پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۹:۴۴

اخبار

اولین جشنواره وب و کسب و کار در بنگاههای صنعتی،‌معدنی و تجاری برگزار می شود

دفتر توسعه و کاربرد فناوری اطلاعات وزارت صنعت معدن و تجارت بر اساس وظائف و ماموریتهای محوله خود و در جهت توسعه کاربرد فناوری اطلاعات در بنگاه‌های صنعتی، معدنی و تجاری ،‌ اولین جشنواره وب و کسب و کار را برگزار می کند.

به گزارش روابط عمومی صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک(صحا)، «فرزاد اسماعیل‌زاده»؛ دبیر جشنواره و مدیر کل دفتر توسعه و کاربرد فناوری اطلاعات در اولین جلسه شورای سیاستگذاری جشنواره گفت: در دنیای امروز استفاده از  فناوری اطلاعات یکی از اصول اولیه در زندگی، اجتماع و کسب و کار است و خصوصاً در زمینه کسب و کار، عدم استفاده از این ابزار، عدم رقابت پذیری و در نتیجه پسرفت کسب و کار را در پی خواهد داشت.

وی افزود: خصوصاً در کشور ما که در شرایط پسا تحریم، پای شرکتهای خارجی باز شده و آن شرکتها با تکنولوژی‌های جدید به بازار داخلی راه پیدا خواهند کرد و با انواع و اقسام روشها به جذب مشتریان داخلی خواهند پرداخت.

اسماعیل زاده در این بین ، یکی از ابزار مهم جذب مشتری را سامانه‌ها در جهت معرفی محصولات، بازاریابی، خدمات پس از فروش الکترونیکی، فروش اینترنتی محصولات، تعاملات الکترونیکی بین کسب و کارها و دیگر موارد مورد استفاده قرار میگیرند ذکرکرد

به گفته وی؛ هر چند استفاده از این نوع فناوری برای توسعه کسب و کار در کشور ما مورد استفاده قرار می‌گیرد و کسب و کارهای زیادی از این ابزار استفاده می کنند اما متاسفانه فرهنگ استفاده از آن در بسیاری از کسب و کارها بدرستی رعایت نمیشود، چرا که  بسیاری از این سامانه‌هائی که ایجاد می‌شوند بروز رسانی نمی‌شوند و اطلاعات قدیمی و ناقص دارند و گاهاً در جستجوی داخل آنها با بن بست مواجه می شویم.

 مدیر کل دفتر توسعه و کاربرد فناوری اطلاعات اضافه کرد: اینها موارد موجب سرخوردگی کاربران و مشتریان می‌شوند و شاید بازدیدکنندگان فقط در یک بار دیدن اینگونه نقایص تبدیل به مشتری نشوند و با بستن پنجره مربوطه، آن بنگاه را فراموش کنند.

وی ادامه داد: نگه داشتن بازدیدکنندگان در سایت از مهم‌ترین موارد تبدیل شدن به مشتری است که باید کسب و کارها به آن توجه کنند و برگزاری این جشنواره هم به همین دلیل است، تا مسئولین و مدیران فناوری اطلاعات و مدیران ارشد کسب و کارها به این مساله توجه بیشتری کنند و با بروز نگه داشتن و مطلوب نگه داشتن محتوای سایتها و افزودن امکانات جدید و توسعه بتوانند از ابزار فناوری اطلاعات در جهت توسعه کسب و کار استفاده کنند.

اسماعیل زاده در ادامه ابراز امیدواری کرد؛ این جشنواره که اولین جلسه شورای سیاستگذاری آن برگزار گردید به صورت سالیانه برگزار شود و هر سال با تجربیات حاصل شده، گسترده تر و کاربردی تر در حوزه های دیگر نظیر امنیت و غیره برگزار گردد.

وی گفت: اولین جشنواره وب و کسب و کار در بنگاههای صنعتی،‌معدنی و تجاری با هدف معطوف کردن توجه مدیران ارشد فناوری اطلاعات در واحدهای صنعتی، معدنی و تجاری به وضعیت پورتال و وب‌سایت بنگاه تحت مسئولیت آنها برگزار می شود.

 مدیر کل دفتر توسعه و کاربرد فناوری اطلاعات ادامه داد: این سامانه‌ها از نظر دارا بودن شرایط و قابلیتهای لازم برای پیشبرد اهداف و توسعه کسب و کار بنگاه در فضای مجازی، به ویژه در عرصه تعاملات بین المللی و نیز ایجاد انگیزه برای این واحدها به سوی برنامه‌های توسعه کمی و کیفی در این زمینه ارزیابی شده و به برترین بنگاهها نشان برتر تعاملات الکترونیکی اعطاء شود.

گفتنی است: ثبت‌نام جهت شرکت در اولین جشنواره از دهم اردیبهشت شروع و به مدت یک ماه بطول خواهد انجامید و پس از آن ارزیابی انجام و نتایج طی مراسمی در اواخر تیر ماه اعلام و به برترین‌ها نشان برتر تعاملات الکترونیکی اعطا خواهد شد.

۱۹ اسفند ۱۳۹۴ ۱۰:۲۲
شاتا |

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

  • نشانی: تهران، خیابان شهید بهشتی، خیابان احمد قصیر ،خیابان دوم(پژوهشگاه)، پلاک 21 
  • شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته
  • تلفن: 3 - 88748060(021) نمابر: 88748040(021)
  • صندوق پستی : 14155 - 1333 تهران | ایران

در شبکه های اجتماعی به ما بپیوندید