جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ۰۵:۴۳

اخبار

جذب سرمایه برای توسعه کسب و کار ادوات تصویربرداری مادون قرمز

جذب سرمایه برای توسعه کسب و کار ادوات تصویربرداری مادون قرمز
امبریون (Emberion) یکی از اولین شرکت‌های انشعاب یافته از گرافن فلگ‌شیپ است که در سال ۲۰۱۶ تاسیس شد و در حوزه اپتوالکترونیک فعالیت می‌کند. این شرکت شش میلیون یورو برای توسعه کسب و کار ادوات تصویربرداری طول موج‌های مرئی و موج کوتاه مادون قرمز (SWIR) خود جمع‌آوری کرده است.

امبریون دوربین‌های پیشرو VIS-SWIR را با طیف وسیع طیفی با هزینه رقابتی ارائه می‌دهد. این دستگاه‌ها نیازهای بازارهای بینایی ماشینی و نظارت را که به سرعت در حال گسترش هستند برآورده می‌کنند.

این شریک پرچمدار گرافن مبلغ شش میلیون یورو بودجه برای توسعه بیشتر تجارت تصویربرداری مادون قرمز خود جمع آوری کرده است. در حال حاضر، امبریون یکی از پیشروان در توسعه این فناوری‌ها است که با کمک گرافن و سایر مواد لایه‌ای محصولات خود را توسعه می‌دهد.

امبریون حسگرهای SWIR با کارایی بالا را برای فناوری‌های تصویربرداری توسعه می‌دهد. این دستگاه‌ها نور را در طول موج‌های مرئی و موج کوتاه مادون قرمز (SWIR) شناسایی می‌کنند و کاربردهای جدیدی را در بینایی ماشینی مورد استفاده در نظارت، رانندگی مستقل، پردازش مواد غذایی، طبقه‌بندی زباله و موارد دیگر، ممکن می‌سازند. امبریون همچنین پروژه Graphene Flagship Spearhead GBIRCAM را برای طراحی دستگاه‌های مادون قرمز پهن باند ارزان‌تر و کارآمدتر رهبری می‌کند.

جیرکی روزنبرگ، مدیر عامل امبریون، می‌گوید: «ما با افزایش دامنه طول موج با هزینه‌ای مقرون‌به‌صرفه‌تر، بازار تصویربرداری را متحول می‌کنیم. حسگر انقلابی ما برای پاسخگویی به نیازهای چالش‌برانگیز بینایی ماشین، مانند مرتب‌سازی پلاستیک، طراحی شده است. ما مشتاقانه منتظر کمک به مشتریان هستیم.»

تاپانی ریحانن مدیر ارشد فناوری پرچمداری گرافن شریک امبریون و رهبر پروژه Graphene Flagship Spearhead GBIRCAM، می افزاید: «ما نسل جدیدی از حسگرهای تصویر را با استفاده از مواد لایه‌ای ایجاد کرده‌ایم. دوربین های صنعتی با کارایی بالا باعث افزایش کارایی و کاهش اتلاف منابع در بسیاری از فرآیندهای صنعتی می شوند. ما در تمام سطوح طراحی دوربین نوآوری می‌کنیم. ما اکنون در حال توسعه ظرفیت خود برای تولید هستیم.»

این شرکت با نوآوری‌های محافظت‌شده با پتنت، دوربین‌های قابل مشاهده با طول موج کوتاه را با استفاده از حسگرهای توسعه‌یافته داخلی ساخته است که پاسخگویی عالی با نویز کم و محدوده دینامیکی بالا در یک محدوده طیفی وسیع، از مرئی (۴۰۰ نانومتر) تا طول موج مادون قرمز موج کوتاه (SWIR، ۲۰۰۰ نانومتر) است.»

حسگرهای گرافنی قدرت بصری کامپیوترها را ارتقا می‌دهند و قابلیت‌های تصمیم‌گیری آن‌ها را تقویت می‌کنند. توانایی بصری کامپیوترها در حوزه‌های مختلف اهمیت زیادی دارد، از خودروهای خودران گرفته تا ماشین‌های هوشمند مانند ربات‌های خدماتی و صنعتی از این فناوری‌های بصری کامپیوتری استفاده می‌کنند. استفاده از خصوصیات الکترونیکی منحصر به فرد گرافن ، امکان تشخیص کارآمد طیف گسترده‌ای از طول موج‌ها، از اشعه ماورا بنفش تا نور مادون قرمز را فراهم می‌کند که همه در یک دستگاه ساده متمرکز شده‌اند.

۹ بهمن ۱۴۰۰ ۰۸:۲۹

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

  • نشانی: تهران، خیابان شهید بهشتی، خیابان احمد قصیر ،خیابان دوم(پژوهشگاه)، پلاک 21 
  • شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته
  • تلفن: 3 - 88748060(021) نمابر: 88748040(021)
  • صندوق پستی : 14155 - 1333 تهران | ایران

در شبکه های اجتماعی به ما بپیوندید