چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۹:۵۳

اخبار

طراحی و توسعه سامانه مدیریت اسناد با کمک تسهیلات صحا

طراحی و توسعه سامانه مدیریت اسناد با کمک تسهیلات صحا
یک شرکت دانش‌بنیان ایرانی با کمک تسهیلات صحا اقدام به طراحی و توسعه سامانه مدیریت اسناد کرد.

به گزارش روابط عمومی صحا، بهره‌گیری از روش‌های مدیریت دانش سازمانی از مهم‌ترین عوامل رشد پایدار سازمان‌ها است، ازاین‌رو در تمام دنیا ابزارهای مدیریت دانش، اسناد و محتوا توسعه پیدا کرده‌اند.

ایجاد درکی صحیح از دانش سازمان در حوزه مدیریت محتوای سازمانی از اهداف سامانه مدیریت اسناد است که با تحلیل محتوای اطلاعات از طریق سیستم جستجوگر و دیگر ماژول‌های موجود در آن می‌توان درک بهتری از این جریان دانش و به دنبال آن درک درست‌تری از سازمان خود به دست آورد.

مهندس آب نیکی مدیرعامل شرکت ویرا تک شریف با اشاره به اینکه اسناد به‌عنوان ورودی، بستر و نتیجه فرآیندها اهمیت بالایی در سازمان‌ها دارند، گفت: سامانه مدیریت اسناد و محتوای گنجه به‌روزترین روش‌های طبقه‌بندی و دسترسی به دانش سازمانی را باهدف ایجاد بهترین ساختار برای کارکنان سازمان‌ها در خود جای داده است.

آب نیکی در رابطه با نحوه عملکرد این سامانه عنوان کرد: گستره عملیاتی این سامانه همه اسناد کاغذی و الکترونیک سازمان، از صفحات وب، گزارش‌ها، نامه‌ها تا کاتالوگ‌ها و مجله‌ها است. علاوه‌بر این، امکان جستجو پیشرفته با استفاده از جستجوگر هوشمند ویرا امکانات جامعی باهدف دسترسی، جستجو و طبقه‌بندی اطلاعات را نیز فراهم کرده است.

وی ادامه داد: گنجه نیازمندی‌های مشتریان ازجمله سازمان‌های اداری-اجرایی و سازمان‌های علمی-پژوهشی را نیز پوشش می‌دهد. ضمن اینکه سامانه هوشمند مدیریت اسناد و محتوای ویراتک، ابزار کامل و جامعی است که می‌تواند محدودیت عدم‌دسترسی به یک سند یا دانش سازمانی را رفع کرده و با طبقه‌بندی مناسب اسناد و محتوا به شکل فایل و یا ایجاد فرم‌های اطلاعاتی مناسب این مشکل را در سازمان برطرف کند.

وی در ادامه در رابطه با ویژگی‌های این سامانه تصریح کرد: سامانه گنجه به‌گونه‌ای طراحی‌شده است که امکان بازیابی کلیه سرویس‌های خود را در صورت بروز مشکل در سریع‌ترین زمان دارد. همچنین کلیه داده‌های انتقال داده‌شده به سامانه حداکثر ظرف مدت ۱۲ ساعت بعد از انتقال کامل داده در سامانه اندیس‌گذاری شده و قابل‌دسترسی و گزارش‌گیری است. علاوه بر این، با توجه به اینکه این سامانه به‌صورت کامل از طریق شرکت ویراتک شریف پیاده‌سازی شده و به‌صورت کامل از بسته‌های متن‌باز استفاده شده است، امکان تغییر و گسترش خدمات و قابلیت‌ها در حد امکان با توجه به نیازهای کارفرما وجود دارد. همچنین ارتباط با دیگر سامانه‌ها ازجمله سامانه اتوماسیون اداری به‌راحتی در این سامانه میسر است.

وی با اشاره به اینکه محصول گنجه پس از تولید، امکان ارائه و فروش به‌صورت مستقل را دارد، گفت: تنها محدودیت موجود برای توسعه بازار و فروش این محصول، توسعه زیرساخت‌های پشتیبانی و نیروی انسانی موردنیاز برای پشتیبانی طرح است.

مدیرعامل این شرکت در رابطه با تسهیلات صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک(صحا) گفت: کارشناسان صحا حس همکاری با شرکت‌ها دارند و این قابل‌تقدیر است. به نظر می‌رسد رسالتی که صحا دارد که همان ارائه وام‌های با بهره کم برای شرکت‌های دانش‌بنیان است به‌درستی درحال انجام است و این واقعاً اقدام بزرگی است. علاوه بر آن ارائه تضمین ملکی مشکل بزرگی است که برای دریافت وام بسیاری از نهادها درخواست دارند که صحا با این شرکت همکاری لازم را به عمل آورده و مشکلات دریافت وام و تضامین به شکل دیگر مرتفع شد که جای تشکر و قدردانی دارد.

 
۶ خرداد ۱۳۹۷ ۱۶:۰۷

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

  • نشانی: تهران، خیابان شهید بهشتی، خیابان احمد قصیر ،خیابان دوم(پژوهشگاه)، پلاک 21 
  • شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته
  • تلفن: 3 - 88748060(021) نمابر: 88748040(021)
  • صندوق پستی : 14155 - 1333 تهران | ایران

در شبکه های اجتماعی به ما بپیوندید