شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۳:۳۱

اخبار

شورای سیاستگذاری و راهبری آموزش ، پژوهش و فناوری در وزارت صنعت تشکیل می شود

شورای سیاستگذاری و راهبری آموزش ، پژوهش و فناوری در وزارت صنعت تشکیل می شود
معاون آموزش ، پژوهش و فناوری وزارت صنعت، معدن و تجارت از تصویب پیشنهاد این معاونت به منظور تشکیل شورای سیاستگذاری و راهبری آموزش ، پژوهش و فناوری بخش صنعت، معدن و تجارت از سوی مهندس نعمت زاده خبرداد.

به گزارش صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک به نقل از شاتا؛ «علی اصغر توفیق » با بیان اینکه اقتصاددانایی محور، نیازمند تولید دانش فنی، فناوری‌های راهبردی و یاددهی دانش و مهارت به منابع انسانی است،تصریح کرد: در این راستا و به منظور تنظیم راهبردهای مشترک و همسویی و هم‌افزایی فعالیت‌ها در حوزه آموزش، پژوهش و فناوری، «شورای سیاستگذاری و راهبری آموزش، پژوهش و فناوری» در بخش صنعت، معدن و تجارت تشکیل می‌شود تا زمینه هماهنگی، هدایت و جهت‌دهی به حوزه مربوطه را فراهم آورد.
به گفته وی، اهداف پیش بینی شده برای تشکیل این شورا، ایجاد هماهنگی، همسویی و هم‌افزایی بین سیاست‌ها، برنامه‌ها و فعالیت‌های آموزشی، پژوهشی، فناوری و ارتقای بهره‌وری در بخش صنعت، معدن و تجارت مطابق با سیاست‌های وزارت متبوع و اسناد قانونی بالادستی  و شبکه‌سازی فعالیت‌ها، حذف فعالیت‌های موازی و استفاده بهینه از امکانات و منابع است .
توفیق افزود: همچنین ، بهره‌گیری موثر از دستاوردها به منظور ارتقاء بهره‌وری با هدف سهم یک سوم بهره‌وری از رشد ارزش افزوده ، فراهم کردن بسترهای مناسب به منظور حمایت از فعالیت‌های پژوهشی و فناوری واحدهای صنعتی و معدنی و همچنین پشتیبانی از مبتکران و نوآوران و حمایت از تجاری‌سازی و گسترش بازار محصولات دانایی محور، خدمات آموزشی از دیگر اهداف در نظر گرفته شده برای تشکیل این شورا است.
وی در ادامه با اشاره به دامنه شمول این شورا خاطرنشان کرد: تمامی واحدهایی که در امور مرتبط با صنایع، معادن و تجارت اعم از کوچک، متوسط و بزرگ، تولیدکنندگان، اتحادیه‌ها و واحدهای صنفی، تجار، واردکنندگان و صادرکنندگان و تشکل‌های صنعتی، معدنی و صنفی و ... که با مجوز وزارت صنعت، معدن و تجارت و در راستای شرح وظایف و اختیارات وزارتخانه هستند مشمول به فعالیت می‌باشند.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار کرد: تصویب راهبردها، سیاست‌ها، برنامه‌ها و اولویت‌های آموزشی، پژوهشی، فناوری ، راهبری کلان و پایش فعالیت‌های اجرایی و نهادینه نمودن ساختار شبکه‌ای فعالیت‌ها ، تشکیل کارگروه‌های تخصصی و تصویب وظایف و تعیین اعضای آنها از وظایف شورا به حساب می آیند.
به گفته دکتر توفیق فرآیند انجام کار شورا به این گونه خواهد بود که  راهبردها و سیاستهای کلان آموزشی، پژوهشی، فناوری و ارتقای بهره‌وری بخش صنعت، معدن و تجارت پس از بررسی در کارگروه‌های تخصصی، در شورا مطرح و به تصویب می‌رسد.
وی ادامه داد: همچنین طرح‌ها، برنامه‌ها و اعتبارات مورد نیاز و  نیز  اولویت‌های اجرایی از طریق شبکه‌سازی فعالیت‌ها، به پیشنهاد واحدهای تابعه و وابسته در کارگروه‌های تخصصی بررسی و نتیجه در شورا تصویب می‌شود.

انتهای پیام/م

 

 

۱۳ شهریور ۱۳۹۴ ۱۳:۱۱

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

  • نشانی: تهران، خیابان شهید بهشتی، خیابان احمد قصیر ،خیابان دوم(پژوهشگاه)، پلاک 21 
  • شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته
  • تلفن: 3 - 88748060(021) نمابر: 88748040(021)
  • صندوق پستی : 14155 - 1333 تهران | ایران

در شبکه های اجتماعی به ما بپیوندید