پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۲۱:۲۸

تازه های علمی

پژوهشگران دانشگاه صنعتی امیرکبیر با شناسایی و حذف عوامل محدودکننده جذب صوت در نانوالیاف، جاذب‌های صوتی تولید کردند که قادر به جذب 70 درصدی فرکانس‌های پایین و متوسط است.
جورج ادوین مولر، رهبر نخستین ماموریت فرود سرنشین‌دار در ماه و پدر شاتل فضایی، هفته گذشته پس از یک بیماری کوتاه‌مدت در سن 97 سالگی درگذشت.
سرپرست ایرانی هیات مشترک پژوهش مومیایی‌های معدن نمک چهرآباد تصریح کرد: مطالعات بر روی مومیایی مردان‌نمکی و اشیاء کشف شده از معدن نمک چهرآباد از هفته گذشته آغاز شده است.
هفته گذشته جهان شاهد اهدای معتبرترین جایزه علمی جهان بود که توسط آلفرد نوبل، شیمیدان سوئدی برای تکریم دانشمندانی که بیشترین مشارکت را در حوزه‌های پزشکی، فیزیک و شیمی داشته‌اند، بنیان گذاشته شده است.
محققان پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری با ارائه روش نوینی برای تثبیت آنزیم‌ها بر روی بسترهای نانویی به منظور تولید بیوکاتالیست‌های قابل کاربرد در بسیاری از واکنش‌های شیمیایی، موفق به کسب جایزه شیمی سبز از سوی یونسکو شد.
عضو هیات مدیره دانشکده هوافضای دانشگاه امیرکبیر از طراحی جنگنده پیشرفته ملی و ساخت جت ۵۰ نفره به عنوان برنامه‌های این دانشکده خبر داد.
پژوهشگران دانشگاه آزاد واحد علوم دارویی و مرکز تحقیقات طب تجربی دانشگاه علوم پزشکی تهران با استفاده از ماده موثره زردچوبه دارویی برای درمان سوختگی‌های وسیع عرضه کردند که با ایجاد ساختار نانویی، میزان دوز مصرفی دارو کاهش یافته است.
برندگان صد و ششمین جایزه نوبل پزشکی معرفی شدند.
محققان دانشگاه براون موفق به ایجاد روشی برای ساخت مغزهای کوچک چاپی سه‌بعدی شده‌اند که شامل چیدمان‌هایی از بافت عصبی با قابلیت انتقال سیناپس‌های الکتریکی هستند و با هزینه‌ای معادل 25 سنت می‌توانند ابزاری کارآمد برای انجام تحقیقات عصب‌شناسی ارائه کنند.
پژوهشگران مرکز رشد زیست فناوری سلامت ابن‌سینا موفق به تولید محیط‌های کشت آماده مصرف برای شناسایی عوامل میکروبی انسانی شدند.
« قبلی ۱ ۲ ۳ ۴ ۵ ۶ ۷ ۸ ۹ صفحه ۱۰ از ۱۰ بعدی »
  • نشانی: تهران، خیابان شهید بهشتی، خیابان احمد قصیر ،خیابان دوم(پژوهشگاه)، پلاک 21 
  • شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته
  • تلفن: 3 - 88748060(021) نمابر: 88748040(021)
  • صندوق پستی : 14155 - 1333 تهران | ایران

در شبکه های اجتماعی به ما بپیوندید