سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ ۱۷:۴۱

اخبار

​توربین بادی جدیدی که می تواند مزارع بادی عمود محور را برای همیشه تغییر دهد

​توربین بادی جدیدی که می تواند مزارع بادی عمود محور را برای همیشه تغییر دهد
وستکان یک گروه نروژی، قراردادی را با شرکت سوئدی SeaTwirl برای استقرار توربین های بادی عمود محور در دریای شمال منعقد کرده است.
به گزارش روابط عمومی صحا، وستکان یک گروه نروژی، قراردادی را با شرکت سوئدی SeaTwirl برای استقرار توربین های بادی عمود محور در دریای شمال منعقد کرده است.
 
 این توربین های عمود محور در مقیاس بزرگ می تواند عصر جدیدی را در مزارع بادی فراساحلی آغاز کنند و خیلی سریع رقابت پذیری در هزینه ای را به ارمغان خواهد آورد.
 
از آنجا که جهان در تلاش برای تغییر به سمت انرژی های تجدید پذیر است، علاقه زیادی جهت بهره‌گیری از پتانسیل بادهای اقیانوسی وجود دارد. روش های زیادی برای مهار این انرژی پیشنهاد شده است، اما توربین های بادی معمولی همان چیزی است که بیشترین سرفصل ها را به خود اختصاص داده است.
 
پروژه Hornsea 2 که اخیرا در سواحل بریتانیا عملیاتی شده است در حال حاضر به عنوان بزرگترین مزرعه بادی دریایی جهان شناخته می‌شود. با این حال با بزرگتر شدن توربین های مورد استفاده در چنین طرح هایی، انتظار می‌رود که مقرون به صرفه بودن عملیات کاهش پیدا کند، چرا که هزینه‌های ساخت با افزایش عمق آب دریا افزایش پیدا می‌کند.

توربین های بادی عمود محور
 
توربین های بادی عمود محور (VAWT) مزایای زیادی نسبت به توربین های بادی افقی معمولی(HAWT) دارند. عملکرد سازه های قدیمی وابسته به ابزاری است که با تعیین جهت وزش باد برای تولید برق توربین را در نقطه درستی قرار دهد. اما توربین های VAWT می توانند قدرت باد را از هر جهت مهار کرده و نیازی به چنین تجهیزاتی ندارند.
 
SeaTwirl از سال 2012 مشغول ساخت VAWT بوده و نمونه اولیه توربین با طول 13 متر طی هفت سال گذشته در حال تولید برق بوده است. طراحی ساده این توربین بر روی یک قطب شناور نصب شده است که کفی سنگینی داشته و به عنوان محور عمل می‌کند. در حالی که توربین قدرت باد را می‌گیرد، کل محور چرخیده و ژنراتور دیگری که در زیر قرار گرفته نیروی لازم را تولید خواهد کرد.

 

انتهای پیام/

لینک کوتاه: http://www.airdfh.ir/u/13o

۱۰ مهر ۱۴۰۱ ۰۹:۴۲

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

  • نشانی: تهران، خیابان شهید بهشتی، خیابان احمد قصیر ،خیابان دوم(پژوهشگاه)، پلاک 21 
  • شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته
  • تلفن: 3 - 88748060(021) نمابر: 88748040(021)
  • صندوق پستی : 14155 - 1333 تهران | ایران

در شبکه های اجتماعی به ما بپیوندید