جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۹:۵۰

اخبار

رونمایی از ربات بالگرد ققنوس محققان دانشگاهی

ربات بالگرد ققنوس به همت بسیج دانشجویی و انجمن علمی هوافضای واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی با قابلیت‌های متنوع جهت عملیات مختلف، همزمان با آیین گرامیداشت هفته دفاع مقدس رونمایی شد.

ربات بالگرد ققنوس با حضور فرماندهان ارتش جمهوری اسلامی ایران و دکتر علی عباسپور، رئیس واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی رونمایی شد.

 

مصطفی ابراهیمی، عضو تیم ققنوس درباره این ربات گفت: نام این ربات با الهام از نام ققنوس پرنده‌ای افسانه‌ای با همین نام، انتخاب شد.وی مداومت پروازی این ربات را یک ساعت و وزن آن را چهار کیلوگرم اعلام کرد و ادامه داد: وزن ربات بالگرد ققنوس در زمان داشتن سوخت، 6.5 کیلوگرم خواهد بود.

 

مرتضی عباسی، عضو دیگر تیم ققنوس و از دانشجویان مخترع بسیجی واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد با بیان اینکه جنس بدنه این ربات از فایبر گلاس و تیغه‌های روتور آن فیبر کربن است، اظهار کرد: موتور ققنوس، بنزین سوز با حجم 26 سی سی با توان سه اسب بخار و 1800 دور در دقیقه و سیستم خنک کننده موتور هوای محیط است.

 

این دانشجوی واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد با اشاره به ظرفیت باک 800 سی سی ربات بالگرد مذکور، تصریح کرد: سرعت کروز در شرایط ایده‌آل 100کیلومتر بر ساعت بوده و به طور کلی این بالگرد در دو کلاس آموزشی و عملیاتی طراحی شده است.

۱ مهر ۱۳۹۴ ۱۱:۵۵
دانشگاه آزاد اسلامی |

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

  • نشانی: تهران، خیابان شهید بهشتی، خیابان احمد قصیر ،خیابان دوم(پژوهشگاه)، پلاک 21 
  • شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته
  • تلفن: 3 - 88748060(021) نمابر: 88748040(021)
  • صندوق پستی : 14155 - 1333 تهران | ایران

در شبکه های اجتماعی به ما بپیوندید