 
مدیرعامل صحا با بیان اینکخ امسال سرمایه‌گذاری به صورت غیرمستقیم آغاز شده و صندوق نوآوری و شکوفایی شریک استراتژیک ماست، تصریح کرد: صندوق ۱۰۰۰ میلیاردی هوشمندسازی معادن در حال تأسیس است و هوش مصنوعی، میکروالکترونیک جزو اولویت‌های خاص است که حمایت‌های ویژه از آنها می‌شود.
 
نادری منش یان داشت: تولید موتور هواپیما را یک طرح ملی می‌بینیم و زنجیره سیلیکون هم زنجیره تأمین خاص است که جزو اولویت‌های ماست.

 

 استاندار همدان: شیوه های سنتی تولید پاسخگوی نیازهای کشور نیست

همچنین دکتر علیرضا قاسمی‌فرزاد استاندار همدان در جلسه‌ی ستاد توسعه‌ی اقتصاد دانش‌بنیان استان،گفت:همانطور که مقام‌معظم‌رهبری(مدظله‌العالی) طی سال‌های متمادی بر روی تولید و در برخی از شعارهای سال در حوزه دانش‌بنیان و بهره‌گیری از فناوری‌های نوین تأکید داشتند، دولت مردمی_و_انقلابی_ایران_قوی نیز به ایجاد تحول و حرکت نو در ساختار تولیدی کشور و دانش‌بنیان شدن تولید توجه و اهتمام ویژه دارد و این حرکت را به طور کامل ادامه خواهد داد.

استانداری همدان

وی افزود: اتلاف منابع و کاهش بهره‌وری در شیوه‌های سنتی تولید، باعث شده این شیوه امروزه پاسخگوی نیازهای جامعه و کشور نباشد.

استاندار همدان بیان کرد: پارک علم‌و‌فناوری، بنیاد نخبگان و دانشگاه‌های استان برای دانش‌بنیان شدن تولید در انسجام و هماهنگی خوبی قرار دارند. برای ۱۰ دانشگاه استان همدان مأموریت ویژه تعریف شده که در عرصه‌ی تولید با ارتباط بین دانشگاه و حوزه‌هایی مانند؛ پارک علم‌و‌فناوری و خانه‌های خلاق، علم را به محصول تبدیل کنند.

قاسمی فرزاد تاکید کرد: مطابق منویات رهبر معظم‌انقلاب حضرت آیت‌الله‌العظمی امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) و تأکیدات رئیس‌جمهور محترم حضرت آیت‌الله دکتر رئیسی، در حوزه‌های صنعت، کشاورزی، معادن، خدمات و گردشگری به شکل همه‌جانبه از مباحث دانش‌بنیان استفاده می‌شود.

افتتاح دفتر نمایندگی صحا در استان همدان

افتتاح دفتر نمایندگی صحا در همدان

 در تداوم این سفر دفتر نمایندگی صندوق حمایت از صنایع پیشرفته در استان همدان با حضور مدیرعامل و جمعی از مدیران این صندوق افتتاح شد.

همچنین مهندس نادری منش از ظرفیت‌ شرکت‌های فناور و صنایع پیشرفته حاضر در پارک علم و فناوری استان همدان بازدید کرد.
 
بازدید مهندس نادری منش مدیرعامل صحا از شرکت فنی و مهندسی هوشمندسازان 
 
این‌شرکت که در پارک علم و فناوری همدان قرار دارد، پیشرو در ارائه سیستمهای مدیریت مصرف آب است و با نهادهای‌مختلف کشور‌سابقه همکاری و ارائه محصول دارد. این‌شرکت عضو انجمن شرکتهای دانش بنیان استان همدان و دارای رتبه ۵تاسیسات و رتبه ۵نیرو نیز هست.
 
بازدید مهندس نادری منش از شرکت آریا سیل پارس
 
شرکت آریاسیل که در پارک علم و فناوری همدان‌واقع است، به عنوان تنها طراح مکانیکال سیل در ایران با در دست داشتن دانش منطبق بر api 682  دستگاه ها و ماشین آلات تخصصی این صنعت،و همچنین تیمی تشکیل شده از پژوهشگران، اساتید دانشگاههای صنعتی کشور و مهندسین ایرانی، توانسته طرح های جدیدی را تحت برند ASP در اختیار صنایع کشور قرار دهد.
 
استفاده از طراحی مناسب ، متریال مرغوب،کنترل کیفی دقیق حین تولید، محصولات این شرکت را در ردیف بهترین و مقاوم ترین محصولات قرار داده است.
 
بازدید از کارخانه تولید قطعات خودرو ساسکو همدان
 
مهندس محسن نادری‌منش مدیرعامل شرکت مادرتخصصی صندوق حمایت از تحقیقات کشور به همراه دکتر احمد شانیان مدیرکل صمت از کارخانه تولید قطعات خودرو ساسکو همدان بازدید کرد.

