پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ۲۲:۴۵

اخبار

دکتر وحدت در اجلاس فعالان صنایع الکترونیک خبرداد: ورود صحا به سرمایه گذاری ریسک پذیر از نیمه دوم سال جاری

دکتر وحدت در اجلاس فعالان صنایع الکترونیک خبرداد:  ورود صحا به سرمایه گذاری ریسک پذیر از نیمه دوم سال جاری
مدیرعامل صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک(صحا) از ورود صحا به سرمایه گذاری ریسک پذیر از نیمه دوم سال جاری خبرداد.

به گزارش روابط عمومی صحا، دکتر علی وحدت رئیس هئیت مدیره و مدیرعامل صحا در افتتاحیه اجلاس فعالان صنایع الکترونیک که با حضور معاون علمی و فناوری رئیس جمهور و وزیر صنعت، معدن و تجارت در پژوهشگاه نیرو برگزار شد، افزود: صحا در سال 94 بیش از 400 میلیارد ریال ضمانتنامه برای ذینفعان صادر و بیش از 1500 میلیارد ریال تسهیلات با نرخ ترجیحی مصوب کرده است که از این بین 1000 میلیارد ریال به شرکت‌ها و طرح های این حوزه اعطا شده است.

وی افزود: نحوه حمایت از صنایع پیشرفته با محوریت تامین مالی بنگاه‌های بزرگ و نفوذ فناوری در این بنگاه‌ها و همچنین نقشی که در رشد شرکت‌های نوپا و دانش بنیان می توانند داشته باشند و نیز همکاری های بین المللی ، یادگیری و انتقال فناوری در قالب همکاری‌های بین المللی از موضوعات محوری این همایش است.

وی با تاکید بر توسعه همکاری های بین المللی با هدف یادگیری فناوری و نیز ایجاد ارتباط منطقی بین شرکت های بزرگ با صنایع دانش بنیان گفت: با توجه به تنوع و گستردگی صنایع الکترونیک باید در بخش هایی از این صنعت ورود پیدا کنیم که هم رقابت پذیر باشد و هم ارزش افزوده بالایی برای کشور ایجاد کند.

وحدت افزود: صنایع الکترونیک درصورت تامین بازار از توانایی بالایی برای تولید محصول برخوردارند و لازمه تحقق این مهم این است که نگاه شرکت های بزرگی چون شرکت های مخابراتی ، اپراتورها و صنایع خودروسازی در تامین نیازهای خود به داخل باشد.

وی تاکید کرد:: امروزه تولیدات صنایع الکترونیک40 تا 50 درصد از ارزش خودرو را در دنیا تشکیل می دهد در حالیکه این سهم در صنعت خودروسازی ما بسیار کمتر است ، مادامی که در جهت رقابت پذیری و رفع نیازهای مشتری حرکت نکنیم اتفاقی در این حوزه نخواهد افتاد.

وحدت افزود: بر این باورم که تامین مالی صنایع پیشرفته لزوما بهترین روش برای حمایت از این صنایع نیست ، ما باید به سمتی حرکت کنیم که شرکت های سرمایه گذاری ریسک پذیر خصوصی به سرمایه گذاری در این بخش ترغیب شوند.

مدیرعامل صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک (صحا) با بیان اینکه رویه ورود صحا به سرمایه گذاری ریسک پذیر اخیرا تدوین و تصویب شده که در نیمه دوم سال اجرایی می شود ،گفت: در رویه سرمایه گذاری ریسک پذیر صندوق، صحا از شرکت های خصوصی با اعطای تسهیلات بلند مدت شبیه به تسهیلات قرض الحسنه حمایت می‌کند.

وحدت افزود: شرکت های خصوصی ابتدا سبدی از طرح های ریسک پذیر را ارائه و بعد از ارزیابی ، با مدلی که تدوین کردیم شرکت ها در این طرح ها سرمایه گذاری می کنند .

۲۴ اَمرداد ۱۳۹۵ ۱۸:۰۹

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

  • نشانی: تهران، خیابان شهید بهشتی، خیابان احمد قصیر ،خیابان دوم(پژوهشگاه)، پلاک 21 
  • شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته
  • تلفن: 3 - 88748060(021) نمابر: 88748040(021)
  • صندوق پستی : 14155 - 1333 تهران | ایران

در شبکه های اجتماعی به ما بپیوندید