جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ۱۶:۳۳

اخبار

تولید 3 خودرو در آینده نزدیک متوقف می‌‌شود

تولید 3 خودرو در آینده نزدیک متوقف می‌‌شود
وزیر صمت گفت: به ثبات تولید و کاهش خودروهای کف پارکینگی رسیده ایم به گونه‌ای که تا آبان یا آذر سال گذشته تعداد خودروهای کف پارکینگی ۱۷۰ هزار دستگاه بود و الان به ۲۲ هزار دستگاه رسیده است.

به گزارش روابط عمومی صحا، سیدرضا فاطمی امین در حاشیه نشست هم‌اندیشی برگزیدگان روز صنعت در جمع خبرنگاران ثبات تولید و کاهش خودروهای کف را از اولویت های نقشه راه صنعت خودرو خوان و اظهارداشت: روند تولید بسیار بهبود یافته و به عبارتی دو اتفاق افتاده است که هم خودروهای کف قبلی جمع شده‌اند و هم دیگر خودروی ناقص تولید نمی‌شود به‌طوری که از اول خرداد در ایران خودرو و سایپا هر تولیدی که وارد خط می‌شود بصورت کامل خارج می‌شود و هیچ خودروی ناقصی تولید نمی‌شود .

فاطمی امین با بیان اینکه امروز سقف میزان تولید خودروهای قدیمی با سازمان ملی استاندارد بسته شد گفت: یکی از دلایلی که موجب می‌شود کیفیت خودرو پایین بیاید تولید خودرو ناقص است.

وی با بیان اینکه از ابتدای خرداد امسال دیگر خودروی ناقص نه در سایپا و نه در ایران خودرو تولید نمی‌شود گفت: در آینده نزدیک خودروهای تیبا، سمند و ساینا دیگر تولید نمی‌شود و ثبت‌نام نخواهد شد.

وزیر صمت خاطرنشان کرد: این خودروها دارای پلتفرم قدیمی هستند که خیلی قابلیت ارتقا ندارند و نمی‌توان کیفیت را در این محصولات را ارتقا داد‌ بنابراین باید به سمت توقف تولید این محصولات حرکت کرد و براساس توافقی که با سازمان استاندارد انجام شده مقرر شد، فقط خودروهایی که از قبل سفارش‌گذاری آنها انجام شده و تعداد آنها نیز مشخص است، تعهداتشان توسط خودروسازان انجام شود .

فاطمی امین گفت: هم اکنون اگر دو شیفت خودروسازان کار کنند سالانه 3 میلیون و 200 هزار دستگاه ظرفیت مونتاژ دارند اما سال گذشته 900 هزار دستگاه تولید شد، یکی از دلایل که از این ظرفیت استفاده نمی‌شود این است که خودرویی که متناسب با تقاضای جامعه باشد نداریم. البته ایران خودرو از اواخر سال گذشته یک محصول برای عرضه به بازار آماده کرده است و در واردات هم یک خط ویژه برای واردات خودروهای اقتصادی پیش‌بینی شده است.

وی با بیان اینکه از ابتدای امسال طرح مبارزه با کالای قاچاق و تقلبی آغاز شده است اما مبارزه با کالاهای تقلبی امری نیست که مقطعی باشد و تداوم خواهد داشت.

فاطمی امین درپاسخ به سوالی درباره قیمت مواد اولیه تولید گفت: در خصوص تولید فولاد مشکلی نداریم بخصوص در زمینه ورق فولادی و قیمت‌ها مناسب است اما عمده چالش ما در خصوص مواد پتروشیمی است که در این زمینه همکاری‌هایی را با وزارت نفت آغاز کرده ایم.

وی تصریح کرد: با همان روشی که سازمان فولاد را کنترل کردیم سازمان پتروشیمی را هم کنترل خواهیم کرد.

انتهای پیام/

۲۵ تیر ۱۴۰۱ ۱۸:۳۰

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

  • نشانی: تهران، خیابان شهید بهشتی، خیابان احمد قصیر ،خیابان دوم(پژوهشگاه)، پلاک 21 
  • شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته
  • تلفن: 3 - 88748060(021) نمابر: 88748040(021)
  • صندوق پستی : 14155 - 1333 تهران | ایران

در شبکه های اجتماعی به ما بپیوندید