جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ۱۵:۲۵

اخبار

نشست مدیران صندوق با شرکت های دانش بنیان و فعال پارک های علم و فن آوری استان لرستان

نشست مدیران صندوق با شرکت های دانش بنیان و فعال پارک های علم و فن آوری استان لرستان

گزارش مأموریت لرستان

 

در راستای توسعه حمایت‌های صندوق از استان‌های کمتر بهره‌مند شده و پیرو هماهنگی‌های به عمل آمده با مسئولین سازمان صنعت، معدن و تجارت استان لرستان، سفر استانی طی مأموریت مورخ 25/4/98 انجام شد که فعالیت‌های صورت گرفته در قالب گزارش به شرح ذیل ارائه می‌گردد:

- جلسه با آقای مهندس صفی‌خانی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان لرستان و معاونین و رؤسای ادارات سازمان

این جلسه با موضوع آشنایی با صندوق و توسعه روابط با استان در راستای توسعه همکاری‌ها و نفوذ هر چه بیشتر خدمات صندوق در واحدهای صنعتی و فناور استان لرستان برگزار گردید که طی آن مسئولین ضمن ارائه پیشنهاداتی آمادگی همکاری برای تسهیل حمایت از شرکت‌های استان را اعلام نمودند.

 

- جلسه با آقای دکتر عزیزی رییس دانشگاه لرستان

این جلسه با هدف معرفی صندوق و بررسی راه‌های همکاری فی مابین با محوریت پژوهش و بین صنعت و دانشگاه و همچنین حمایت از فعالیت‌های پژوهشی کاربردی دانشگاهی انجام شد. پیرو این نشست ایشان آمادگی خود را جهت حل مشکلات و رفع نیازهای فناورانه و دانشی صنعت از سوی دانشگاه اعلام کرده و تسهیل‌گری صندوق را خواستار شدند.

 

- نشست با فعالان صنایع الکترونیک و پیشرفته (شرکت‌های فعال در شهرک‌های صنعتی و پارک علم و فناوری):

این نشست با حضور مسئولان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، رییس و معاونین پارک علم و فناوری استان، اساتید و اعضاء هیأت علمی و شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان استان برگزار گردید.

در این جلسه خدمات قابل ارائه توسط صندوق معرفی و در ادامه نشست طی جلسه پرسش و پاسخ، به سوالات و ابهامات مدعوین جلسه که عمدتاً از واحدهای فناور و اعضاء هیأت علمی دانشگاه بودند پاسخ داده شد. همچنین عنوان شد صندوق در روز جاری آمادگی بررسی اولیه و حمایت از بخشی از سرفصل‌های صنایع پیشرفته (حوزه‌های الکترونیک، مخابرات، کنترل، مهندسی پزشکی، رایانه و ...)، طرح‌های ارائه شده طی همین جلسه را دارد و با توجه به لزوم تدوین دستورالعمل‌ها و سازوکار ارزیابی طرح‌های منطبق با سرفصل‌های جدید حمایتی صندوق، به زودی و طی 1 الی 2 ماه آتی زمینه‌های جذب، پذیرش و ارزیابی طرح‌های دیگر صنایع پیشرفته اعم از نانو، دارویی (به عنوان صنعت دارای مزیت‌های خاص استانی با توجه به ویژگی‌های اقلیمی و منابع غنی گیاهان دارویی موجود در استان لرستان) و ... فراهم خواهد گردید که اطلاع‌رسانی آن از طریق وب‌گاه صندوق و اعلام به سازمان صنعت، معدن و تجارت و پارک علم و فناوری انجام خواهد شد.

بخش دوم جلسه شامل معرفی و ارائه طرح‌های فناورانه از سوی شرکت‌های منتخب بود که 4 شرکت به معرفی 10 طرح پرداختند.

در بخش سوم، میز خدمت به منظور مذاکره با متقاضیان و مشاوره و راهنمایی جهت تعیین روش‌های حمایتی خاص هر شرکت (تسهیلات یا ضمانت‌نامه، نوع تسهیلات مؤثر و ...) و نحوه ارائه تقاضاها برای 5 شرکت انجام شد.   

طی این جلسه و با توجه به وجود و استقرار صندوق پژوهش و فناوری در استان لرستان، به امکان ایجاد تسهیل در ارائه تضامین از سوی متقاضیان دریافت وام در چارچوب مقررات صندوق و امکان، استفاده از ظرفیت و توان تخصصی این صندوق‌ها در زمینه ارزیابی طرح‌ها، عاملیت و تسهیل در ارائه خدمات وفق اساسنامه جدید اشاره گردید.

