پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ۱۵:۱۴

اخبار

سرپرست صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک مطرح کرد:

صدور 300میلیارد ریال ضمانت نامه در یک ماهه اول سال98

صدور 300میلیارد ریال ضمانت نامه در یک ماهه اول سال98
سرپرست صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه ضمانت نامه های صادر شده در سال گذشته بستر انعقاد قرارداد بخش خصوصی و تعاونی مجموعا به مبلغ ۷۰۰۰ میلیارد ریال را فراهم آورد ، افزود: تنها در یک ماهه اول امسال توانسته ایم ۳۰۰ میلیارد ریال ضمانت نامه صادر کنیم و زمینه های لازم را برای انعقاد قرارداد بخش خصوصی و تعاونی در سقف ۳۰۰۰ میلیارد ریال مهیا کنیم.

به گزارش روابط عمومی صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک(صحا)، افسانه منصف در برنامه "گفت و گوی اقتصادی" رادیو گفت و گو با اشاره به زمینه های حمایتی صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک بیان داشت: این صندوق از شرکت های خصوصی و تعاونی فعال در حوزه الکترونیک حمایت هایی را در قالب اعطای تسهیلات و صدور ضمانت نامه انجام می دهد.

وی با اشاره به زمینه های فعالیتی این صندوق گفت: خرید، انتقال، جذب و توسعه فناوری های پیشرفته، ارائه آموزش های تخصصی کوتاه مدت، خدمات مهندسی و طراحی، گسترش همکاری های فنی و اقتصادی و بین المللی برای ارتقای صادرات از جمله فعالیت های این صندوق است.

سرپرست صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک وزارت صنعت افزود: یکی از مواردی که در سالهای گذشته با اولویت بالا مورد توجه صندوق واقع شده جذب سرمایه گذاری های داخلی و خارجی است که در این موضوع توفیقاتی نیز داشته است.

وی در مصاحبه با رادیو گفت و گو، متذکر شد: صندوق ما درحال حاضر در حوزه حمایت از صنایع  الکترونیک فعالیت می کند البته در اجرای بند 2 ماده ۶۹ احکام دائمی قانون برنامه، به صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته تبدیل شده ایم و به عبارتی حیطه فعالیت ما به ۱۱ زیر مجموعه گسترش یافته که در صورت تصویب اساسنامه نهایی آن توسط شورای محترم نگهبان چتر حمایتی صندوق گسترده تر خواهد شد.

سرپرست صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک وزارت صنعت، معدن و تجارت در ادامه بر لزوم اصلاح مقررات و افزایش جاذبه های سرمایه گذاری در کشور تأکید کرد و افزود: یکی از عواملی که به تثبیت اقتصادی کشور کمک می کند تثبیت نرخ ارز است. هر سرمایه گذاری برای ورود به یک سیستم سرمایه گذاری قطعاً بدنبال امنیت و ثبات اقتصادی می باشد.

شایان ذکر است، برنامه " گفت و گوی اقتصادی " پیرامون موضوع جذب سرمایه و هدایت آن به سمت بازار کار و با حضور دکتر افسانه منصف سرپرست صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک وزارت صنعت،معدن و تجارت و مدرس دانشگاه، از شبکه رادیویی گفت و گو به روی آنتن رفت.

 

۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ ۱۴:۵۹

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

  • نشانی: تهران، خیابان شهید بهشتی، خیابان احمد قصیر ،خیابان دوم(پژوهشگاه)، پلاک 21 
  • شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته
  • تلفن: 3 - 88748060(021) نمابر: 88748040(021)
  • صندوق پستی : 14155 - 1333 تهران | ایران

در شبکه های اجتماعی به ما بپیوندید