پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ۱۸:۲۴

اخبار

میلیون‌ها دلار صرفه‌جویی ارزی با ساخت تجهیزات مخابرات نوری در دانشگاه شریف

میلیون‌ها دلار صرفه‌جویی ارزی با ساخت تجهیزات مخابرات نوری در دانشگاه شریف
یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان دانشگاه صنعتی شریف با دستیابی به فناوری ملی در زمینه تجهیزات مخابرات نوری توانسته است مانع خروج میلیون‌ها دلار ارز از کشور برای واردات تجهیزات مشابه شود.

به گزارش روابط عمومی صحا، شرکت پرتو تماس نوین (پَرمان) یکی از برترین شرکت‌های دانش‌بنیان و عضو پارک علم و فناوری دانشگاه صنعتی شریف، با بومی‌سازی دانش روز جهان و دستیابی به فناوری ملی در زمینه تجهیزات مخابرات نوری و با طراحی و ساخت بیش از ۲۰ نوع محصول در این حوزه، ضمن پوشش بخش عمده‌ای از نیاز کشور، توانسته است مانع خروج میلیون‌ها دلار ارز از کشور برای واردات تجهیزات مشابه شود.

محمدرضا پاکروان مدیرعامل شرکت پرمان و عضو هیئت علمی دانشکده مهندسی برق دانشگاه صنعتی شریف گفت: شرکت ما در سال ۱۳۸۰ و با همت استادان، فارغ‌التحصیلان و دانشجویان برجسته و نخبه دانشگاه صنعتی شریف و دانشگاه تهران آغاز به کار کرد. ماموریت پرمان یاری رساندن به سازمان‌ها، شرکت‌ها و کسب‌وکارها در جهت ایجاد زیرساخت‌های ارتباطاتی نوری و انتقال صوت و دیتا است تا بتوانند طرح‌ها و ایده‌های خود را اجرایی سازند.

وی گفت: استفاده از فناوری فیبر نوری به دلیل سرعت بالا در انتقال داده بسیار اهمیت دارد. فبیر نوری بستری برای تبادل داده با سرعت زیاد در فواصل زیاد است. 99 و نیم درصد ارتباطات شبکه‌های مخابراتی استان‌های کشور و شبکه اینترنت با فیبر نوری فعالیت دارد که زیرساخت‌ها، کابل‌ها و دستگاه‌های بخصوصی دارد که شرکت‌های مخابراتی از آن استفاده می‌کنند و ساخت دستگاه‌های آن هم که بسیار سخت و پیچیده است از سوی شرکت ما انجام می‌شود. این دستگاه‌ها در تعداد محدودی از کشورها تولید می‌شود و به دلیل تحریم‌های ایران، واردات آنها در این سال‌ها ناممکن بود اما ما توانستیم آن را تولید کنیم و با رایزنی و جلسات متعدد در اختیار شرکت‌ها و نهادهایی که دارای فیبر نوری هستند، قرار دهیم.

پاکروان در پایان خاطرنشان کرد؛ فیبر نوری در برخی صنایع مانند برق، نفت و گاز نیز قابل استفاده است. به عنوان مثال فیبر نوری در صنعت برق در ارتباط بین پست‌ها و فرمان‌ها برای کنترل و جمع‌آوری اطلاعات پست‌ها استفاده می‌شود.

انتهای پیام/

۱۸ تیر ۱۴۰۱ ۱۴:۳۷

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

  • نشانی: تهران، خیابان شهید بهشتی، خیابان احمد قصیر ،خیابان دوم(پژوهشگاه)، پلاک 21 
  • شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته
  • تلفن: 3 - 88748060(021) نمابر: 88748040(021)
  • صندوق پستی : 14155 - 1333 تهران | ایران

در شبکه های اجتماعی به ما بپیوندید