یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۲:۲۴

اخبار

اختصاص 20 میلیارد ریال تسهیلات به بومی سازی دستگاه مونیتورینگ ایستگاه های تقلیل فشار گاز

اختصاص 20 میلیارد ریال تسهیلات به بومی سازی دستگاه مونیتورینگ ایستگاه های تقلیل فشار گاز
بومی سازی و تجاری سازی دستگاه ترمینال از راه دور موسوم به «آر تی یو» جهت مونیتورینگ ایستگاه های تقلیل فشار گاز برای نخستین بار در کشور مورد حمایت قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک دستگاه ترمینال از راه دور یا پایانه از راه دور در محل پست ها و ایستگاه های کنترل شبکه گاز و برق نصب شده و تمامی اطلاعات مختلف و مورد نیاز شبکه را جمع آوری و از طریق سیستم های مخابراتی به مرکز کنترل ارسال می کند.

این دستگاه همچنین قادر است فرمان های لازم را از ایستگاه دسته بندی کرده و به نقطه مورد نظر منتقل کند. بر اساس این گزارش دستگاه «آر تی یو» در شرکت گاز استان یزد به صورت پایلوت اجرا و مورد تائید قرار گرفته است. کاربرد این محصول در بخش کنترل ایستگاه های تقلیل فشار گاز، پست های برق، پالایشگاه ها، نیروگاه ها و کارخانجات بزرگ صنعتی است.

این طرح در صورت اجرا بهینه سازی مصرف انرژی، جلوگیری از هدر رفت گاز و برق و پائین آمدن قیمت تمام شده را در پی خواهد داشت. برخورداری از تائیدیه های فنی و کیفی، امکان صادرات و خودکفایی، صرفه جویی ارزی و سطح بالای دانش فنی محصول از دیگر مزیت های این طرح است.

تولید دستگاه آر تی یو برای نخستین بار در بخش گاز کشور صورت می گیرد و با دو میلیارد تومان تسهیلات صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک تولید و بومی سازی آن را مورد حمایت قرار گرفته است .

انتهای پیام/م

 

 

۱۵ شهریور ۱۳۹۴ ۲۳:۱۳

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

  • نشانی: تهران، خیابان شهید بهشتی، خیابان احمد قصیر ،خیابان دوم(پژوهشگاه)، پلاک 21 
  • شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته
  • تلفن: 3 - 88748060(021) نمابر: 88748040(021)
  • صندوق پستی : 14155 - 1333 تهران | ایران

در شبکه های اجتماعی به ما بپیوندید