پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ۱۸:۲۵

اخبار

وزیر صمت در مراسم رونمایی از هوشمند سازی صدور کارت بازرگانی:

رسانه‌ها با انعکاس مطلوب پیامدهای مثبت اصلاح سازوکارها امیدآفرینی کنند

رسانه‌ها با انعکاس مطلوب پیامدهای مثبت اصلاح سازوکارها امیدآفرینی کنند
وزیر صنعت، معدن و تجارت در مراسم رونمایی از هوشمند سازی و حذف نقش عامل انسانی در صدور کارت بازرگانی از رسانه ها خواست تا پیامدها و تاثیرات مثبت اصلاحات در ساز و کارها را برای مردم به خوبی منعکس کنند و در جامعه امید آفرینی نمایند.

به گزارش روابط عمومی صحا به نقل از شاتا، سید رضا فاطمی امین در آیین رونمایی از فرآیند هوشمند سازی و حذف نقش عامل انسانی در صدور کارت بازرگانی با بیان این مطلب، افزود: تسهیل گری یکی از ارکان چهارگانه اولویت دار ما می باشد و با تکمیل سامانه جامع تجارت روش حکمرانی وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز تغییر می کند.

انجام ۲۵ استعلام به صورت برخط و بدون دخالت انسانی از ۲۰ دستگاه مختلف
وی با اشاره به برخی مزیت‌ها و پیامدهای مثبت و امید آفرین فرآیند هوشمند سازی صدور کارت بازرگانی بیان کرد: انجام ۲۵ استعلام به صورت برخط و بدون دخالت انسانی از ۲۰ دستگاه مختلف در راستای تسهیل گری امور کسب و کار می باشد.

حذف فضای رانت و امضاهای طلایی با فرآیند هوشمند سازی
وزیر صنعت، معدن و تجارت اضافه کرد: با هوشمند‌سازی صدور کارت بازرگانی فضای رانت و امضای طلایی از بین می‌رود و به سمت اقتصاد شفاف و قابل اتکا می‌رویم.

برچیده شدن کارت بازرگانی جعلی به صورت کامل
فاطمی امین همچنین گفت: با هوشمند سازی و اقدامات انجام شده موضوع صدور کارت های بازرگانی جعلی به صورت کامل از بین می رود و همچنین کسانی که صلاحیت لازم را ندارند قادر به دریافت کارت بازرگانی نخواهند بود.

رسانه ها امید آفرین باشند
وی با بیان اینکه با هوشمند سازی، صدور و تمدید کارت بازرگانی منوط به پرداخت مالیات خواهد شد، گفت: رسانه ها باید پیامدها و تاثیرات مثبت اصلاحات در ساز و کارها را برای مردم به خوبی منعکس کنند و در جامعه امید آفرینی نمایند.

عبور صادرات از مرز ۴۰ میلیارد دلار
وزیر صنعت، معدن و تجارت در بخش دیگری از سخنان خود ، وضعیت صادرات کشور را مناسب دانست و افزود: از مرز ۴۰ میلیارد دلار عبور کردیم و به طور قطع این ارقام بالاتر می رود .
فاطمی امین اضافه کرد: وظیفه ما این است که قید و بندها را تا جایی که ممکن است برداریم که در این زمینه موانع صادراتی را شناسایی کردیم و تحقق افزایش صادرات در این راستا اتفاق افتاده است.
وی با بیان اینکه ظرفیت‌های خوبی برای ارتقای صادرات در کشور وجود دارد، تصریح کرد: وظیفه ما اولویت گذاری، تنظیم گری، تسهیل امور و نظارت است و ان شالله با همت مضاعف مسیر تحقق ظرفیت‌ها هموارتر خواهد شد.
در این مراسم غلامحسین شافعی«رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران»، علی مویدی خرم آبادی«رییس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز» و رضا حاجی پور «رییس فراکسیون تسهیل تجارت داخلی وخارجی مجلس» و نمایندگانی از اتاق اصناف، اتاق تعاون و فعالان بخش خصوصی حضور داشتند.

۷ دی ۱۴۰۰ ۱۲:۵۵

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

  • نشانی: تهران، خیابان شهید بهشتی، خیابان احمد قصیر ،خیابان دوم(پژوهشگاه)، پلاک 21 
  • شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته
  • تلفن: 3 - 88748060(021) نمابر: 88748040(021)
  • صندوق پستی : 14155 - 1333 تهران | ایران

در شبکه های اجتماعی به ما بپیوندید