جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ۱۸:۳۲

اخبار

تأمین 50 درصد از بازار 10 میلیارد دلاری صنعت برق و الکترونیک کشور از طریق منابع داخلی/ داخلی سازی بیش از 78 درصد پست های هوایی در سال 95

به گفته مدیر کل صنایع برق و الکترونیک وزارت صنعت، معدن و تجارت 50 درصد بازار ده میلیارد دلاری صنعت برق و الکترونیک کشور از طریق منابع داخلی تأمین می شود. وی ازداخلی سازی بیش از 78 درصد پست های هوایی در سال گذشته در کشور خبر داد.

به گزارش روابط عمومی صحا، علی میرنژاد در حاشیه بیست و سومین نمایشگاه بین المللی الکامپ، در گفت و گویی حجم بازار صنایع برق و الکترونیک کشور را ده میلیارد دلار اعلام  کرد و گفت: 50 درصد بازار ده میلیارد دلاری صنعت برق و الکترونیک کشور از طریق منابع داخلی تأمین می شود و حدود 36 درصد دیگر اقلام وارداتی نیز اجزا و قطعات و کالاهای واسطه ای هستند.

وی با اشاره به واردات چهار میلیارد دلاری حوزه الکترونیک در سال 95، اظهار کرد: این حوزه شامل تمامی کالاهای ICT، لوازم و تجهیزات الکترونیک و قطعات وابسته بود که 30 درصد آن شامل ابزار، قطعات و کالاهای واسطه ای و 70 درصد باقیمانده کالاهای نهایی بودند.

میرنژاد به تأمین مالی 40 درصد از مجموع 70 درصد کالاهای نهایی را از طریق منابع داخلی اشاره کرد وافزود: 60 درصد باقیمانده نیز از طریق واردات تامین شده است.

 مدیرکل صنایع برق و الکترونیک وزارت صنعت، معدن و تجارت مجموع بازار حوزه پزشکی در سال 95 را 2.7 میلیارد دلار عنوان کرد و گفت: 70 درصد این بازار ساخت داخل کشور و 30 درصد باقیمانده محصولات و کالاهای وارداتی بوده اند.

میرنژاد با اشاره به داخلی سازی پست های هوایی عنوان کرد: در زمینه پست های هوایی در سال گذشته توانستیم بیش از 78 درصد را داخلی سازی کنیم و 22 درصد باقیمانده را از طریق واردات تأمین کردیم.

شایان ذکر است که در جریان بازدید محمود واعظی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از غرفه وزارت صنعت، معدن و تجارت در نمایشگاه بین المللی الکامپ، مدیرکل دفتر صنایع برق و الکترونیک وزارت صنعت، معدن و تجارت در خصوص معرفی محصولات تولید داخل، خریدهای مخابراتی و اپراتورها در حوزه ICT از وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درخواست کرد تا با توجه به قانون حداکثر استفاده از توان ساخت داخل، طبق توافقات به عمل آمده با سازمان تنظیم مقررات رادیویی خریدهای خود را داخلی سازی کنند.

۱ اَمرداد ۱۳۹۶ ۰۹:۴۳
شاتا |

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

  • نشانی: تهران، خیابان شهید بهشتی، خیابان احمد قصیر ،خیابان دوم(پژوهشگاه)، پلاک 21 
  • شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته
  • تلفن: 3 - 88748060(021) نمابر: 88748040(021)
  • صندوق پستی : 14155 - 1333 تهران | ایران

در شبکه های اجتماعی به ما بپیوندید