سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۰:۰۳

اخبار

از حداکثر توان داخلی در پروژه های مشارکتی استفاده می کنیم

وزیر صنعت ، معدن و تجارت گفت :‌ باید از حداکثر توان داخلی در پروژه های مشارکتی با طرف خارجی در بخش مهندسی و ساخت ماشین آلات استفاده شود زیرا این قانون است که ملزم به رعایتش هستیم.

 

 

 


به گزارش  روابط عمومی صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک، مهندس محمد رضا نعمت زاده در مراسم امضای قرارداد احداث کارخانه تولید الیاف شیشه و تفاهم نامه توسعه صنایع کامپوزیتی توسط یک شرکت چینی در مرند افزود : مواد اولیه کشور ما بسیار مناسب است و با داشتن انرژی فراوان در ایران قطعا به نفع همکار چینی است که روی سرمایه گذاری تاکید کند.

نعمت زاده با اشاره به روابط دیرینه کشورمان با چین اضافه کرد : این سیاست دو کشور است که در زمینه های مختلف همکاری های اقتصادی ، صنعت  و تجاری با هم داشته باشند.

 وی ادامه داد: انتظار داریم پس از توافق نامه ایران و کشورهای 5+1 و لغو تحریم ها روابط را گسترده تر و با محتوای بیشتر شاهد باشیم.

وی گفت : سیاست ما بر این است که کشورهای دوست،  بیشتر روی مشارکت و سرمایه گذاری مشترک کار کنند به خصوص که تاکید شده 50 درصد از محصولات صادر شود و اگر همکاران ما از عملکرد یک واحد رضایت داشته باشند آن را به دو یا سه برابر افزایش ظرفیت می دهیم.

وزیر صنعت،معدن وتجارت همچنین گفت: با توجه به اینکه مصرف مواد کامپوزیت روز به روز  بیشترمی شود و خیلی از وسایل و قطعات خانگی و صنعتی از این مواد تهیه می شود ، بنابر این برای اینکه این مواد تولید شود هم از یکسری مواد رزینی و شیمیایی و هم از یک سری الیاف که نقش آرماتور بتن را ایفا می کند مثل الیاف شیشه و کربن و یا پلی استر استفاده می شود .

وی گفت: بیشترین مصرف الیاف شیشه در کامپوزیت است و قبلا این الیاف از خارج وارد می شد اما با احداث این واحد با ظرفیت 30 هزار تن در مرند که هم سیلیس خوب و هم کائولن و سایر مواد معدنی و انرژی خوب داریم ،  این واحد سرمایه گذاری خواهد شد.

مهندس نعمت زاده افزود: مواد کامپوزیتی سه نوع است که به صورت منفصله ، بافته و نیز پارچه که برای استفاده از انواع الیاف به کار می رود  واحتمالا ظرف24 ماه از زمان امضا اجرا میشود .

وی اظهار کرد :  این قرارداد به صورت فاینانس است و از طرف بانکهای چینی تامین می شود 74میلیون دلار ارزش قرار داد است که 30 درصد تجهیزات ساخت داخل است بقیه بیش از 50 میلیون دلار وارداتی است و 100 میلیارد تومان هزینه ساختمان و نصب و اجرا به صورت ریالی است.

در این مراسم همچنین داوود اجاقی مدیر عامل شرکت الیاف شیشه ای مرند ارزش این قرار داد را 460 میلیون یورو و 103 میلیارد تومان برشمرد که سالانه 30 هزار تن الیاف شیشه و محصولات وابسته تولید خواهد کرد.

اجاقی افزود : پیمانکار متعهد است 30 درصد از تجهیزات را از داخل تهیه کند .

به گفته وی این محصول جزو پر کاربردترین الیاف شیشه ای موجود و سازگار با محیط زیست است و محصولات برای 10 سال ضمانت می شوند و تولید آزمایش آن برای مدت 4 ماه انجام می شود.

همچنین آقای "می"‌معاون مدیر عامل شرکت CNBM  ، شرکت تحت امر خود را یکی از 500 شرکت برتر دنیا معرفی کرد و افزود :  به همکاریهای بین المللی اهمیت می دهیم و با فعالیت شرکت خودمان می خواهیم کریدور ابریشم چین را اجرا کنیم.

وی گفت : شرکت CNOMA باید همکاری و پشتیبانی کند که با بروز ترین تکنولوژی و تجهیزات و نیز سرویس خوب ، این پروژه را سر زمان معین شده تحویل دهد و کمک کند با این تجهیزات محصولات خوب تهیه کنید.

۲۹ مهر ۱۳۹۴ ۱۰:۳۳
شاتا |

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

  • نشانی: تهران، خیابان شهید بهشتی، خیابان احمد قصیر ،خیابان دوم(پژوهشگاه)، پلاک 21 
  • شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته
  • تلفن: 3 - 88748060(021) نمابر: 88748040(021)
  • صندوق پستی : 14155 - 1333 تهران | ایران

در شبکه های اجتماعی به ما بپیوندید