جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ۱۶:۲۱

اخبار

در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی

سند ستاد توسعه علم و فناوری در حوزه نانو تصویب شد

سند ستاد توسعه علم و فناوری در حوزه نانو تصویب شد
سند ستاد توسعه علم و فناوری در حوزه نانو بررسی و به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی رسید

به گزارش روابط عمومی صحا، اعضای شورای‌عالی انقلاب فرهنگی در جلسه عصر امروز سه‌شنبه با تبریک هفته کتاب و کتابخوانی، انتشار ۱۱۲ هزار عنوان کتاب در سال ۱۴۰۰ و کسب رتبه اول نشر در منطقه و در جهان اسلام را نشان دهنده میزان علاقه به کتاب و کتابخوانی در کشورمان عنوان کردند.

در ادامه جلسه سند ستاد توسعه علم و فناوری در حوزه نانو بررسی و به تصویب رسید. دراین سند شاخص‌های مربوط به افزایش چشمگیر محصولات نانو در تولید ناخالص ملی با اولویت‌های حوزه انرژی، سلامت، کشاورزی، آب، محیط زیست و ساخت و ساز تعیین شده است.

تشکیل ستاد علم و فناوری در حوزه نانو در سال ۱۳۸۵ به تصویب شورای‌عالی انقلاب فرهنگی رسید و براساس آمار موجود در ۱۶ سال گذشته شاهد رشد چشمگیری در حوزه نانو بوده ایم.
بر این اساس در حالی که در حوزه چاپ مقالات علمی در سال ۲۰۰۱ رتبه پنجاه و هفتم جهان را داشتیم، امروز به رتبه چهارم رسیده ایم و نیز در ۵ سال گذشته، ۳۳۱ ثبت اختراع در سطح جهانی داشته ایم که ۲۷ درصد ثبت اختراعات بین‌المللی را به خود اختصاص می‌دهد و بر اساس استانداردهای بین‌المللی رتبه پنجم جهان در حوزه نانو به جمهوری اسلامی ایران اختصاص دارد.
بر اساس آمار رشد محصولات نانو از ۱۱ محصول در سال ۱۳۸۷ به ۱۲۶۶ محصول در سال ۱۴۰۱ و حجم گردش مالی در کسب و کارها و فروش محصولات نانو به ۲۰ هزار و ۲۸۰ میلیارد تومان رسیده است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه: http://www.airdfh.ir/u/14n

۲۴ آبان ۱۴۰۱ ۲۳:۴۳

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

  • نشانی: تهران، خیابان شهید بهشتی، خیابان احمد قصیر ،خیابان دوم(پژوهشگاه)، پلاک 21 
  • شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته
  • تلفن: 3 - 88748060(021) نمابر: 88748040(021)
  • صندوق پستی : 14155 - 1333 تهران | ایران

در شبکه های اجتماعی به ما بپیوندید