جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۷:۵۵

اخبار

برگزاری نمایشگاه الکامپ 23 تا 26 آذرماه

برگزاری نمایشگاه الکامپ 23 تا 26 آذرماه
بیست و یکمین نمایشگاه بین الملل صنعت کامپیوتر ایران - الکامپ - ۲۳ تا ۲۶ آذرماه امسال همزمان با برپایی نمایشگاه پژوهش، توسط سازمان نظام صنفی رایانه ای ایران برگزار می شود.

به گزارش صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک، ناصرعلی سعادت - رئیس سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور، در نشست خبری، با اشاره به اعطای مجوز برگزاری بیست و یکمین نمایشگاه بین المللی الکترونیک، کامپیوتر و تجارت الکترونیکی - ایران الکامپ ۲۰۱۵ - به این سازمان، برنامه های برپایی این نمایشگاه را تشریح کرد.

وی با اشاره به معضلات برپایی نمایشگاه الکامپ در ایران در ۲۰ دوره گذشته، اظهار داشت: قرار بود مهمترین نمایشگاه بین الملل منطقه را در حوزه فناوری اطلاعات داشته باشیم اما این نمایشگاه در دوره های گذشته به منشا اختلافات و دعوای میان اصناف و نهادهای مختلف تبدیل و باعث شد ویترین فناوری اطلاعات کشور، نتواند جایگاه واقعی خود را عرضه کند.

سعادت، با تاکید براینکه در بیست و یکمین نمایشگاه الکامپ که سازمان نظام صنفی رایانه ای مسئولیت برگزاری آن را به عهده گرفته است دنبال برگزاری نمایشگاهی آبرومند و در شان این صنعت هستیم افزود: در این نمایشگاه به فکر کاسبی و تجارت نیستیم و به همین دلیل برای برگزاری پیمانکار گرفته ایم.

وی از راه اندازی دبیرخانه دائمی الکامپ توسط سازمان نصر خبر داد و گفت: به دلیل افت کیفی نمایشگاه الکامپ در دوره های قبل، برگزاری این نمایشگاه در تقویم نمایشگاهی در کنار نمایشگاه پژوهش در آذرماه تعیین شده است که امیدواریم با راه اندازی دبیرخانه دائمی و مذاکره با شرکت سهامی نمایشگاه، این تداخل برای سالهای آینده حل شود.

رئیس سازمان نظام صنفی رایانه ای گفت: ستاد برگزاری الکامپ در این سازمان تشکیل شده و تمامی سیاستگذاریها در سازمان نصر انجام می شود و پیمانکار برگزاری نقشی در سیاستگذاری و تصمیم گیری ندارد؛ از سوی دیگر در حال مذاکره برای حل مشکل تعرفه متراژ ارزی ریالی غرفه ها هستیم که در جلسه هماهنگی که قرار است تا پایان شهریورماه برگزار شود قوانین و مقررات آن را مشخص می کنیم.

سعادت از مذاکره با شرکتهای خارجی برای حضور در الکامپ و برگزاری همایش ها و پنل های تخصصی در کنار این نمایشگاه خبر داد و گفت: امیدواریم با برگزاری نمایشگاهی شفاف در فضای قانونی و در راستای منافع ملی و به دور از تنش، خط پایانی بر ۲۰ سال حاشیه در برگزاری الکامپ بکشیم.

وی با اشاره به مذاکرات انجام شده با معاونت علمی فناوری رئیس جمهور برای حمایت از استارتاپها و کسب و کارهای دانش بنیان در این نمایشگاه و نیز وزارت ارتباطات برای ایجاد سالن دولت الکترونیک در الکامپ ۲۱ تاکید کرد: در این نمایشگاه شرایط عادلانه ای را برای جانمایی سالن ها و تبلیغات در جهت مشارکت حداکثری صنف فناوری اطلاعات رقم خواهیم زد و در پایان این نمایشگاه نیز تمامی تراکنش های مالی را به صورت شفاف اعلام خواهیم کرد.

رئیس سازمان نظام صنفی رایانه ای با تاکید بر تخصصی بودن نمایشگاه الکامپ و با بیان اینکه اوایل مهرماه پیش ثبت نام حضور در این نمایشگاه آغاز می شود، گفت: تاکنون الکامپ تنها از بین المللی بودن، نام آن را یدک کشیده است که امیدواریم این معضل برطرف شود؛ از طرفی الکامپ جای توزیع سی دی های کپی شده و صف سیم کارتهای مجانی نیست، بلکه باید فرصتی برای ارائه دستاوردهای صنف فناوری اطلاعات  باشد.

انتهای پیام/م

ارسال به

 

۱۸ شهریور ۱۳۹۴ ۲۲:۲۶

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

  • نشانی: تهران، خیابان شهید بهشتی، خیابان احمد قصیر ،خیابان دوم(پژوهشگاه)، پلاک 21 
  • شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته
  • تلفن: 3 - 88748060(021) نمابر: 88748040(021)
  • صندوق پستی : 14155 - 1333 تهران | ایران

در شبکه های اجتماعی به ما بپیوندید