دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۹:۱۷

اخبار

هدف ما تبدیل صنعت به صنعتی دانش بنیان است

معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صنعت، معدن وتجارت با تاکید بر اهمیت جایگاه فناوری و علم و دانش در صنایع مختلف افزود: هدف ما تبدیل صنعت به صنعتی دانش بنیان است.

به گزارش روابط عمومی صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک، « علی اصغر توفیق » در نشست با تعدادی از مدیران و کارشناسان ارشد یونیدو  ضمن استقبال از افزایش سطح  تعاملات و مناسبات ایران و یونیدو تصریح کرد: ایران از توانمندیها و ظرفیتهای مناسبی در بخش های مختلف صنعتی برخوردار است که با افزایش تعاملات با یونیدو خواستار معرفی آنها به سایر کشور ها هستیم.

وی استفاده از دانش فنی و تکنولوژی به روز ایران را در عرصه های مختلف صنعتی مورد اشاره قرار داد و گفت: در این راه نیازمند آموزش نیروی انسانی متخصص و کارشناس هستیم تا بتوانیم از پتانسیلها به بهترین نحو استفاده کنیم .

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه با اشاره به اینکه نیازمند تغییر دیدگاهها  نسبت به ایران هستیم اظهار کرد: فرصتها و ظرفیتهای فراوانی در ایران وجود دارد که می توانیم به کمک شما در اختیار سایر کشور ها قرار دهیم.

به گفته وی؛ منابع طبیعی و ظرفیتهای صنعتی در کنار داشتن نیروی انسانی متخصص شرایطی را فراهم می کند که باید به آن توجه کرد.

توفیق ضمن یادآوری اینکه ایران رتبه هفتم را در بخش نانو تکنولوژی از آن خود کرده است اظهار کرد: پژوهشگاه مواد وانرژی به عنوان مرکز نانو تکنولوژی جهان  اسلام انتخاب شده که این موضوع حاکی از  توانایی نیروهای متخصص انسانی و همچنین  مراکز تحقیقاتی  و دانشگاهی است.

معاون آموزش ، پژوهش و فناوری وزیر صنعت در ادامه با بیان اینکه نفوذ در بازار کشورهای مختلف یکی از محورهای همکاری به شمار می آید افزود:  ما در این راستا  از هر گونه تبادل اطلاعات استقبال می کنیم و علاقه مند هستیم تا  فصل جدیدی از همکاریها را شروع کنیم .

به گفته وی؛ همفکری و ارائه ایده ها و راهکارهای  عملیاتی در صنایع مختلف از جمله صنایع مرتبط با  کشاورزی و مسائل زیست محیطی از موضوعاتی است که خواستار گسترش آن هستیم.

همچنین دراین نشست خانم « اورلیا کالابرو» رئیس واحد توسعه تجارت کشاورزی سازمان یونیدو ضمن ابراز علاقمندی از افزایش سطح تعاملات تصریح کرد: فضای زیادی برای گسترش ارتباطات  دو طرفه وجود دارد و تلاش می کنیم تا این روابط تسریع پیدا کند.

وی داشتن صنعت خلاق را مهم ارزیابی کرد و گفت: ما به ایران نه فقط به چشم اینکه مکانی است که می توانیم در آنجا رشد کنیم بلکه  به عنوان مکانی که می توانیم از آن درس بگیریم و به کشورهای دیگر  نیز نشر دهیم نگاه می کنیم.

به گفته اورلیا کالابرو ؛ صنایع غذایی، نساجی، کشاورزی، گردشگری، صنعت فرش و رفع آلودگی های محیطی مثل آب و هوا  از جمله زمینه های همکاری مشترک به شمار می آیند که می تواند مورد بررسی بیشتر قرار گیرد.

 وی همچنین  تاکید کرد : می توان با کمک به  شرکتهای کوچک و متوسط  در صنایع مختلف برای ارتباط گرفتن آنها با شرکتهای بین المللی نیز اقدامات لازم را انجام داد.

در ادامه این نشست«الساندرو آمادیو» نماینده سازمان توسعه صنعتی ملل متحد نیز ضمن ابراز خرسندی از همکاری با ایران افزود: ایران دارای تکنولوژی و سطح ارتباطات قوی است، از این رو می توانیم همکاری مناسبی  را در این راستا داشته باشیم.

وی دغدغه اصلی را رعایت استانداردهای جهانی در تولیدات ذکر کرد و ابراز امیدواری کرد؛ بتوان تعاملات خوبی را در این خصوص با ایران داشت.

۱۱ مهر ۱۳۹۴ ۱۵:۳۱
شاتا |

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

  • نشانی: تهران، خیابان شهید بهشتی، خیابان احمد قصیر ،خیابان دوم(پژوهشگاه)، پلاک 21 
  • شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته
  • تلفن: 3 - 88748060(021) نمابر: 88748040(021)
  • صندوق پستی : 14155 - 1333 تهران | ایران

در شبکه های اجتماعی به ما بپیوندید