یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۲:۴۲

اخبار

معاون وزیر علوم: باید شناخت صنایع دانش بنیان از خدمات صندوق حمایت از صنایع الکترونیک افزایش یابد

معاون وزیر علوم: باید شناخت صنایع دانش بنیان از خدمات صندوق حمایت از صنایع الکترونیک افزایش یابد
معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری بر ضرورت افزایش شناخت صنایع دانش بنیان از خدمات و تسهیلات صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک، دکتر وحید احمدی در مجمع سالانه صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک گفت: با توجه به سیاست های کلان و اسناد بالادستی کشور و تاکیدات مقام معظم رهبری قطعااین صندوق باید خارج از فرآیند بانک های کشور در حمایت از طرح ها فعالیت کند.

 

وی با تاکید بر اینکه صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک باید خلاءهای موجود در حمایت از طرح های دانش بنیان حوزه الکترونیک را پر کند، ادامه داد: در حال حاضر بانک ها از استقرار اقتصاد دانش بنیان حمایت نمی کنند که هم اکنون جای آن خالی است. البته اقتصاد کشور هنوز به طور جدی اقتصاد دانش بنیان را نپذیرفته و با مفهوم اقتصاد دانش بنیان آشنا نیست.

 

دکتر احمدی تاکید کرد: صنایع ما به طور واقعی رشد نکرده اند و نه تنها رشد نکرده اند که مشکل هم دارند. باید مشخص شود وضعیت اعداد و ارقام سرمایه گذاری در حوزه دانش بنیان چگونه است و چه سهمی از منایع صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک باید به بخش دانش بنیان اختصاص بیابد.

 

معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم  تصریح کرد: در دیداری که با رئیس صندوق توسعه ملی داشتم اعلام کردند برای حمایت از شرکت های دانش بنیان به بانک ها عاملیت پرداخت تسهیلات با نرخ سود ١٠ درصد را داده اند بنابراین صندوق نیز می تواند در تعامل با صندوق توسعه ملی عاملیت اعطای این منابع را در اختیار گیرد.

 

وی در پایان خواستار ارزیابی نیاز صنایع دانش بنیان به انواع حمایت ها شد و اظهارکرد: باید میزان شناخت صنایع دانش بنیان از صندوق حمایت از صنایع الکترونیک و میزان بهره مندی آنها از خدمات صندوق را افزایش دهیم.

 

انتهای پیام/

۳۰ شهریور ۱۳۹۴ ۱۵:۴۶

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

  • نشانی: تهران، خیابان شهید بهشتی، خیابان احمد قصیر ،خیابان دوم(پژوهشگاه)، پلاک 21 
  • شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته
  • تلفن: 3 - 88748060(021) نمابر: 88748040(021)
  • صندوق پستی : 14155 - 1333 تهران | ایران

در شبکه های اجتماعی به ما بپیوندید