پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۲۱:۲۳

اخبار

شرکت‌های برتر اجلاس فعالان صنایع الکترونیک کشور معرفی و تقدیر شدند+بیانیه هیئت داوران

شرکت‌های برتر اجلاس فعالان صنایع الکترونیک کشور معرفی و تقدیر شدند+بیانیه هیئت داوران
9 شرکت‌ برتر اجلاس فعالان صنایع الکترونیک کشور با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت و معاون علمی و فناوری رئیس جمهور معرفی و تقدیر شدند.

به گزارش روابط عمومی صحا، اجلاس فعالان صنایع الکترونیک کشور توسط صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک(صحا) وابسته به وزارت صنعت، معدن و تجارت ١٩ مردادماه سال جاری در پژوهشگاه نیرو برگزار شد.

توسعه اقتصاد دانش بنیان از رهگذر فناوری های پیشرفته، تبیین مهم‌ترین سیاست‌ های راهبردی در توسعة فناوری‌های پیشرفته در کشور و جهت‌گیری‌های راهبردی و پیامدهای آن در حوزه‌های سازوکارهای حمایت غیرمستقیم از جمله اهداف این اجلاس بود.

شرکت های پویندگان راه سعادت، رایورز، پویا اندیشان موج آریا، نیکو الکترونیک پیشرو، تحقیقات الکترونیک فطروسی، مهندسی توان پژوهان فناور پاسارگاد، فناوری ارتباطات نوری امین (فانا)، بهنور یزد و نسیم همراه به عنوان شرکت های برتر اجلاس فعالان صنایع الکترونیک از سوی مهندس نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت، دکتر ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور و دکتر وحدت رئیس هئیت مدیره و مدیرعامل صحا با اهدای تندیس مورد تقدیر قرار گرفتند.

 

بیانیه هیئت داوران

صنعت الکترونیک با دارا بودن سهم بالایی از صنایع پیشرفته(High-Tech) و ارزش افزوده‌ای که برای سایر صنایع به همراه خواهد داشت می‌تواند به عنوان پیشران اقتصاد دانش‌بنیان، موتور محرکه‌ مناسبی جهت تحقق اقتصاد مقاومتی و نیل به اهداف عالیه کشور طی سالیان پیش رو باشد. با تمام فراز و نشیب‌ها و مظلومیت این صنعت، همچنان بنگاه‌های فناور بسیاری در کشور مشغول فعالیت در این عرصه هستند که جا دارد در حاشیه این رویداد از آن دسته از فعالین که از حمایت‌های این صندوق برخوردار بوده‌اند تقدیر و تشکر به عمل آید.

طی فراخوان عمومی، 40 شرکت از میان شرکت‌های دریافت‌کننده تسهیلات صحا و متقاضی حضور در این رقابت، داده‌های فنی و اقتصادی شرکت را در قالب فرم ارزیابی ارائه نمودند. کارگروه داوری متشکل از نمایندگان و مسئولین امر در بخش‌های ‌دولتی و خصوصی انتخاب شده‌اند.

اعضای کارگروه داوری عبارت بودند از جناب آقای دکتر الیاسی معاون سیاست‌گذاری و ارزیابی راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، جناب آقای دکتر مهدوی جانشین ریاست مؤسسه تحقیقات دفاعی وزارت دفاع، جناب آقای مهندس میرنژاد مدیر کل محترم دفتر صنایع برق و الکترونیک و جناب آقای دکتر قربانی سرپرست مدیریت فنی و امور اقتصادی صحا و این جانب، پس از بررسی شرایط اولیه و بر اساس آراء نهایی سرانجام 9 شرکت را به عنوان بنگاه‌های برگزیده فعال در حوزه‌های مختلف صنعت الکترونیک کشور انتخاب نمودند.

ضمن تشکر از ایشان، در خصوص داوری شرکت‌های حاضر در این رقابت، ملاحظاتی چند به‌ نظر می‌رسد که طرح آن در ابتدای امر ضروری می‌نماید.

