اخبار

مدیریت منابع انسانی، مسئولیت اجتماعی و شفافیت

مدیریت منابع انسانی، مسئولیت اجتماعی و شفافیت
مدیریت منابع انسانی تابعی در سازمان است که عملکرد کارکنان را در راستای اهداف استراتژیک به حد اعلاء می­ رساند

 

چشمانمان هست خانه خیال و عدم                   نیست­ها را هست می بینیم لاجرم


مدیریت منابع انسانی عبارت است از فرآیند کارکردن با افراد به طوری که افراد و سازمان به توانمندی کاملی دست یابند، حتی زمانی که تغییر، نیاز به کسب و مهارت­های جدید، تقبل مسئولیت­های جدید و شکل جدیدی از روابط ملزم باشد. مدیریت منابع انسانی شامل فعالیت­های نظیر کارمندیابی و جدب،آموزش و توسعه، مدیریت سیستم حقوق و مزایا، روابط کاری قانونی و ارزیابی عملکرد می­ باشد. به عبارتی دیگر مدیریت منابع انسانی تابعی در سازمان است که عملکرد کارکنان را در راستای اهداف استراتژیک به حد اعلاء می­ رساند. مدیریت منابع انسانی حوزه مطالعاتی، علمی و بین الاذهانی می­باشد که برای سازمان ارزش آفرینی می­کند و این ارزش آفرینی هم برای ذی­نفعان داخلی(شاغلان و سازمان) و هم برای ذی­نفعان خارجی(مشتریان سازمان، سرمایه گذاران و جامعه) است. در مدیریت منابع انسانی موثر کارکنان و مشتریان تمایل به رضایت بیشتری دارند و از طرف دیگر سازمان نیز بیشتر تمایل به نوآوری و بهروری بیشتری دارد و در نتیجه شهرت بیشتری در جامعه پیدا می­کند . در همین راستا اقداماتی که در حوزه منابع انسانی شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته صورت گرفته است به شرح ذیل می ­باشند.

* سیستماتیک شدن امور پرسنلی در راستای دولت الکترونیک و کاهش هزینه های جانبی.

* تنظیم آیین نامه ­های اداری و استخدامی و دستور العمل­ های ذیل آن براساس قانون.

* بررسی دقیق و اصلاح قراردادهای کاری، حکم کارگزینی و فیش حقوق براساس قانون.

* ایجاد شفافیت اداری با رویت پذیر کردن کارکرد ماهانه برای پرسنل از طریق سیستم دنیای پردازش.

* اصلاح شیوه­ نامه تسهیلات کارکنان و برگزاری انتخابات نماینده کارکنان جهت تسهیل در امور رفاهی پرسنل.

* انعقاد تفاهم نامه آموزشی و برگزاری دوره­ های آن براساس زمان بندی دقیق جهت تقویت آموزش و توسعه سازمان.

* ایجاد فضای دیالوگ محور و مبتنی بر معرفت شناسی موضوعی همراه با در­زمانی و هم­زمانی مسئولیت پاسخگویی در راستای ایجاد پاردایم سازمانی مبتنی بر فرهنگ حرفه ­ای.

* پراکتیک شدن دانش محوری با رویکرد تعاملی و حذف تقابل­ های غیر حرفه­ ای با تاکید بر تربیت نیروی انسانی ماهی و تاثیر گذار.

* فاصله حرفه­ ای از کژتابانه نگرستین­ ها به افراد و سازمان مبنی بر کالای محبوب درفاصله زمانی خاص و تبدیل شدن به کالای منفور در فاصله زمانی دیگر و ایجاد نگریستن جدید با   متدولوژِی ساختار/کارگزار برای سازمان و کشور.

* برنامه ریزی دقیق برای پاسخگویی تلفنی و پورتال جهت تکریم ارباب رجوع در راستای حقوق شهروندی و مسئولیت اجتماعی شرکت.

* راه اندازی سیستم گزارش گیری متناسب با فعالیت هر واحد سازمانی و تاثیر گذاری آن در انتخاب واحد نمونه سال.

* تدوین دستورالعمل ارزیابی عملکرد متناسب با فعالیت و شرایط سازمان و برنامه ریزی برای اجرای دقیق آن از سال آتی.

در پایان گفته های خودم را با این شعر به پایان می رسانم

 

              نخواهیم توانست آن شویم که می خواهیم                   اگر آن بمانیم که هستیم .

۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ ۰۹:۵۱
تعداد بازدید : ۳,۵۳۱

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید