سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۴:۴۴

اخبار

نقش‌آفرینی زیست‌بوم نوآوری در توسعه استان‌ها؛

تصمیم‌گیری‌های استانی با حضور فعالان فناوری به سوی حوزه دانش‌بنیانی و خلاقیت حرکت می‌کند

تصمیم‌گیری‌های استانی با حضور فعالان فناوری به سوی حوزه دانش‌بنیانی و خلاقیت حرکت می‌کند
با دستور وزیر کشور مبنی بر دعوت از رؤسای پارک‌های علم و فناوری در نشست‌های شورای برنامه‌ریزی و توسعه استانی، نقش زیست‌بوم نوآوری در پیشرفت استان‌ها پررنگ‌تر می‌شود.

رونق زیست‌بوم فناوری و نوآوری کشور نیازمند حرکت هماهنگ و مستمر در مسیر فناوری با حضور همه نقش‌آفرینان است. شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق، پارک‌های علم و فناوری و سایر بخش‌های زیست‌بوم نوآوری در این حوزه نقشی مهم ایفا می‌کنند و تقویت حضور و نقش آفرینی بازیگران این زیست‌بوم در تصمیم‌گیری‌ها، زمینه را برای شناسایی مشکلات و چالش‌ها، یافتن راه حل و رونق اقتصاد دانش‌بنیان و خلاق کشور فراهم می‌کند. 

حضور پارک های علم و فناوری در تصمیم‌های توسعه‌ای استان

بر همین اساس و با پیشنهاد وزیر علوم تحقیقات و فناوری مبنی بر حضور رؤسای پارک‌های علم و فناوری وابسته به وزارت علوم، در استان‌های مختلف بعنوان یکی از اعضای اصلی شورای برنامه ریزی و توسعه استان از سوی وزارت کشور موافقت شد.

بر همین اساس و با دستور سردار احمد وحیدی وزیر کشور، موافقت شد تا زمینه‌های لازم برای دعوت از رؤسای پارک های علم و فناوری وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در جلسات شورای برنامه ریزی و توسعه استان به عنوان مدعو، زمینه ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان نیز پیگیری و اقدام‌های لازم صورت بگیرد.

برای پیشبرد اهداف فناورانه، دانش‌بنیان و خلاق استانی، کارگروه تخصصی حوزه فناوری و نوآوری با حضور فعال روسای پارک‌ها به عنوان متولیان توسعه فناوری در استان، در دستور کار قرار گرفت.

 

۲۵ دی ۱۴۰۰ ۰۹:۰۰

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

  • نشانی: تهران، خیابان شهید بهشتی، خیابان احمد قصیر ،خیابان دوم(پژوهشگاه)، پلاک 21 
  • شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته
  • تلفن: 3 - 88748060(021) نمابر: 88748040(021)
  • صندوق پستی : 14155 - 1333 تهران | ایران

در شبکه های اجتماعی به ما بپیوندید