پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ۱۷:۵۳

اخبار

گنجایش مغز انسان به اندازه تمام بستر اینترنت است

دانشمندان یک موسسه تحقیقاتی در آمریکا با بکارگیری روش های نوین به محاسبه قدرت مغز انسان پرداختند و متوجه قدرت خارق العاده آن شدند.

به گزارش روابط عمومی صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک(صحا)، دانشمندان موسسه تحقیقاتی Salk آمریکا در بررسی های جدید خود از مغز انسان متوجه شدند که ظرفیت آن، ۱۰ برابر بیشتر از آن چیزی است که پیش از این تصور می شد، یعنی به اندازه کل اینترنت در مغز انسان اطلاعات ذخیره می شود.

در همین حال مغز انسان به اندازه ۲۰ وات برق انرژی مصرف می کند که این مقدار برای روشن کردن یک لامپ بسیار کم نور استفاده می شود.

محققین این مرکز با بکارگیری روش های نوین به محاسبه قدرت مغز انسان پرداختند و متوجه قدرت خارق العاده آن شدند.

محققین مرکز Salk با بکارگیری الگوی الگوریتم به بررسی نورون های هیپوکامپ در مغز پرداختند و متوجه شدند که مغز انسان با انرژی کم، اما قدرت محاسبه بالا عمل می کند

عملکرد الکتریکی و شیمیایی در مغز از طریق سیناپس ها (محل تماس دو عصب) به جریان در می آید از این رو دانشمندان این مرکز به بازساخت این فرآیند پرداختند و متوجه شدند که قسمت های مغز چگونه به یکدیگر متصل و سیناپس ها چه اندازه ای هستند.

 بر همین اساس محققین مرکز Salk آمریکا با قرار دادن اندازه جدید سیناپس ها در الگوریتم جدید متوجه شدند که ظرفیت گنجایش ذخیره اطلاعات در مغز ۱۰ برابر آنچه که قبلا تصور می شد، است.

انتهای پیام

۵ بهمن ۱۳۹۴ ۱۳:۳۹
خبرگزاری مهر |

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

  • نشانی: تهران، خیابان شهید بهشتی، خیابان احمد قصیر ،خیابان دوم(پژوهشگاه)، پلاک 21 
  • شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته
  • تلفن: 3 - 88748060(021) نمابر: 88748040(021)
  • صندوق پستی : 14155 - 1333 تهران | ایران

در شبکه های اجتماعی به ما بپیوندید