شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۶:۲۳

اخبار

تولید انواع سانترفیوژ با موتور براشلس توسط ​یک شرکت دانش‌بنیان

تولید انواع سانترفیوژ با موتور براشلس توسط ​یک شرکت دانش‌بنیان
حمایت از ساخت و توسعه ماشین‌آلات پیشرفته آزمایشگاهی مرتبط با حوزه‌های سلول‌های بنیادی توسط شرکت‌های دانش‌بنیان همواره از موضوعات مطرح در ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی بوده است.
به گزارش روابط عمومی صحا، شرکت دانش‌بنیان ویرا فن آوران آوای پیشتازان از 1396 فعالیت خود را در زمینه ساخت ماشین‌آلات پیشرفته آغاز کرده است. در حال حاضر پنج نفر به‌طور مستقیم در این شرکت مشغول به کار هستند و برای بیش از 30 نفر به‌صورت غیرمستقیم اشتغال‌زایی ایجاد شده است.
 
مهم‌ترین محصول موجود در بازار این شرکت انواع سانترفیوژ با موتور براشلس است. محصول دیگر در حال تحقیق و توسعه این شرکت دستگاه سل واشر است که برای اولین بار در ایران تولید می‌شود.
 
کاربر این دستگاه همزمان 42 نمونه را در 10 دقیقه برای تعیین ار اچ خون آماده می‌کند، این دستگاه در بیمارستان‌ها به این صورت است که زمان حدود 25 دقیقه شست شو سلول را به کمتر از چند دقیقه کاهش می‌دهد. قیمت نمونه داخلی با براورد هزینه حدوداً نصف قیمت مشابه خارجی آن به فروش می‌رسد.
 
الکترو موتور براشلس قدرتمند تعبیه شده در این دستگاه از جدیدترین فناوری‌های روز دنیا برخوردار است و به همراه لوازم جانبی متعدد آن امکان سانتریفیوژ کردن نمونه‌های موجود در انواع لوله‌های استاندارد، لوله‌های مخروطی، لوله‌های خون‌گیری، میکروتیوب‌ها و ... را فراهم آورده است.
 
به‌تازگی مهرداد حصارکی از مؤسسین شرکت ویرا فن آوران آوای پیش تازان جلسه‌ای با امیر علی حمیدیه دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری داشته است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه: http://www.airdfh.ir/u/146

۸ آبان ۱۴۰۱ ۱۱:۵۰

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

  • نشانی: تهران، خیابان شهید بهشتی، خیابان احمد قصیر ،خیابان دوم(پژوهشگاه)، پلاک 21 
  • شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته
  • تلفن: 3 - 88748060(021) نمابر: 88748040(021)
  • صندوق پستی : 14155 - 1333 تهران | ایران

در شبکه های اجتماعی به ما بپیوندید