جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ۰۲:۳۲

اخبار

رشد ۴۰ درصدی صدور مجوز مراکز پژوهش صنعتی و معدنی

در چهار ماهه ابتدای امسال، صدور جواز تأسیس برای مرکز پژوهش‌های صنعتی و معدنی از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت، رشد ۴۰ درصدی داشت.

به گزارش روابط عمومی صحا،  بر اساس گزارش دفتر آمار و فراوری داده های وزارت صنعت، معدن و تجارت در چهار ماهه اول ۹۶ جواز تأسیس هفت مرکز پژوهش‌های صنعتی و معدنی صادر شد که با توجه به صدور پنج مجوز در مدت مشابه سال ۹۵، در این بخش با رشد ۴۰ درصدی مواجه بودیم.

گفتنی است که در خردادماه امسال مجوز دو مرکز پژوهش‌های صنعتی و معدنی صادر شد و در تیرماه نیز سه مرکز مجوز گرفتند که صدور مجوز این گونه مراکز در این بازه یک ماهه، رشد ۵۰ درصدی داشت.

همچنین در چهار ماهه اول امسال ۲۱۹ شرکت دانش بنیان مورد تأیید قرار گرفت که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۴.۳ درصدی داشت. گفتنی است که در چهار ماهه اول سال گذشته ۲۱۰ شرکت دانش بنیان تأیید شده بود و در خردادماه و تیرماه امسال به ترتیب ۴۰ و ۸۵ شرکت دانش بنیان تأیید شدند که در این بازه زمانی یک ماهه رشدی معادل ۱۱۲.۵ درصدی داشت.

از سوی دیگر در چهار ماهه اول امسال ۵۹ شرکت دانش بنیان صنعتی تأییدیه گرفتند که با توجه به اینکه در چهار ماهه مشابه سال گذشته ۳۳ شرکت دانش بنیان صنعتی موفق به دریافت تأییدیه شده بودند، در این بخش رشدی ۷۸.۸ درصدی به وجود آمد.

در خردادماه و تیرماه امسال به ترتیب ۱۵ و ۱۹ شرکت دانش بنیان صنعتی تاییدیه لازم برای ادامه کار خود را قرار گرفتند که میزان رشد در این بازه یک ماهه معادل ۲۶.۷ درصد بود.

شایان ذکر است که در سه ماهه اول امسال ۴۱ علامت تجاری )برند) برای تولیدات صنعتی و محصولات تولیدی ثبت بین المللی شد که با توجه به ثبت بین المللی ۳۳ برند در مدت مشابه سال ۹۵، رشد ۲۴.۲ درصدی داشت.

در سه ماهه اول ۹۶ دو هزار و ۴۵۰ برند ثبت داخلی شدند که با توجه به ثبت داخلی دو هزار و ۲۲۰ برند در سال ۹۵، این شاخص ۱۰.۴ درصد رشد داشت.

۲۴ مهر ۱۳۹۶ ۱۴:۳۲
مهر |

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

  • نشانی: تهران، خیابان شهید بهشتی، خیابان احمد قصیر ،خیابان دوم(پژوهشگاه)، پلاک 21 
  • شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته
  • تلفن: 3 - 88748060(021) نمابر: 88748040(021)
  • صندوق پستی : 14155 - 1333 تهران | ایران

در شبکه های اجتماعی به ما بپیوندید