سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ ۱۴:۱۴

اخبار

وزیر صمت در برنامه نگاه یک شبکه یک سیما اعلام کرد:

صندوق حمایت از صنایع پیشرفته مهمترین ابزار وزارت صنعت برای حمایت از صنایع هایتک است

صندوق حمایت از صنایع پیشرفته مهمترین ابزار وزارت صنعت برای حمایت از صنایع هایتک است
وزیر صمت در برنامه نگاه یک شبکه یک اعلام کرد: تولیدات صادراتی شرکتهای دانش بنیان با اولویت ویژه ای در دستور کار وزارت صمت است.
 
به گزارش روابط عمومی شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از صنایع پیشرفته رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت با حضور در برنامه نگاه یک شبکه یک سیما اهم اقدامات وزارت صمت در افزایش تولیدات اقلام بهداشتی و محورهای برنامه ای وزارتخانه را برای سال جهش تولید تشریح کرد.
وی در بخشی از صحبت های خود به برنامه های وزارت صنعت معدن و تجارت در حوزه صنایع پیشرفته پرداخت و تاکید کرد: امسال شناسایی و معرفی صنایع پیشران و اولویت دار را با جدیت دنبال خواهیم کرد و بحث تولید محصولات دانش بنیان را در دستور کار داریم چرا که مهترین منبع رشد کشورمان نیروی انسانی با دانش است که ما از آن برخورداریم و همچنین بیشترین شرکت دانش بنیان را در منطقه داریم، رشد مقالات علمی کشور قابل توجه بوده است.
وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت:7 محور کاری را امسال داریم که توسعه فناوری و شرکتهای دانش بنیان یکی از این محورهای اصلی آن است و در همین راستا جذب سرباز امریه از میان نخبگان به اذن مقام‌معظم رهبری را در برنامه داریم و به شرکتهای بزرگ برای جذب نخبگان با حقوق مکفی مجوز دادیم.
رحمانی اضافه کرد: برای تحقق برنامه ما ابزارهای حمایتی همچون صندوق حمایت از صنایع پیشرفته را داریم که در کنار صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری از شرکتهای دانش بنیان و هایتک حمایت می کند و این شرکتها در اولویت وزارت صمت هستند. وی تأکید کرد: تولیدات صادراتی شرکتهای دانش بنیان با اولویت ویژه ای در دستور کار است.
وزیر صمت در برنامه نگاه یک شبکه یک اعلام کرد: صادرات و واردات ما از لحاظ ارزشی در سال ۹۸ نزدیک به هم بودند، اما صادرات به صورت وزنی ۴ برابر واردات بود و این موضوع نشان می‌دهد که سهم محصولات دانشی در صادرات کمتر بوده و بیشتر صادرات محصولات معدنی با وزن سنگین بوده است؛ لذا برای افزایش ارزش صادرات کشورمان باید سهم محصولات دانشی و دانش بنیان را در سبد صادراتی بیشتر کنیم.
 
۲۰ فروردین ۱۳۹۹ ۰۹:۵۷

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

  • نشانی: تهران، خیابان شهید بهشتی، خیابان احمد قصیر ،خیابان دوم(پژوهشگاه)، پلاک 21 
  • شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته
  • تلفن: 3 - 88748060(021) نمابر: 88748040(021)
  • صندوق پستی : 14155 - 1333 تهران | ایران

در شبکه های اجتماعی به ما بپیوندید