جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ۱۹:۴۳

اخبار

دعوت فرمانده نیروی دریایی ارتش از دانشگاهیان برای بازدید از توانمندی‌های دفاعی کشور

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور در دانشگاه آزاد اسلامی قزوین از مرکز رشد واحدهای فن آور و همچنین دستاوردهای علمی و پژوهشی این دانشگاه بازدید کرد.

به گزارش روابط عمومی صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک(صحا)، امیر دریادار دکتر حبیب اله سیاری به همراه هیاتی از فرماندهان نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، ابتدا با حضور بر مزار دو شهید گمنام این دانشگاه، به مقام شامخ شهدای جنگ تحمیلی و انقلاب اسلامی ادای احترام کردند.

 

دکتر سیاری در ادامه ضمن بازدید از بخش‌های مختلف دانشگاه آزاد اسلامی قزوین و مرکز رشد واحدهای فن آور از پژوهش‌ها و تولیدات این دانشگاه از جمله ربات زیر دریایی، خودروهای الکتریکی- هیبریدی پاراکس، خودروهای خورشیدی هاوین 1 و 2، موتور سیکلت برقی، هواپیمای بدون سرنشین، انواع ربات ها، شرکت های دانش بنیان و مرکز ایده های نو بازدید و با نخبگان و پژوهشگران این دانشگاه به گفت و گو پرداخت.

 

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در این بازدید، ضمن تاکید بر اهمیت ارتقای مباحث علمی و پژوهش‌ها برای توسعه ی کشور بر افزایش ارتباط بین صنعت و دانشگاه تاکید کرد.

 

امیر دریادار سیاری دستاوردها و فعالیت‌های علمی و پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی قزوین را کم‌نظیر دانست و افزود: تعریف این دانشگاه را زیاد شنیده بودم، شخصا نیز تاکنون از دانشگاه های زیادی بازدید کرده ام، اما به جرات می توان گفت دانشگاهی با این کیفیت ندیده بودم. حضور در بین دانشجویان، استادان و پژوهشگران این دانشگاه موجب افتخار است.

 

وی با اشاره به معماری زیبا و نظم مثال زدنی دانشگاه آزاد اسلامی قزوین، هوشمندی، غیرت، انگیزه و خستگی‌ناپذیری را از رموز موفقیت پژوهشگران و دانشجویان این دانشگاه عنوان و تصریح کرد: بی‌تردید این گونه تلاش‌ها برای توسعه همه‌جانبه کشور مفید و موثر است.

 

دکتر سیاری با ابراز خرسندی از کسب مقام‌های برتر جهانی توسط پژوهشگران و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی قزوین، تاکید کرد: مطلوب است تا دانشگاه‌های دیگر نیز از تجربیات این دانشگاه و مرکز رشد واحدهای فن آور آن بهره‌مند شده و بتوانند موفقیت‌های خوبی را در این حوزه کسب کنند.

 

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران افزود: با حمایت مسوولان از پروژه‌ها و دستاوردهای دانشگاه آزاد اسلامی قزوین، قطعاً شاهد گسترش علم، توسعه تکنولوژی و پیشرفت همه‌جانبه در کشور خواهیم بود.

 

سیاری با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری در خصوص توسعه علمی کشور گفت: اگر به این توصیه مهم معظم‌له توجه شود، می‌توان به آینده امیدوار بود و به موفقیت‌های زیادی در حوزه های مختلف علمی دست یافت، تا یک کشور پیشرفته باشیم.

 

وی با بیان اینکه امروز باید با توسعه علمی کشور در همه ابعاد به خودکفایی برسیم، خاطرنشان کرد: از پژوهشگران، دانشجویان و استادان دانشگاه ها دعوت می‌شود تا با حضور در مراکز نیروی دریایی و بازدید از موشک‌ها، ناوشکن‌ها و زیردریایی‌ها بتوانند پیشرفت‌ها را ارزیابی‌ کنند و با شناخت از امکانات و داشته‌ها می توانیم همکاری‌های خوبی در زمینه‌های مختلف داشته باشیم.

 

سیاری با تشریح اهمیت دریا خاطرنشان کرد: بهره‌گیری از استعدادهای دریا، توسعه اقتصادی از طریق دریا و توسعه تجارت با بهره‌مندی از حمل و نقل دریایی، بسیار حائز اهمیت است چرا که 93 درصد واردات و صادرات کشور از طریق مرزهای دریایی انجام می‌شود و هر چه مسافت طولانی‌تر باشد، حمل و نقل با دریا نیز معقول‌تر خواهد بود.

 

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با تشریح حوزه‌های ژئوپولیتیکی اطراف کشور، خاطرنشان کرد: شش حوزه ژئوپولیتیکی در اطراف ایران وجود دارد که سه حوزه خزر، عمان و خلیج فارس دریایی است و با توجه به نظریه‌های ژئوپولیتیکی، دریایی، زمینی و هوایی، جایگاه ایران در این زمینه ویژه و خاص است.

 

دکتر موسی خانی، رییس دانشگاه ازاد اسلامی قزوین نیز طی سخنان کوتاهی ضمن خیر مقدم به امیر دریادار دکتر حبیب اله سیاری و هیات همراه، با قدردانی از حضور آنان در دانشگاه، گفت: فرماندهان نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و در راس آن ها دکتر سیاری، یک روز به یادماندنی را در تاریخ دانشگاه آزاد اسلامی قزوین رقم زدند.

 

وی با اشاره به پتانسیل های بالای دانشجویان و پژوهشگران دانشگاه آزاد اسلامی قزوین، نسبت به همکاری های همه جانبه با نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در آینده ابراز امیدواری کرد و گفت: تلاش همه ی ما سربلندی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و بالندگی کشور در تمام زمینه ها است که این مهم با همت همه جانبه میسر خواهد شد.

 

در این بازدید دانشگاه آزاد اسلامی قزوین و نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران تفاهم نامه ای برای همکاری های دوجانبه در زمینه های مختلف امضا کردند.

 

انتهای پیام

۹ آبان ۱۳۹۴ ۱۳:۱۴
ایسنا |

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

  • نشانی: تهران، خیابان شهید بهشتی، خیابان احمد قصیر ،خیابان دوم(پژوهشگاه)، پلاک 21 
  • شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته
  • تلفن: 3 - 88748060(021) نمابر: 88748040(021)
  • صندوق پستی : 14155 - 1333 تهران | ایران

در شبکه های اجتماعی به ما بپیوندید