جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ۰۵:۱۲

اخبار

بهبود کیفیت آسفالت با حمایت صندوق صحا از تولید پلیمرهای افزودنی

بهبود کیفیت آسفالت با حمایت صندوق صحا از تولید پلیمرهای افزودنی
یکی از موثرترین شیوه های بهبود خواص عملکردی رویه های آسفالتی، استفاده از پلیمرهای تولید شده توسط شرکت صنعت پلیمری تیس است که این شرکت از حمایت های صندوق حمایت از صنایع پیشرفته استفاده کرده است.

 به گزارش روابط عمومی صحا،با توجه به افزایش روز افزون میزان تردد وسایل نقلیه جاده ای و لزوم توسعه زیر ساخت های حمل و نقل از نظر کیفی و کمی در کشور، متخصصان و شرکت های دانش بنیان را بر آن داشته است که در خصوص افزایش کیفیت آسفالت ها با روش افزودن مواد پلیمری به قیرهای مورد استفاده در آسفالت اقدام نمایند.

خانم دکتر حکمت کارشناس صندوق حمایت از صنایع پیشرفته در این خصوص در گفت و گو با روابط عمومی صحا گفت: با توجه به محدودیت عملکرد رویه های آسفالتی تولید شده با قیرهای معمولی تحت بارهای محدود سنگین، تغییرات دمایی و آب و هوایی در گستره کشورمان ضروری است تا با روش های علمی، عملکرد رویه های آسفالتی جاده ها را بهبود ببخشیم.

وی افزود: یکی از موثرترین شیوه های بهبود این خواص، استفاده از روش افزودن پلیمرهای خاص یه قیر میباشد که با همت کارشناسان شرکت دانش بنیان پلیمری تیس وپس از تحقیقات لازم وارد مرحله تولید انبوه شده است این پلیمرها به گونه ای است که باعث افزایش خواص فیزیکی و شیمیایی قیر و آسفالت شده ومانع از پیرشدگی قیر می شود و مقاومت آسفالت را در دماهای بسیار بالا و پایین افزایش می دهد.

این کارشناس صندوق افزود: از آنجایکه در دنیا از دو روش تر و خشک برای بهبود کیفیت آسفالت استفاده می شود و روش تر مستلزم پیش اختلاط افزودنی با قیر و تبدیل آن به قیر پلیمری است و مشکلاتی را به دنبال دارد و باعث تحمیل دوره پیرشدگی به قیر می شود لذا از روش خشک که ماده پلیمر مستقیماً در میکسر آسفالت به مخلوط اضافه می شود، استفاده می گردد.

در همین راستا صندوق حمایت از صنایع پیشرفته با حمایت های مالی خود از شرکت صنعت پلیمر تیس برای تولید این پلیمر به توسعه این فناوری کمک نموده است.

لازم به ذکر است که محصول تولیدی این شرکت که تماماً با مواد اولیه داخلی و بهره مندی از تیم کارشناسان فنی و مجرب تولید شده است در مقایسه با نمونه خارجی آن عملکردی به مراتب بهتر داشته و علاوه بر قطع وابستگی به خارج از کشور قیمت تمام شده پایین تری نیز خواهد داشت.

حکمت در پایان افزود: از آنجایکه مصرف کننده عمده این محصول، شهرداری ها و راهداری های کشور و پیمانکاران مربوط میباشند، لذا لازم است به منظور رشد و بالندگی این شرکت حمایت های لازم با در اولویت قراردادن خرید داخل صورت بگیرد.

لینک کوتاه خبر: http://www.airdfh.ir/u/13f

انتهای پیام/

۲۷ شهریور ۱۴۰۱ ۱۴:۳۹

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

  • نشانی: تهران، خیابان شهید بهشتی، خیابان احمد قصیر ،خیابان دوم(پژوهشگاه)، پلاک 21 
  • شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته
  • تلفن: 3 - 88748060(021) نمابر: 88748040(021)
  • صندوق پستی : 14155 - 1333 تهران | ایران

در شبکه های اجتماعی به ما بپیوندید