یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۲۲:۴۸

اخبار

مهندس وطن دوست: صحا از ایده تا محصول حامی فناوران است/ سه خدمت حمایتی به صنایع پیشرفته

صنایع پیشرفته، ایران و عمان، صحا، صندوق حمایت، وطن دوست
عضو هیات مدیره صندوق حمایت از صنایع پیشرفته گفت: صحا بازوی مالی وزارت صمت برای تامین مالی صنایع پیشرفته و فناور است و هر شرکتی که فعالیت فناور داشته باشد و در زنجیره بین ایده تا محصول هر فعالیتی در هر رشته ای داشته باشد، مشمول حمایت های این صندوق می شود.
به گزارش روابط عمومی صحا، مهندس حمید وطن‌دوست عضو هیات مدیره و مدیر فنی و اعتباری صندوق حمایت از صنایع پیشرفته در نشست مشترک با اعضای اتاق ایران و عمان که در محل این اتاق برگزار شد، اظهار داشت: یکی از مشکلات تولیدکنندگان، صاحبان صنایع و فناوران موضوع تعاملات بین‌المللی است و ما شرکت هایی در کشور داریم که از نظر تولید محصول و ارائه خدمات در سطح بالایی قرار دارند ولی شرایط به گونه ای هست که نمی توانند توانمندی های خود را در خارج از مرزهای کشور عرضه کنند.
 
وی افزود: بین کشورهای عربی، عمان از قدیم به دلایل مختلفی چون حضور ایرانیان در آن کشور، روابط خوبی با کشور ما داشته و مشترکات فراوانی یبن ما و این کشور وجود دارد.
 
وطن دوست با بیان اینکه برای انجام هر فعالیت نیاز به منابع مالی اهمیت بالایی دارد که اگر نباشد، فعالیت ها برای توسعه ابتر و بی نتیجه می ماند، گفت: صندوق حمایت از صنایع پیشرفته یک شرکت مادر تخصصی و بازوی مالی وزارت صمت برای تامین مالی صنایع پیشرفته و فناور است و هر شرکتی که فعالیت فناور داشته باشد و در زنجیره بین ایده تا محصول هر فعالیتی در هر رشته ای داشته باشد، مشمول حمایت های این صندوق می شود.
 
عضو هیات مدیره صندوق حمایت از صنایع پیشرفته با بیان اینکه شرکت‌های غیر دولتی که در حوزه های فناورانه فعالیت می کنند می توانند از تسهیلاتی که صندوق حمایت از صنایع پیشرفته در اختیارشان قرار می‌دهد استفاده کنند، اظهار داشت: انتهای این زنجیره که محصول است، یک قدم آخر دارد که بحث بازاریابی‌ست و تصمیم جدید صحا با نگاه به مشکلات تجاری سازی این است که از حضور شرکت ها در عرصه بین المللی حمایت کند.
 
وی همکاری مشترک با یک شریک خارجی را بهتر از صادرات دانسته و تصریح کرد: این همکاری می تواند منجر به عقد قرارداد و سرمایه گزاری مشترک شود در حالی که صادرات مقطعی‌ست و ممکن است در شرایط خاص طرف سفارش دهنده ارتباط تجاری خود را قطع کند.
 
وطن‌دوست با اشاره به سه خدمت اعطایی صحا به شرکت‌های صنایع پیشرفته و فناور، بیان داشت: صحا در شرایط فعلی تا سقف 30میلیارد تومان تسهیلات در اختیار متقاضیان قرار می دهد و این سقف ممکن است به نسبت افزایش سرمایه صندوق، تا آخر سال به 50میلیارد تومان هم برسد.
 
وی صدور ضمانتنامه را به عنوان دیگر خدمت صحا مورد اشاره قرار داده و گفت: این ضمانتنامه برای حضور شرکت ها در پروژه ها به عنوان پیش پرداخت، حسن انجام کار، شرکت در مناقصه و مزایده و تعهد پرداخت اعطا می شود و تفاوت این ضمانتنامه با ضمانتنامه‌هایی که بانک ها صادر می کنند این است که بانک ها برای صدور ضمانتنامه نقدینگی بلوکه می کنند ولی ما بدون اینکه نقدینگی را از چرخه مالی شرکت‌ها خارج کنیم، برایشان با کارمزد تعیین شده توسط بانک مرکزی ضمانتنامه صادر می کنیم.
 
وطن دوست در تشریح «لیزینگ» به عنو.ان سومین خدمت صحا نیز گفت: برای مثال یک شرکت محصولی را تولید می کند ولی نه مشتری منبع مالی خرید آن محصول را دارد و نه آن شرکت می تواند به صورت قسطی فروش داشته باشد؛ در این شرایط ما به عنوان ضلع سوم تامین کننده مالی ورود کرده و منابع مالی این خرید و فروش را تامین می کنیم.
 
وی با بیان اینکه صحا برای حضور شرکت ها در نمایشگاه های داخلی فعلا تا سقف 500میلیون تومان تسهیلات با کارمزد 12درصد و باز پرداخت 10ماهه می دهد، گفت: برای حضور در نمایشگاههای حارجی نیز که یکی از آنها نمایشگاه «فیوچرتکنولوژی» عمان هست، تا سقف یک میلیارد تومان هزینه را در قالب تسهیلات ارائه می دهیم.
 
عضو هیات مدیره صندوق حمایت از صنایع پیشرفته افزود: ممکن است شرکتی قصد حضور فیزیکی و ایجاد غرفه نداشته باشد و بخواهد تیمی از مدیران و کارشناسان خود را در قالب تور علمی و صنعتی اعزام کند و صحا این هزینه‌ها را نیز در قالب تسهیلات ارائه می‌دهد.

 

انتهای پیام/

لینک کوتاه: https://www.airdfh.ir/u/182

 
۶ آذر ۱۴۰۲ ۱۲:۱۵

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

  • نشانی: تهران، خیابان شهید بهشتی، خیابان احمد قصیر ،خیابان دوم(پژوهشگاه)، پلاک 21 
  • شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته
  • تلفن: 3 - 88748060(021) نمابر: 88748040(021)
  • صندوق پستی : 14155 - 1333 تهران | ایران

در شبکه های اجتماعی به ما بپیوندید