جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ۱۱:۵۱

اخبار

وزیر صمت در جمع برگزیدگان روز صنعت و معدن:

نظام نامه رتبه‌بندی کسب و کار اجرایی می‌شود

نظام نامه رتبه‌بندی کسب و کار اجرایی می‌شود
وزیر صمت در جمع برگزیدگان روز صنعت و معدن با اعلام خبر اجرایی شدن " نظام نامه رتبه بندی کسب وکار" و طرح مشوق های بنگاه های برتر گفت: هدف ما تمرکز بر اولویت ها و تسهیل گری فعالیت کسب و کارها است.

به گزارش روابط عمومی صحا، سید رضا فاطمی امین امروز در نشست هم اندیشی با برگزیدگان روز صنعت و معدن گفت: ما نمی توانیم در اتاقی بنشینیم و تصمیم گیری کنیم. باید حرف های صاحبان کسب و کار را شنید تا بتوانیم هم آهنگی و هم راستایی ایجاد شود.

وزیر صمت با بیان اینکه اگر بتوانیم شرایط را درست فراهم کنیم اتفاقات خوبی رخ می‌دهد گفت: با شناسایی "عامل"، شرایط خود به خود شناسایی می شود به طوری که زمانی در آستان قدس رضوی رئیس سازمان اقتصادی بودم براین اساس قواعدی گذاشتیم و سود عملیاتی شرکت‌های تابعه سه برابر رشد داشت.

وی افزود: نمونه دیگر در سال 85 زمانی که در طرح نوسازی خودرو‌های فرسوده کشور مسئولیت داشتم با شناسایی "عامل" نتیجه حاصل آن بود که ظرف مدت 10 ماه 225 هزار خودرو از رده خارج شد. در حالی که از ابتدای انقلاب تا آن زمان فقط 45 هزار خودرو از رده خارج شده بود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد: لازم نیست هزینه و وقت زیادی بگذاریم بلکه اولویت‌ها را باید به درستی تشخیص دهیم و به خوبی مسیر را ترسیم کنیم تا از "عوامل" مشکل زا به دور شویم.

وی با بیان اینکه تا پیش از این جلسه، ستاد رفع موانع تولید را عمدتا با بنگاههای کوچک برگزار می‌کردیم تصریح کرد: در این جلسه تصمیم گرفتیم تا مشکلات و چالش‌های بنگاههای بزرگ را با حضور نمایندگان این شرکت‌ها برگزار کنیم.
وزیر صمت در جمع صاحبان صنایع برتر کشور وعده داد که از این پس هر سه ماه یک بار چنین جلساتی برگزار خواهد شد و یادآورشد: "سامانه پایش" و "تعامل با کسب و کارها" با رویکرد مسئله محور دو سازوکار وزارت صمت برای رفع موانع تولید و جلوگیری از روزمرگی در کارهای این وزارتخانه است.

وی افزود: از دیگر سازوکارهایی که در وزارتخانه مورد توجه داریم موضوع رتبه بندی کسب و کار است بنا شد کسب و کارها رتبه بندی شوند و برای بنگاههای برتر بر اساس توانمندی مشوق‌هایی از قبیل همراهی با وزیر در سفرهای خارجی یا تخفیفات در زمان برگزاری نمایشگاه‌ها ارائه کنیم.

فاطمی امین با بیان اینکه نظام نامه رتبه بندی کسب وکار به زودی اجرایی می‌شود گفت: تمرکز همکاران ما بر اولویت ها و تسهیل گری فعالیت کسب و کارها است.
وی درپایان خاطرنشان کرد:هرچند در این نشست نگاهمان به چالش ها و راهکارها است اما لازم است در کنار آن نگاهمان به آینده معطوف باشد.

گفتنی است در نشست 5 کارگروه هم اندیشی برگزیدگان روز صنعت و معدن به میزبانی معاونان وزارت صمت 178 راهکاررفع موانع و پیشرفت در رشته فعالیتها از سوی صاحبان صنایع برگزیده به وزارت صنعت، معدن و تجارت ارایه شد.

انتهای پیام/

۲۵ تیر ۱۴۰۱ ۱۸:۲۸

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

  • نشانی: تهران، خیابان شهید بهشتی، خیابان احمد قصیر ،خیابان دوم(پژوهشگاه)، پلاک 21 
  • شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته
  • تلفن: 3 - 88748060(021) نمابر: 88748040(021)
  • صندوق پستی : 14155 - 1333 تهران | ایران

در شبکه های اجتماعی به ما بپیوندید