 

 - مصاحبه آقای دکتر فرنیان عضو هیأت مدیره صندوق با صدا و سیمای استانی

این امر در ارتباط با فعالیت‌ها، معرفی خدمات و حمایت‌های صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته و ایجاد ظرفیت‌های جدید و رویکرد صندوق صنایع پیشرفته بر اساس مأموریت جدید در حمایت از استان‌های جدید و توسعه جغرافیایی حمایت‌ها از جمله استان لرستان و انعکاس مأموریت صندوق صورت پذیرفت.

 

- امضاء تفاهم‌نامه همکاری بین صندوق و پارک علم و فناوری استان لرستان با هدف توسعه روابط، شناسایی شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان، بهره‌گیری از توان ارزیابی و نظارت بر طرح‌های حمایت شده، کمک به سیاست‌گذاری و شناسایی اولویت‌ها در راستای حمایت از شرکت‌های حاضر و فعال در پارک علم و فناوری بر اساس مزیت‌های استان و ...

 

* بازدید از واحدهای تولیدی استان طی هماهنگی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، به همراه آقای مهندس امیری رئیس اداره آموزش، پژوهش و فناوری و سایر مسئولین مربوطه که به شرح ذیل انجام شد

1- کارخانه تولید فرآورده‌های لبنی پگاه لرستان

گزارشی از فعالیت‌ها، امکانات، ظرفیت و نیازمندی‌های این واحد تولیدی توسط مدیرعامل و مدیران شرکت ارائه شد.

 

2- شرکت دانش‌بنیان داروسازی خرّمان

مجتمع دانش‌بنیان داروسازى خُرّمان به عنوان لابراتوار تحقیقات کاربردى گیاهان دارویى در سال 1373 تأسیس و در زمینه فرمولاسیون و تولید داروهاى گیاهى، استحصال مواد موثره و همچنین کشت و توسعه گیاهان دارویى فعالیت مى‌نماید.

 

3- کارخانه داروسازى این مجتمع با مساحت 5500 متر مربع واقع در شهرک صنعتى شماره یک خرم آباد، متشکل ازسالن‌هاى تولید و بسته‌بندى انواع دارو به شکل قطره، پماد، قرص و کپسول، لوسیون و کرم، خمیردندان، دهانشویه و دمنوش‌های گیاهی مى‌باشد. بخش آزمایشگاه‌هاى کنترل کیفیت شرکت با بهره‌گیرى از نیروى انسانى تحصیل کرده و مجرب، روش‌هاى آزمایشگاهى معتبر، تجهیزات و ابزارهاى آزمایشگاهى کالیبره و پیشرفته مسئولیت کنترل کلیه مواد اولیه، اقلام بسته‌بندى و محصولات نهایى را برعهده دارد.

با در نظر گرفتن شرایط خاص منطقه زاگرس از نظر تنوع اقلیمی و در نتیجه تنوع بالای گیاهان دارویی در یک گستره جغرافیایی محدود، شرکت خُرّمان اقدام به شناسایی جنس- گونه‌ها و اکوتیپ‌هایی با کیفیت و کمّیت اسانسی مناسب و اقتصادی نموده است. بدین منظور در مزرعه تحقیقاتى و زراعى شرکت به وسعت 12 هکتار، مطالعات علمی شامل اصلاح، تکثیر و کشت گیاهان دارویی انجام مى‌گیرد.

 

4- مجتمع کشت و صنعت خُرّمان با تکیه بر دانش، تجربه و تخصص نیروهای متعهد خود و با پشتوانه فلور غنی گیاهان دارویی زاگرس توانسته محصولاتی با کیفیت بالا و با قابلیت رقابت‌پذیری بین‌المللی عرضه نماید. این شرکت در سه محور دارویی، غذایی- آشامیدنی (دمنوش‌ها) و آرایشی بهداشتی با حفظ روند رو به رشد خود در تولید محصولات جدید و با اقداماتی همچون پروژه مهار چربی خون و حذف آنتی بیوتیک‌ها از مرغ های گوشتی و حذف سمیت قند در بیماران دیابتی تیپ یک، گامی موثر در ارتقای سلامت جامعه برداشته است.

 

 


س
سفر لرستان
سفر لرستان

۷ اَمرداد ۱۳۹۸ ۱۵:۳۶

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

  • نشانی: تهران، خیابان شهید بهشتی، خیابان احمد قصیر ،خیابان دوم(پژوهشگاه)، پلاک 21 
  • شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته
  • تلفن: 3 - 88748060(021) نمابر: 88748040(021)
  • صندوق پستی : 14155 - 1333 تهران | ایران

در شبکه های اجتماعی به ما بپیوندید