بازدید از شرکت ساسکو

 
مدیرعامل صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته با اشاره به لزوم ورود کارخانه تولید قطعات خودرو ساسکو همدان به بحث صادرات اظهار کرد: محصولات خوبی را تولید می‌کنید که می‌توانید با این ظرفیت به بازارهای بین المللی ورود کنید.
 
نادری‌منش با اشاره به ورود به تولید قطعات خودروهای برقی بیان کرد: امروز کشور به سمت تولید خودروهای برقی ورود می‌کند و باید بتوانیم قطعات این خودروها را تولید کنیم. که در استان همدان تولید و مونتاژ خودروهای برقی به زودی صورت خواهد گرفت. 
 
مدیرعامل صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته عنوان کرد: این آمادگی را داریم در این زمینه یاری‌گر شما باشیم.
 
وی با اشاره به نگاه ویژه همدان به صنعت خودرو بیان کرد:خوشبختانه در همدان کارخانه‌های تولیدی خوبی در زمینه تولید قطعات خودرو فعالیت می کنند.
 
نادری‌منش ادامه داد: این موضوع نشان می‌دهد همدان عزم جدی در بحث تولیدات قطعات خودرو در کشور دارد.
 
 تولید ایمپلنت دندان از همدان به بازارهای کشوری
 
 مهندس محسن نادری‌منش مدیرعامل شرکت مادرتخصصی صندوق حمایت از تحقیقات کشور به همراه دکتر احمد شانیان مدیرکل صمت از شرکت دانش بنیان تولید ایملنت‌های دندانی و ملزومات دندانپزشکی imb همدان بازدید کرد.

mib

 
در این بازدید مدیرعامل صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته با اشاره به رشد چشمگیر ایران در بحث پزشکی بیان کرد: شرکت‌های دانش بنیان همدان به خوبی در بحث پزشکی ورود کرده‌اند و بحث ایمپلنت دندان یکی از نیازهای اصلی کشور است.
 
وی افزود: ما شاهد ورود ایمپلنت از آمریکا، سوئیس، کره و چین هستیم که ورود همدان به ساخت ایمپلنت‌های دندان می‌تواند این واردات را کاهش دهد.
 
نادری‌منش با اشاره به لزوم توسعه این بخش بیان کرد: حمایت کامل خود را از بحث ملزومات پزشکی اعلام می‌کنیم و در این زمینه در بحث تأمین سرمایه از طریق تسهیلات از این شرکت حمایت خواهیم کرد.
 
مدیرعامل شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته عنوان کرد: باید بتوانیم این محصولات را در صنعت پزشکی کشور با اعتمادسازی جابیندازیم.
 
 شاهد توسعه و پیشرفت صنعت همدان در دولت سیزدهم هستیم
 
مهندس محسن نادری‌منش مدیرعامل شرکت مادرتخصصی صندوق حمایت از تحقیقات کشور به همراه دکتر احمد شانیان مدیرکل صمت استان از شرکت صنایع غذایی سحر بازدید کرد.

سحر

 
در این بازدید مدیرعامل شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته از خط تولید صنایع غذایی سحر، آزمایشگاه‌های کنترل کیفیت، شرکت‌های زیرمجموعه سحر و واحد‌های توسعه‌ای این کارخانه بازدید کردند.
 
همچنین در خلال بازدید مدیران هر واحد کارخانه صنایع غذایی سحر توضیحات لازم را از روند و فرآیند تولید توضیح دادند.
 
مدیرعامل شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته در نشست با مدیران صنایع غذایی سحر اظهار کرد: تیم مدیریتی توانمندی در مجموع صنایع غذایی سحر حضور دارند و برای ما مایه مباهات بوده که چنین مدیرانی در کشور داریم. 
 
محسن نادری‌منش افرود: یکی از چالش‌های بخش تولید تأمین بحث منابع مالی و سرمایه در گردش در صنعت بسیار مهم بوده و يکی از دلایل ایجاد شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته تأمین همین منابع است.
 
وی با بیان هدف ما نفوذ فناوری به بحث صنعت است، بیان کرد: یکی از مأموریت‌های ما ورود فناوری به بحث صنعت بوده که در بحث تولید موادغذایی فناوری از اهمیت بسیار بالایی دارد.
 
وی افرود: امروز صبح جلسه خوبی با استاندار محترم داشتیم و پیشرفت صنعتی قابل توجهی را در استان همدان در دولت سیزدهم شاهد هستیم و تفاهم‌نامه خوبی در جهت توسعه نوآوری بیشتر منعقد شد.

 

 

 

۲۰ آذر ۱۴۰۲ ۲۰:۲۳

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

  • نشانی: تهران، خیابان شهید بهشتی، خیابان احمد قصیر ،خیابان دوم(پژوهشگاه)، پلاک 21 
  • شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته
  • تلفن: 3 - 88748060(021) نمابر: 88748040(021)
  • صندوق پستی : 14155 - 1333 تهران | ایران

در شبکه های اجتماعی به ما بپیوندید