پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ ۱۷:۵۸

اخبار

وزیر صمت: حجم تجارت خارجی کشور در سال 1400به 120میلیارد دلار رسید

وزیر صمت: حجم تجارت خارجی کشور در سال 1400به 120میلیارد دلار رسید
وزیر صمت ضمن بازدید از مجتمع فولاد مبارکه گفت: سال گذشته با وجود شرایط تحریم‌ها حجم تجارت خارجی کشور به ۱۲۰ میلیارد دلار رسید که مصداق جهاد در تولید و تجارت است.
به گزارش روابط عمومی صحا، سیدرضا فاطمی امین وزیر صمت ضمن حضور در اصفهان و بازدید از مجتمع فولاد مبارکه در جمع خبرنگاران گفت: سال گذشته با وجود شرایط تحریم‌ها حجم تجارت خارجی کشور به ۱۲۰ میلیارد دلار رسید که مصداق جهاد در تولید و تجارت است.

 

فاطمی امین افزود: فولاد مبارکه در حوزه مدیریت بازار توانسته کسری تولید را تأمین کند تا بازار متعادل شود، همچنین در حوزه فناوری نیز اقدامات خوبی انجام شده و در این منطقه مصرف آب چیزی حدود ۳ لیتر برای هر تن فولاد است که به شدت پایین بوده و رکورد مناسبی به شمار می‌رود.

وی تصریح کرد: یکی از دغدغه‌های بنده که از چند ماه پیش پیگیر آن بودم، تولید فولادهای ویژه است که برای هسته ترانس فورماتور استفاده می‌شود و فولاد مبارکه که فعالیت‌های تحقیق و توسعه نیز انجام می‌دهد، پیگیر این موارد است.

 

 وزیر صمت درمورد بازدید خود از مجتمع فولاد مبارکه نیز بیان کرد: بازدید امروز من برای بررسی حمله سایبری هفته گذشته که به سیستم‌های الکترونیکی و اتوماسیون اینجا صورت گرفت، انجام شده است، هرچند حدود سه روز پس از این‌حمله که بسیار هم گسترده بود با کاری جهادی فعالیت‌ها به روال گذشته بازگشت و تنها دو روز اختلال در تولید داشتیم درحالی‌که اگر خوب مدیریت نمی‌شد، شاید تا ۵ ماه مشکل داشتیم.

فاطمی امین با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری در خصوص این‌که «تولید جهاد است و این جهاد در برابر دشمن است، یعنی ما در شرایط عادی تولید نمی‌کنیم» تصریح کرد: صنعت فولاد ایران به بلوغ رسیده است و توانمندی‌هایی در بخش‌های مختلف داریم که نهادینه شده و حاصل تلاش فعالیت صنعت‌گران در بخش فولاد است؛ اما باوجود این‌که صنعت فولاد رو به رشد است، اما بازهم باید به سمت ارزش افزوده برویم.

انتهای پيام/

۱۶ تیر ۱۴۰۱ ۱۴:۳۱

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

  • نشانی: تهران، خیابان شهید بهشتی، خیابان احمد قصیر ،خیابان دوم(پژوهشگاه)، پلاک 21 
  • شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته
  • تلفن: 3 - 88748060(021) نمابر: 88748040(021)
  • صندوق پستی : 14155 - 1333 تهران | ایران

در شبکه های اجتماعی به ما بپیوندید