پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ۱۴:۲۷

اخبار

تکمیل ۲۰ هزار طرح نیمه تمام با ۷۶ هزار میلیارد تومان سرمایه در دولت یازدهم

مدیرکل دفتر آمار و فراوری داده های وزارت صنعت، معدن و تجارت تکمیل ۲۰ هزار طرح نیمه تمام با ۷۶ هزار میلیارد تومان سرمایه را از مهمترین دستاوردهای دولت یازدهم دانست.

به گزارش روابط عمومی صحا، مهدی نیازی در نشست وزیر صنعت، معدن و تجارت با اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، با اشاره به روند مثبت نرخ رشد صنعت و بازرگانی در سال ۹۵ اظهار کرد: نرخ رشد بخش صنعت در سال ۹۵ مثبت ۶.۵ درصد و در بخش بازرگانی مثبت ۴.۵ درصد بوده است.

وی طرح های نیمه تمام تکمیل شده از ابتدای شهریور ۹۲ تاکنون را ۲۰ هزار طرح اعلام کرد و افزود: این طرح ها با سرمایه ای به میزان ۷۶ هزار میلیارد تومان تکمیل شدند و به بهره برداری رسیدند که در مجموع ۳۱۷ هزار نفر اشتغالزایی جدید به وجود آوردند.

مدیرکل دفتر آمار و فراوری داده های وزارت صنعت، معدن و تجارت اقدامات دولت تدبیر و امید در حوزه سرمایه گذاری خارجی را قابل تقدیر دانست و گفت: امضا ۱۱۷ سند همکاری با شرکت های معتبر خارجی که ۶۳ مورد آن وارد مراحل اجرایی سرمایه گذاری شده است، از مهمترین اقدامات دولت یازدهم در این حوزه محسوب می شود. همچنین در دولت تدبیر و امید ۱۷۲ طرح به ارزش هشت میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار با سرمایه گذاری خارجی به تصویب رسید‌ که بیش از هفت میلیارد دلار آن وارد مراحل اجرایی خود شده است.

نیازی با یادآوری اقدامات وزارت صنعت، معدن و تجارت در حوزه اکتشافات معدنی جدید، عنوان کرد: در دولت یازدهم ظرفیت استخراج مواد معدنی از ۵۸۰ میلیون تن به بیش از ۶۸۰ میلیون تن افزایش یافت.

وی افزایش مقاصد صادراتی محصولات داخلی را به عنوان یکی از مهمترین برنامه های وزارت صنعت، معدن و تجارت در دولت یازدهم معرفی کرد و افزود: در چهار سال اخیر کشورهایی که مقصد صادرات کالاهای تولیدی کشور بودند از ۱۴ کشور در سال ۹۲ به ۲۰ کشور در پایان سال ۹۵ افزایش پیدا کردند و دولت تدبیر و امید در همین راستا کشورهای اروپایی را به مقاصد صادراتی محصولات تولیدی کشور اضافه کرد.

گفتنی است که در نشست مشترک وزیر صنعت، معدن و تجارت با اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، گزارش عملکرد چهار ساله وزارت صنعت، معدن و تجارت در دولت یازدهم و برنامه های سال ۹۶ به نمایندگان عضو این کمیسیون ارایه شد.

در این نشست تنی چند از نمایندگان مجلس به ارایه مهمترین نقطه نظرات خود در حوزه های مختلف صنعتی و معدنی کشور پرداختند.

۲۴ خرداد ۱۳۹۶ ۱۱:۵۴
شاتا |

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

  • نشانی: تهران، خیابان شهید بهشتی، خیابان احمد قصیر ،خیابان دوم(پژوهشگاه)، پلاک 21 
  • شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته
  • تلفن: 3 - 88748060(021) نمابر: 88748040(021)
  • صندوق پستی : 14155 - 1333 تهران | ایران

در شبکه های اجتماعی به ما بپیوندید