جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ۰۶:۴۵

اخبار

وزیر صمت در شورای اداری استان لرستان به ریاست رییس جمهور:

تحول در صنعت لرستان با اجرای ۱۲ طرح با ارزش ۷۸۰ میلیارد تومان

تحول در صنعت لرستان با اجرای ۱۲ طرح با ارزش ۷۸۰ میلیارد تومان
وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: اجرای ۱۲ طرح با میزان اشتغالزایی بیش از سه هزار و ۵۰۰ شغل در قالب پروژه‌های مختلف در لرستان اجرا خواهد شد که باعث تحول بزرگی در صنعت این استان می‌شود.
به گزارش روابط عمومی صحا به نقل از شاتا سیدرضا فاطمی امین شامگاه جمعه در جلسه شورای اداری لرستان که به ریاست رییس جمهور برگزار شد، افزود: ۱۲ طرح با ارزش ۷۸۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری جدید عملیاتی می‌شود که اجرای آنها به تحول قابل توجهی در حوزه صنعت، معدن و تجارت استان لرستان منجر خواهد شد.
 
وی با اشاره به بازدیدهای میدانی که تا کنون در حوزه صنعت معدن و تجارت لرستان انجام شده است گفت: از ۵۰ واحد صنعتی بزرگ مشکل‌دار این استان بازدید شده است.
 
وزیر صنعت، معدن و تجارت به کارخانه سامان کاشی بروجرد اشاره کرد و گفت: با تسهیلات سفر قرار شده است که سامان کاشی تا پایان سال فعال شود که بتواند زمینه اشتغال ۴۰۰ نفری ایجاد کند.
 
وی با اشاره به شناسایی مسائل و مشکلات متعدد حوزه صنعت، معدن و تجارت گفت: ۲۱۵ مشکل شناسایی شده است که با ارائه ۳۰ راهکار می‌توان این مشکلات را حل کرد و به‌عبارتی ریشه ۸۰ درصد مشکلات این حوزه یکسان است.
 
فاطمی امین افزود: در زمینه شهرک‌های صنعتی برای پست‌های برق و تأمین آب و برق و زیرساخت‌ها تصمیمات خوبی گرفته شد.
 
وی ادامه داد: در این راستا ۵۲ میلیارد تومان توسط شرکت شهرک‌های صنعتی هزینه خواهد شد.
 
وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به موضوع تامین مالی زنجیره‌ای اظهار داشت: مشکل سرمایه در گردش تقریبا در تمامی واحدها وجود دارد که موضوعی مهم است.
 
وی افزود: پایلوت و نمونه آزمایشی اجرای این راهکار از ۲ ماه قبل در حال انجام است که امیدواریم با نهایی شدن پایلوت تا پایان سال بتوان بخشی از مشکلات مرتبط با تامین مالی زنجیره‌ای واحدهای صنعت، معدن و تجارت را حل کرد.
 
وی با بیان اینکه از روز گذشته معاون وزیر صمت در بروجرد حضور داشتند و به مطالبات پاسخگو بودند، یادآور شد: بنده نیز به عنوان نماینده رئیس جمهور در شهرستان بروجرد حاضر شده و دیدارهایی داشتم.
 
وزیر صمت وجود یک بیماری خاص در یک روستای بروجرد، بحث هزینه‌های درمانی، مباحث حوزه بهزیستی را از مصایق مورد گلایه مردم اعلام کرد و گفت: بحث اشتغال بسیار جدی بود و اکثر افراد به این مشکل اشاره می‌کردند.
 
فاطمی امید با بیان اینکه از ۵ واحد صنعتی بزرگ بازدید کردم، گفت: تا آخر سال با تسهیلات مربوط به مصوبات سفر کاشی سامان فعال خواهد شد و ظرفیت اشتغال آن به ۴۰۰ نفر می‌رسد.
۲۰ آذر ۱۴۰۰ ۰۹:۵۱

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

  • نشانی: تهران، خیابان شهید بهشتی، خیابان احمد قصیر ،خیابان دوم(پژوهشگاه)، پلاک 21 
  • شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته
  • تلفن: 3 - 88748060(021) نمابر: 88748040(021)
  • صندوق پستی : 14155 - 1333 تهران | ایران

در شبکه های اجتماعی به ما بپیوندید