دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۲۳:۴۸

اخبار

مهندس نعمت‌زاده: تمام تلاشها باید برای توسعه صادرات غیرنفتی باشد

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: تمام تلاش ها خصوصا همه سرمایه‌گذاران باید برای توسعه صادرات غیرنفتی باشد.

به گزارش روابط عمومی صندوف حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک، مهندس محمدرضا نعمت‌زاده در جریان افتتاح چهاردهمین نمایشگاه بین المللی تاسیسات ساختمان، سیستم های سرمایشی و گرمایشیدر محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران با بیان این مطلب افزود: خوشبختانه همه ساله ما شاهد پیشرفت بیشتر این نمایشگاه هستیم البته یک مقدار به خاطر رکود فعالیت‌های ساختمانی و ساخت و ساز این بازار کمی دچار مشکل شده اما انشاءالله بزودی شاهد رونق در اقتصاد خواهیم بود.

مهندس نعمت زاده گفت: خیلی از تجهیزاتی که دیروز از خارج وارد کشور می‌شده، امروزه در داخل ساخته و طراحی می‌شود و امیدواریم محصولات تولیدیشان برای صادرات مناسب باشد.

وی در ادامه افزود: سازنده‌های خوب و معتبری داریم بطوری که برخی از آنها 50 درصد از کالاهایشان را صادر می‌کنند.

مهندس نعمت زاده گفت: همگی کمک کنیم تا صادرات در این بخش توسعه یافته ضمن اینکه با فعال شدن بخش مسکن و ساختمان‌سازی همچنین سرمایه‌گذاری‌های جدید شاهد رونق بیشتر این صنعت در کشور باشیم.

وی در ادامه یادآور شد: در این نمایشگاه از 30 کشور جهان در آن حضور چشم‌گیری داشته که تعدادشان نسبت به سال گذشته بیشتر شده است.

وزیر صنعت،معدن وتجارت افزود: شرکت‌کنندگان ایرانی نیز از شرکت‌های معتبر داخلی هستند که امیدوارم این چنین نمایشگاهی باعث ارتباط بیشتر واحدهای داخلی و خارجی با یکدیگر باشند.

مهندس نعمت‌زاده همچنین درخصوص مهم‌ترین چالش‌های پیش روی صادرات کشور و مزیت‌های نسبی صادرات گفت: در درجه نخست ما باید ظرفیت‌سازی کنیم ، البته ظرفیت کافی در زمینه‌هایی که مشتریان خارجی داریم موجود است اما کافی نیست که باید بیشتر شود .

وی همچنین گفت: توانایی بازاریابی در خارج از کشور یکی از مشکلات است چرا که دانش حضور در بازارهای خارجی یک دانش ویژه‌ای است و در این زمینه باید شرکت‌های‌مان بیشتر تلاش کنند و حتی شرکت‌های بزرگ مقیاس حتماً از متخصصین صادراتی خارجی که تجربه کافی در این زمینه دارند استفاده کنند.

مهندس نعمت‌زاده گفت: برگزاری دوره‌های آموزشی کاربردی همچنین حضور بیشتر و فعال‌تر در نمایشگاه‌های خارج کشور و تبلیغات مربوط به آن می تواند برای توسعه صادرات موثر باشد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: با فضای بین‌المللی که پیش رو است و موانع بین‌المللی در حال رفع شدن می‌باشد همچنین با بهبود روابط بانکی و مسایل مختلفی که در گذشته محدودیت داشتیم جملگی به طور قطع باعث رونق صادرات خواهد شد.

وی در پایان گفت: بازارهای صادراتی این طور نیست که اگر ما کالای مازاد داشته باشیم، صادرات بکنیم بلکه باید با هدف صادرات، سرمایه‌گذاری و تولید کنیم و حضور در بازارها داشته باشیم، البته کیفیت و قیمت‌هایمان حتماً قابل رقابت باشد چون عرضه‌کنندگان در دنیا بسیار زیاد هستند.

شایان ذکر است: چهاردهمین نمایشگاه بین المللی تاسیسات ساختمان، سیستم های سرمایشی و گرمایشی با حضور 419 شرکت ایرانی و 204 شرکت خارجی از 30 کشور جهان در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران با حضورکشورهای آلمان، آمریکا، اتریش، اسپانیا، اسلوونی، اوکراین، امارات، انگلستان، ایرلند، ایتالیا، برزیل، بلژیک، تایلند، تایوان، ترکیه، چین، سوییس، سوئد، فرانسه، ژاپن، دانمارک، فنلاند، کره جنوبی، کویت، مالزی، مجارستان، مکزیک، یونان، هند و هلند در وسعت 48 هزار مترمربع برگزار شده است.

در این نمایشگاه انواع چیلر، برج خنک کننده، دیگ آب گرم و بخار، لوله و اتصالات، شیرآلات صنعتی، سیستم های کنترل بی ام اس، الکتروموتور، آب گرمکن های خورشیدی و تصفیه آب و هوا از جمله تجهیزات و ماشین آلاتی است که در این نمایشگاه به معرض نمایش گذاشته شده است.

 

۲۶ مهر ۱۳۹۴ ۰۹:۰۲
شاتا |

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

  • نشانی: تهران، خیابان شهید بهشتی، خیابان احمد قصیر ،خیابان دوم(پژوهشگاه)، پلاک 21 
  • شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته
  • تلفن: 3 - 88748060(021) نمابر: 88748040(021)
  • صندوق پستی : 14155 - 1333 تهران | ایران

در شبکه های اجتماعی به ما بپیوندید