1-       در ارزیابی، شاخص‌های کمی و کیفی توسعه‌ای شرکت‌ها مورد ملاحظه قرار گرفت.

2-        به زعم این کارگروه کلیه تلاش‌گران عرصه جهاد اقتصادی و فعالان این صنعت جزء برگزیدگان بوده و تلاش‌های ارزنده این عزیزان شایسته تقدیر است.

3-       تلاش گردیده بر اساس ویژگی‌های کلیدی برگزیدگان در 4 حوزه شرکت‌های: نوپا، توسعه‌یافته، فناور و تولید کننده محصول یا ارائه دهنده خدمات خاص دسته‌بندی و معرفی گردند.

4-       شایان ذکر است قرار گرفتن در دسته‌بندی‌های مختلف، نافی سایر جنبه‌ها و ویژگی‌های شرکت اعم از فناور بودن، توسعه و ... نبوده و صرفا بر اساس برخی ویژگی‌های برجسته و بر اساس اطلاعات اخیر می‌باشد.  

 

به پاس تلاش‌ها و نقش ارزنده در صنعت الکترونیک کشور شرکت‌های ذیل شایسته تقدیر و تشکر می‌باشند:

1-         نیان الکترونیک

2-         رستافن ارتباط

3-         الکترونیک افزار آزما 

 

در نهایت، بر اساس رای نهایی هیات داوران 9 شرکت جهت دریافت لوح تقدیر و تندیس اجلاس فعالان صنعت الکترونیک کشور انتخاب شده‌اند:

شرکت‌های نوپا:

1-       پویا اندیشان موج آریا

شرکتی که پس از تثبیت از مرکز رشد شریف خارج شده است و با تلاش و طراحی های بومی تلاش زیادی در راه تجار‌ی‌سازی ایده‌ها و رشد آهنگ فروش نموده است.

شرکت‌های توسعه یافته:

1-       پویندگان راه سعادت

توسعه پایدار این شرکت و سهم بالایی که صادرات  محصولات از فروش شرکت داشته است. 

2-       نیکو الکترونیک پیشرو

تلاش های چندین ساله در تغذیه صنعت الکترونیک و فراهم نمودن زیرساخت های این صنعت

3-       مهندسی نرم‌افزار رایورز

از شرکت های توسعه یافته و سابقه چندین ساله در صنعت IT کشور

شرکت‌های فناور:

1-       تحقیقات الکترونیک فطروسی

فعالیت‌های تحقیق و توسعه و حرکت همگام با فناوری‌های روز دنیا در حوزه مربوطه

2-       مهندسی توان پژوهان فناور پاسارگاد

فعالیت‌های دانش‌بنیان، اشتغال نیروی انسانی متخصص و تولید در کلاس جهانی  

 

تولید کننده محصول یا ارائه دهنده خدمات خاص:

1-       کارخانجات تولیدی لامپ‌های فوق کم مصرف بهنور یزد

محصول خاص، انتقال دانش فنی به کشور با توانمندی تنوع بخشی و بومی‌سازی که بخشی از نیاز کشور را از واردات المان‌های الکترونیک نوری مرتفع می‌سازد.

2-       فناوری ارتباطات نوری امین (فانا)

تولید کننده سیستم‌های انتقال نوری در ایران صنایع ارتباطی از جمله DWDM  بومی

            3-          نسیم همراه

تولید محصولات در حوزه نفت که در سال‌های تحریم بخشی از خلاء نیازهای کشور را مرتفع نموده است.

 

۳۰ اَمرداد ۱۳۹۵ ۱۳:۱۰

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

  • نشانی: تهران، خیابان شهید بهشتی، خیابان احمد قصیر ،خیابان دوم(پژوهشگاه)، پلاک 21 
  • شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته
  • تلفن: 3 - 88748060(021) نمابر: 88748040(021)
  • صندوق پستی : 14155 - 1333 تهران | ایران

در شبکه های اجتماعی به ما بپیوندید