پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۸:۲۳

تازه های علمی

​استنشاق دارو برای بیماران با تولید محصول دانش‌بنیان تسهیل شد
دستگاه نبولایزر استنشاق دارو را برای بیماران در محل بستری ممکن می‌کند و شرایط را برای بیمارانی که امکان خوردن دارو را ندارد، تسهیل می‌کند. این دستگاه توسط شرکت الکترو سازه دامون تولید شده است.
امکان پایش و حفاظت ماشین‌های دوار در داخل کشور فراهم شد
سامانه پایش و حفاظت ماشین‌های دوار عملکرد تجهیزاتی نظیر توربین،کمپرسور، فن و پمپ را رصد می‌کند. این سامانه در شرکت پژوهشی سامانه های انرژی تدبیرگران تولید شده است.
بومی‌سازی سامانه‌های هواشناسی کشاورزی
مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان مهندسی افزار الکترونیک یزد با بیان این‌که در حال حاضر علوم مهندسی مرتبط با کشاورزی و صنایع غذایی، بسیار پیچیده‌تر از گذشته است، گفت: بخش‌های مانند اینترنت اشیاء، مهندسی الکترونیک و تحلیل داده و ماهواره‌ها در این صنعت نقشی کلیدی ایفا می‌کنند، این شرکت نیز تلاش کرد تا بر این حوزه متمرکز شود.
تولید صنعتی پیش‌آغشته کربن اپوکسی به همت پژوهشگران ایرانی
پیش‌آغشته یک محصول حد واسط میان مواد اولیه و کامپوزیت نهایی است که تمامی فرآیندهای طراحی، فرمولاسیون، آغشته‌سازی الیاف، تنظیم محتوای رزین و تثبیت رزین روی الیاف در آن انجام شده و برای ساخت محصول نهایی تنها نیازمند لایه چینی و پخت نهایی است
​توربین بادی جدیدی که می تواند مزارع بادی عمود محور را برای همیشه تغییر دهد
وستکان یک گروه نروژی، قراردادی را با شرکت سوئدی SeaTwirl برای استقرار توربین های بادی عمود محور در دریای شمال منعقد کرده است.
تولید داخلی مبدل مدار الکترونیکی
مبدل مدار الکترونیکی تولید داخل جریان الکتریکی مستقیم را به جریان متناوب با فرکانس و ولتاژ دلخواه تبدیل می‌کند.
گجت و اپلیکیشن بر پایه هوش مصنوعی اسپو این فرصت را به مردان می‌ دهد که با آرامش روانی و در محیط خصوصی خود نسبت به انجام آزمایش اقدام کنند و بتوانند روند باروری خود را نیز را در قالب ویدیو و گزارش های ماهانه مشاهده و با پزشک خود به اشتراک بگذارند.
تولید داخلی دستگاه پایش هوا از راه دور
یک شرکت خصوصی با استفاده از حمایتهای دولتی موفق به تولید دستگاهی شده است که پایش هوای محیطی را بدون نیاز فیزیکی و به شکل آنلاین مورد سنجش قرار می دهد و همه اطلاعات را به مرکز ارسال می‌کند.
بایدن قانون حمایت از تراشه‌سازان را در رقابت با چین امضا کرد
رئیس جمهور آمریکا یک لایحه دو حزبی را امضا کرد که هدف آن تقویت توان رقابت ایالات متحده با چین از طریق سرمایه گذاری چندمیلیارد دلاری در زمینه تولید داخلی انواع نیمه هادی ها و تحقیقات علمی است.
تولید جوهر چاپگرهای سه بعدی توسط تولیدکنندگان داخلی
حمایت از تولیدات مبتنی بر فناوری نانو زمینه را برای تجاری سازی محصولات دانش‌بنیان، انتقال فناوری، بروکری فناوری در حوزه رنگ، چسب، رزین و انواع فرآورده‌های وابسته، فراهم آورده است.
« قبلی ۱ ۲ صفحه ۳ از ۱۰ ۴ ۵ ۶ ۷ ۸ ۹ ۱۰ بعدی »
  • نشانی: تهران، خیابان شهید بهشتی، خیابان احمد قصیر ،خیابان دوم(پژوهشگاه)، پلاک 21 
  • شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته
  • تلفن: 3 - 88748060(021) نمابر: 88748040(021)
  • صندوق پستی : 14155 - 1333 تهران | ایران

در شبکه های اجتماعی به ما بپیوندید