شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۶:۳۷

اخبار

وزیر صمت

افزایش 50 درصدی صادرات ایران به کشورهای های عضو اوراسیا/ آمار افزایشی تولید و صادرات کشور در 10 ماهه امسال

افزایش 50 درصدی صادرات ایران به کشورهای های عضو اوراسیا/ آمار افزایشی تولید و صادرات کشور در 10 ماهه امسال
وزیر صنعت، معدن و تجارت در جلسه شورای معاونین این وزارتخانه گفت: طبق گزارش بانک مرکزی از ابتدای سال ۹۸ روند منفی نرخ تولید متوقف شد و آمارها مؤید این است که رشد مثبت تولید امسال تداوم یافت و دی ماه به نرخ مثبت 2.3 درصد رسیده است که این موضوع مورد تایید نخبگان و فعالان صنعتی کشور نیز است.

به گزارش روابط عمومی شرکت مادرتخصصی صندوق حمایت ازصنایع پیشرفته، رضا رحمانی افزود: علی رغم وجود محدودیت‌ها و تحریم‌ها، شرایط حاضر نشان دهنده این اصل مهم است که "ما می‌توانیم" از این شرایط عبور کنیم و با انسجام در عملکرد و همراهی همدلانه تهدیدها را به فرصت تبدیل کردیم.

آمار افزایشی عموم تولیدات منتخب کالایی کشور در 10 ماهه ۹۸

وی اضافه کرد: دشمن دنبال ایجاد دومینوی تعطیلی در واحدهای صنعتی کشور بود ولی با همت همه دست اندرکاران، صنعتگران و تولیدکنندگان کشور؛ تولیدات منتخب کالایی کشور در عموم کالاها در 10 ماهه گذشته افزایشی بوده است.

وی افزود: در شرایط فعلی برای حفظ تولید هر کاری لازم باشد باید انجام دهیم، در این راستا حاضریم اختیارات را کاملا تفویض کنیم، هدف را نباید فراموش کنیم همه بخشنامه ها و این جلسات با اولویت تحقق این هدف باید مورد نظر قرار گیرند.

نقشه دشمن برای القای ناامیدی در جامعه شکست خورد

وی تصریح کرد: جنگ اقتصادی تحمیلی به کشورمان همراه با جنگ روانی است و دشمن همچنان دنبال القای ناامیدی در میان مردم است که در این راه نیز همواره با شکست مواجه می شوند.

اکنون به تولید روزانه ۴ هزار خودرو رسیدیم

وی در خصوص شرایط کنونی صنعت خودروی کشور گفت: با تمهیدات انجام شده تولید این صنعت به وضعیت مناسبی رسیده است و اکنون آمار تولید روزانه خودرو به بیش از ۴ هزار دستگاه رسیده است.

ضرورت ملموس بودن اقدامات برای مردم

وزیر صنعت، معدن و تجارت در خاطرنشان کرد: برای جلب حمایت حداکثری مردم که از ضروریات توسعه پایدار به شمار می آید، ملموس بودن آثار و نتایج سرمایه گذاری ها و اقدامات انجام شده در بخش های مختلف صنعتی، معدنی و تجاری کشور دارای اهمیت فراوانی است و انتظار می رود این مهم به عنوان یک اصل اساسی مورد توجه مسئولین وزارت صمت قرار گیرد.

رشد صادرات کشور در 10 ماهه امسال

رحمانی اضافه کرد: بر اساس آمارهای موجود، در 10 ماهه سال جاری صادرات کشور افزایشی بوده و به لحاظ وزنی 18 درصد رشد صادرات اتفاق افتاده است که البته در شاخص ارزش صادرات، با عنایت به تغییر مبنای محاسبات از سوی گمرک جمهوری اسلامی ایران و کاهش 30 درصدی پایه ارزش گذاری، حجم صادرات و ارزش آن همخوانی لازم را دارند.

افزایش 50 درصدی صادرات ایران به کشورهای عضو اتحادیه اوراسیا

وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین خبر داد: از آبان ماه سال جاری که عضویت موقت ایران در اتحادیه اقتصادی اوراسیا پذیرفته شده است ، صادرات ما به این کشورها حدود 50 درصد افزایش یافته و با توجه به ظرفیت ۲۷ میلیارد دلاری صادرات در ردیف های تعرفه‌ای که دارای تخفیف و معافیت نسبت به کشورمان است، رقم صادرات ایران می تواند جهش فوق العاده ای داشته باشد؛ لذا ضرورت دارد بخش خصوصی با اطلاع دقیق از اقلام و کالاهای مورد نظر، روی توسعه صادرات آنها برنامه ریزی بهتر انجام داده و با لحاظ کیفیت از این فرصت نهایت بهره را ببرد.

 

شورای معاونین وزارت سمت 27 بهمن ماه

شورای معاونین وزارت صمت 27 بهمن 2

۲۸ بهمن ۱۳۹۸ ۰۸:۱۹

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

  • نشانی: تهران، خیابان شهید بهشتی، خیابان احمد قصیر ،خیابان دوم(پژوهشگاه)، پلاک 21 
  • شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته
  • تلفن: 3 - 88748060(021) نمابر: 88748040(021)
  • صندوق پستی : 14155 - 1333 تهران | ایران

در شبکه های اجتماعی به ما بپیوندید