پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۵:۵۰

اخبار

قانون رفع موانع تولید طی سه ماه آینده اجرایی می شود

قانون رفع موانع تولید طی سه ماه آینده اجرایی می شود
وزیر صنعت، معدن و تجارت از تکمیل و اجرایی شدن قانون رفع موانع تولید ظرف سه ماه آینده خبر داد.

به گزارش صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک به نقل از "شاتا" مهندس محمدرضا نعمت زاده در حاشیه بازدید از طرح پرورش ماهی در قفس درباره اجرای قانون رفع موانع تولید که در مجلس به تصویب رسید، گفت: این قانون دارای شصت ماده بوده و بیش از سی آیین‌نامه در آن پیش‌بینی شده است، بنابراین وزارت صنعت  ، معدن و تجارت به تدریج در حال تهیه آیین‌نامه‌های آن است.

وی تصریح کرد: دستگاه‌های مختلف دولتی که مسئول اجرای تهیه آیین‌نامه شدند برای تصویب نهایی نیاز به هم‌فکری دارند،بنابراین آیین‌نامه را با وزارت دادگستری و وزارت علوم و معاون علمی رئیس‌جمهور نهایی کردیم و به صورت مستمر در حال پیگیری هستیم. همچنین ظرف سه ماه آینده قانون رفع موانع تولید تکمیل و اجرایی می‌شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت خاطرنشان کرد: انجام برخی‌ از کارها مانند وصول بانک‌ها از محل ذخیره ارزی که به تدریج در حال انجام است، نیاز به زمان دارد. همچنین مالیات بر ارزش افزوده نیز یک قانون است .

وی همچنین درباره یارانه بخش صنعت از محل طرح هدفمندی اذعان کرد: در بودجه مبلغی پیش‌بینی شده است، ولی به علت کمبود وصولی عملاً کاری انجام نشده ولی امیدواریم امسال بخشی از آن پرداخت شود.

نعمت‌زاده گفت : امسال از محل پشتیبانی صادرات 50 میلیارد تومان دریافت کردیم .

وی با اشاره به اینکه هم اصناف و هم واحدهای تولیدی و صادرکنندگان مشکلاتی دارند، بیان کرد: وزارت امور اقتصاد و دارایی و سازمان امور مالیات‌ها که متولی این کارها هستند، در حال تلاش هستند تا مشکلات را کمتر کنند.

انتهای پیام/
 

 

 

۲۷ اَمرداد ۱۳۹۴ ۲۱:۵۰

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

  • نشانی: تهران، خیابان شهید بهشتی، خیابان احمد قصیر ،خیابان دوم(پژوهشگاه)، پلاک 21 
  • شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته
  • تلفن: 3 - 88748060(021) نمابر: 88748040(021)
  • صندوق پستی : 14155 - 1333 تهران | ایران

در شبکه های اجتماعی به ما بپیوندید