جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ۱۲:۲۳

اخبار

با حضور مدیر عامل شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته:

نمایندگی صندوق صحا در خراسان رضوی افتتاح شد

نمایندگی صندوق صحا در خراسان رضوی افتتاح شد
هشتمین دفتر نمایندگی شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته (صحا) در استان خراسان رضوی طی آیینی با حضور مسئولان استانی و اعضای هیات مدیره این شرکت افتتاح شد.
به گزارش روابط عمومی صندوق صحا، رییس هیات مدیره و مدیر عامل شرکت مادرتخصصی  صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته در این آیین گفت: از آنجا که عمده نهادهای مالی، نهاد تخصصی صنایع نبودند، نمی‌توانستند حمایتهای خاص از صنایعی مانند الکترونیک داشته باشند، به همین علت دولت نهاد مالی به منظور حمایتهای خاص از صنایع الکترونیک ایجاد کرد.
 
محسن نادری‌منش افزود: به مرور با توسعه فناوری در کشور، حوزه های دیگری مانند فناوریهای زیستی، نانو، مواد پیشرفته، اپتیک و فوتونیک، فناوری اطلاعات و ارتباطات و انرژی‌های نو به صنایع پیشرفته اضافه شد، لذا صحا در سال ۱۳۹۸ همه حوزه‌های صنایع پیشرفته که تامین مالی خاص از نظر سرمایه‌ای نیاز داشتند را تحت پوشش قرار داد. 
وی اظهار داشت:محورهای اصلی خدمات این صندوق را اعطای تسهیلات مالی، صدور ضمانت نامه‌ها، ارایه خدمات کارشناسی، سرمایه‌گذاری خطرپذیر غیرمستقیم، بیمه‌های تخصصی از طریق شرکتها و موسسات بیمه‌ای مربوطه ذکر کرد و گفت: این صندوق در بحث سرمایه گذاری خطرپذیر شرکتهای معدنی مانند ایمیدرو را تحت پوشش قرار می دهد که این حمایت را می‌توان در قالب هوشمندسازی معادن و صنایع معدنی با توجه به ظرفیتهای خراسان رضوی در این بخش نیز ارایه داد. 
رییس هیات مدیره صندوق صحا تسهیلات مالی تولیدی و خدماتی این صندوق را شامل بخشهایی از جمله "اجرای قرارداد، تسهیلات به خریدار (لیزینگ)،تولید بدون کارخانه، سرمایه جهت تولید، تولید آزمایشی و نیمه صنعتی، احداث و راه‌اندازی خط تولید، نمونه‌سازی محصول ذکر کرد. 
نادری منش مشارکت مالی متقاضی تسهیلات این صندوق را حداقل ۳۰ درصد دانست و افزود: سقف اعتباری هر متقاضی در صندوق صحا ۵۰ میلیارد ریال، نرخ کارمزد تسهیلات بین ۵ تا ۱۵ درصد بسته به سطح فناوری و نوع فعالیت، تضامین نیز شامل سفته یا بیمه، سفته با ضمانت غیر، وثیقه ملکی، ضمانت نامه های بانکی، اوراق مشارکت، زمان بازپرداخت تسهیلات نیز یک تا سه سال می‌باشد. 
وی اظهار داشت: طی دو ماه آینده حوزه"وی.سی" Venture capital این صندوق نیز فعالیت خود را آغاز می کند که علاوه بر پوشش دادن مباحثی مانند سرمایه در گردش، ایجاد خط توسعه و خطوط تولید صادرات، موارد دیگری از جمله خرید دین، خط اعتباری، ایجاد شبکه های پیمانکاری ذیل شرکتهای بزرگتر، کمک به شرکتهای بزرگتر برای آر اندی(R&D) و استفاده از توانش شرکتهای فناور را تحت پوشش گرفته و به آنها تسهیلات پرداخت می‌کند. 
رییس هیات مدیره شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته گفت: از سال ۱۳۷۷ تاکنون یک هزار میلیارد تومان از سوی این صندوق در ۲ هزار پروژه فنی هزینه شده است ، تاکنون ۶۰ میلیارد تومان نیز به بخش ضمانت نامه اختصاص داده است.
۱ تیر ۱۴۰۱ ۱۵:۳۷

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

  • نشانی: تهران، خیابان شهید بهشتی، خیابان احمد قصیر ،خیابان دوم(پژوهشگاه)، پلاک 21 
  • شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته
  • تلفن: 3 - 88748060(021) نمابر: 88748040(021)
  • صندوق پستی : 14155 - 1333 تهران | ایران

در شبکه های اجتماعی به ما بپیوندید