شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۵:۵۴

اخبار

در نخستین روز از سفر وزیر صمت به استان اصفهان انجام شد:

بازدید وزیر صمت از شرکت تعاونی فولاد کویر و سیما کاشی اردستان

بازدید وزیر صمت از شرکت تعاونی فولاد کویر و سیما کاشی اردستان
وزیر صنعت، معدن و تجارت در نخستین روز سفر خود به استان اصفهان، از شرکت تعاونی فولاد کویر و شرکت تولیدی سیما کاشی اردستان بازدید کرد .

به گزارش صندوق حمایت از صنایع پیشرفته به نقل از شاتا، علیرضا رزم‌حسینی در راستای تحقق شعار سال، در نخستین روز از سفر خود به استان اصفهان دو واحد تولیدی تعاونی فولاد کویر و شرکت تولیدی سیما کاشی اردستان را مورد بازدید قرار داد.

شرکت تعاونی فولاد کویر با ظرفیت تولید ۹۵ هزار تُن آهن اسفنجی و همین میزان ظرفیت تولید شمش فولاد ( به عنوان محصولات مورد نیاز صنایع ساختمانی، محصولات میانی واحد‌های ذوب) در جاده کاشان- اردستان واقع است. میزان سرمایه‌گذاری ثابت این واحد تولیدی ۷۵۰۰ هزار میلیون ریال شامل یک هزار میلیون ریال و ۲۵ میلیون یورو بوده و در زمینی به مساحت ۲۰۰ هزار متر مربع با زیربنای ۸۰ هزار مترمربع بنا شده است. شرکت تعاونی فولاد کویر با اشتغالزایی ۲۰۰ نفر در فاز اول و مشارکت سرمایه‌گذار خارجی راه‌اندازی شده است و در حال حاضر ۹۰ درصد پیشرفت درخط آهن اسفنجی و ۳۵ درصد در خط شمش فولادی را دارد.

بازدید از شرکت تولیدی سیما کاشی اردستان

وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه سفر خود از شرکت تولیدی سیما کاشی اردستان نیز بازدید به عمل آورد و از نزدیک در جریان مشکلات، ظرفیت‌ها و نیازها این واحد صنعتی قرار گرفت. این واحد تولیدی که در زمینی به مساحت ۲۰۰ هزار مترمربع و با زیربنای حدود ۴۷ هزار متر مربع در جاده اردستان- کاشان احداث شده است محصولاتی چون کاشی پرسلانی لعاب‌دار و کاشی پرسلانی پولیشی مورد نیاز در صنایع ساختمانی را تولید می‌کند.

میزان اشتغالزایی طرح در دست اجرای این واحد تولیدی ۳۰۰ نفر عنوان و میزان پیشرفت فیزیکی آن ۷۰ درصد برآورد شده است. همچنین میزان سرمایه‌گذاری ثابت آن پنج هزار میلیون ریال شامل هشت میلیون دلار سرمایه ارزی و ۲ هزار و۵۰۰ میلیون ریال سرمایه ریالی است.

مهم‌ترین مشکل این واحد تولیدی در حال حاضر نداشتن نقدینگی و تامین زیرساخت‌های آن عنوان شده است.

گفتنی است وزیر صمت صبح امروز به‌ منظور بررسی فعالیت‌های چند واحد تولیدی و نیز افتتاح چند واحد صنعتی معدنی به همراه هیئتی از معاونین و مدیران وزارتخانه وارد استان اصفهان شد.

۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ ۱۱:۰۷

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

  • نشانی: تهران، خیابان شهید بهشتی، خیابان احمد قصیر ،خیابان دوم(پژوهشگاه)، پلاک 21 
  • شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته
  • تلفن: 3 - 88748060(021) نمابر: 88748040(021)
  • صندوق پستی : 14155 - 1333 تهران | ایران

در شبکه های اجتماعی به ما بپیوندید