پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۲:۵۱

اخبار

وزیر صنعت،معدن وتجارت در اجلاس فعالان صنایع الکترونیک اعلام کرد: تدوین برنامه 10 ساله صنایع الکترونیک

وزیر صنعت،معدن وتجارت در اجلاس فعالان صنایع الکترونیک اعلام کرد:  تدوین برنامه 10 ساله صنایع الکترونیک
وزیرصنعت،معدن وتجارت گفت : در حال تدوین برنامه 10 ساله در زمینه صنایع الکترونیک می‌باشیم و از صاحب نظران این بخش دعوت می کنیم در این زمینه همکاری نمایند.

به گزارش روابط عمومی صحا، مهندس نعمت‌زاده در افتتاحیه اجلاس فعالان صنایع الکترونیک که در پژوهشگاه نیرو برگزار شد، با اشاره به نقش کاتالیزوری صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک(صحا) در حمایت از صنایع الکترونیک گفت: این صندوق باید مرجع مورد تأیید بانک‌های کشور و پل ارتباطی بین صنعت و بانک باشد.

وی ضمن  اعلام آمادگی وزارت صنعت، معدن و تجارت برای ایجاد کارگروه‌های دائمی تخصصی در حوزه صنایع الکترونیک تصریح کرد: تحقیق، آموزش و تولید باید در ارتباط تنگاتنگ با هم باشد و از تجارب دیگر کشورها هم استفاده شود تا ساختار جدید برای این صنایع طراحی گردد.

مهندس نعمت‌زاده با مقایسه میزان تجهیزات الکترونیکی بکار گرفته شده در برخی صنایع از جمله صنعت خودرو اظهار داشت: تا چند سال پیش در برخی خودروها حدود 200 دلار در هر خودرو تجهیزات الکترونیک بکار رفته بود اما امروزه این میزان تا 2 هزار دلار رسیده است و به زودی به یک سوم قیمت هر خودرو خواهد رسید.

وی همچنین با بیان  انتظارات از این صندوق اظهار داشت : بیش از 20 سال از عمر صندوق  می‌گذرد؛ البته مشکلات خاصی بوده که اغلب مربوط به نداشتن سرمایه کافی بوده و فضای کشور خیلی مناسب رشد صنایع پیشرفته و الکترونیک نبوده است. به هر صورت ما هنوز هم معتقدیم که این صندوق شدیداً مورد نیاز است و باید فعال‌تر از گذشته به کار خود ادامه دهد.

وی خدمات صندوق حمایت صنایع الکترونیک (صحا) را اعطای تسهیلات مالی با نرخ ترجیحی، صدور ضمانتنامه، سرمایه‌گذاری ریسک‌پذیر و خدمات کارشناسی عنوان نمود و گفت: زمینه‌های فعالیت این صندوق، خرید ، انتقال، جذب و توسعه فناوری‌های پیشرفته، خدمات مهندسی و طراحی و مواردی دیگر است .

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به  صنایع مورد حمایت اعم از نرم‌افزار و سخت‌افزارگفت :  طبق اساسنامه صنایع مورد حمایت در 7 گروه صنایع رایانه‌ای، ارتباطی، اتوماسیون، قطعات الکترونیک، الکترونیک نوری، مصرفی و کاربردی تقسیم‌بندی می‌شوند.

گفتنی است در پایان این همایش از 9 شرکت برتر در زمینه صنایع الکترونیک با اهدای لوح تقدیر قدردانی شد و سپس سه نشست تخصصی در زمینه های ساز و کارهای حمایت غیر مستقیم با تاکید بر مدل های تامین مالی صنایع پیشرفته، نشست بنگاه های بزرگ و جایگاه آنها در نفوذ فناوری پیشرفته و توسعه شرکت های نوپا ، نشست همکاری بین المللی و یادگیری فناوری در دوران پساتحریم برگزار شد.

۲۴ اَمرداد ۱۳۹۵ ۱۷:۵۱

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

  • نشانی: تهران، خیابان شهید بهشتی، خیابان احمد قصیر ،خیابان دوم(پژوهشگاه)، پلاک 21 
  • شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته
  • تلفن: 3 - 88748060(021) نمابر: 88748040(021)
  • صندوق پستی : 14155 - 1333 تهران | ایران

در شبکه های اجتماعی به ما بپیوندید